ארבה רובוטיקס השלימה את פיתוח המכ"ם שלה לרכב אוטונומי

19 ינואר, 2019

החברה הציגה ב-CES 2019 את גרסת הבטא של מכ"ם ה-Phonix, המספק רזולוציה הגבוהה פי 100 מהמכ"מים הקיימים. מנכ"ל החברה: "המכ"ם שלנו יהפוך לעמוד השדרה של מערכת החישה ברכב האוטונומי"

תערוכת ה-CES השנתית, שננעלה בלאס וגאס בשבוע שעבר, המחישה את הנוכחות המרשימה של החדשנות הישראלית באבולוציה המהירה של טכנולוגיות הרכב החכם והנהיגה האוטונומית. רשימה ארוכה של חברות ישראליות הציגו פתרונות מתקדמים לרכב אוטונומי בתחומי הראייה הממוחשבת, הגנת הסייבר והאלגוריתמיקה.

אחת החברות הישראליות שמשכו תשומת לב רבה בתערוכה מצד התעשייה היתה ארבה רובוטיקס (Arbe Robotics), שהציגה לראווה את גרסת הבטא של מכ"ם ה-Phonix, המכ"ם הראשון בעולם לתחום הרכב המסוגל לספק תמונה ברזולוציה גבוהה של סביבת הרכב בארבעה מימדים, כלומר, שלושת מימדי המרחב וכן מהירותם של האובייקטים. השקת גרסת הבטא תאפשר לחברה, שהוקמה בסוף 2015, לבצע פיילוטים עם יצרניות רכב וספקיות של מערכות (Tier-1) ולקדם שיתופי פעולה לקראת שלב המסחור והייצור ההמוני.

שלושת זוגות העיניים של הרכב האוטונומי

הארכיטקטורה המתגבשת של הרכב האוטונומי כוללת שלושה סוגים של חיישנים שמשלימים ומגבים זה את זה – מצלמות, LiDAR מבוסס לייזר ומכ"ם. כל אחד מאמצעי החישה הללו מספק את המידע שלו והמערכת מייצרת, באמצעות אינטגרציה משולבת (Sensor Fusion), מיפוי תלת-מימדי רציף של הסביבה החיצונית המאפשר לנווט בכביש ולהימנע מהתנגשות.

הצורך בשלוש שכבות של חישה נובע מכך שלכל אחת מהטכנולוגיות יש חסרונות ויתרונות, ולא ניתן להסתמך רק על אחת מהן. המצלמה וה-LiDAR מסוגלות לספק תמונה תלת-מימדית ברזולוציה גבוהה, אך בהיותן מערכות אופטיות הן מושפעות מתנאי התאורה ומתפקדות בצורה פחות טובה בחושך ובמזג אוויר המקשה על הראות כמו גשם, שלג וערפל. המכ"ם, לעומת זאת, המתבסס על גלי רדיו, אינו רגיש לסנוור או תאורה נמוכה, אך הרזולוציה שהוא מספק היא נמוכה בהשוואה למצלמה ול-LiDAR, מה שמוביל גם לריבוי של התראות שווא.

רזולוציה גבוהה פי 100

כמו כן, מאחר שהמכ"מים הקיימים מתבססים על אפקט דופלר, הם מתקשים לזהות אובייקטים נייחים. לפי ארבה רובוטיקס, המכ"ם שהיא פיתחה הינו הראשון בעולם הנותן מענה לבעיות הללו. באמצעות שימוש במשדרים ובמקלטים המחוברים ביניהם במספר רב של ערוצים (2,000 ערוצים וירטואליים לעומת 12 ערוצים במכ"מים הקיימים), אלגוריתמים מתקדמים של עיבוד תמונה ומעבד ייעודי רב עוצמה שפיתחה החברה, המכ"ם שלה מספק תמונה תלת-מימדית ברזולוציה גבוהה עם יכולת הפרדה אופקית ואנכית ובין אובייקטים נעים לנייחים, וכל זאת תוך מספר מינימלי של התראות שווא.

להערכת החברה, רזולוציה של המכ"ם שלה גבוהה פי 100 מכל מכ"ם אחר הקיים היום בשוק והיא שקולה בטיבה לרזולוציה של חיישני LiDAR. בנוסף, המכ"ם של החברה מגיע לטווח של עד 300 מטר, בהשוואה לטווח של עד 100 מטר המאפיין את חיישני ה-LiDAR המובילים היום בשוק.

לצד הביצועים הטכנולוגיים הגבוהים, בחברה מצהירים כי הם יודעים לייצר את המכ"ם במחיר מאוד אטרקטיבי של כמחצית מהמחיר המשוער של ה-LiDAR העתידי, וזהו פרמטר משמעותי המכשיר את האפשרות לייצר את המוצר באופן המוני עבור תעשיית הרכב. המכ"ם, המתוכנן כמערכת-על-שבב (SoC), מיוצר בתהליך RF CMOS 22 ננומטר, ובחברה מסבירים כי השימוש בתהליך זה הוא אחד הגורמים שאיפשרו את השיפור בביצועים והירידה בעלויות.

מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה, קובי מרנקו, סבור כי פריצת הדרך הטכנולוגית תשנה את התפקיד של הנכ"ם במערכת החישה של הרכב. "הביצועים המתקדמים של הפיתוח שהשקנו יהפוך את המכ"ם מנדבך משלים לעמוד השדרה של מכלול החיישנים של רכב אוטונומי בכל הדרגות." הטכנולוגיה של ארבה רובוטיקס זכתה להכרה באחרונה עם זכייה בפרס החדשנות לשנת 2018 של פירמת הייעוץ הבינלאומית Frost & Sullivan ובפרס Tech.AD.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: ארבה רובוטיקס , מכ"ם