ARM תוקפת את המאחז של אינטל עם מעבדי Neoverse N1/E1

26 פברואר, 2019

הכריזה על פלטפורמות המחשוב החדשות, Neoverse N1 ו-Neoverse E1, המיועדות להריץ שרתי ענן, מתגים מהירים ושרתים במרכזי נתונים גדולים. מידע נוסף יימסר בארוע Arm Tech Symposia שיתקיים בתחילת מרץ בישראל

לאחר שבשנים האחרונות החלו חברות גדולות דוגמת קואלקום ו-HP לפתח ולבנות שרתים המבוססים על מעבדי ARM, החליטה ספקית הקניין הרוחני הבריטית לבצע את העבודה בעצמה, והכריזה על שתי פלטפורמות מיחשוב חדשות לגמרי המיועדות להפעלת תשתיות הענן ומרכזי הנתונים הנמצאים בליבת האינטרנט העולמי וברשתות התקשורת מהדור הרביעי ומהדור החמישי.

הפלטפורמות Neoverse N1 ו-Neoverse E1 הן שתי פלטפורמות מיחשוב מרובות מעבדים שתוכננו לגמרי מחדש, כדי לעמוד בדרישות העיבוד הגבוהות של מרכזי הנתונים, בעידן שבו רוב המידע מגיע מאבזרי קצה, ולא רק משודר ממרכזי הנתונים אל הלקוחות המצויים בקצה הרשת.

מחשב-על מבוסס ARM

מדובר בהתפתחות מעניינת, שכן הזירה הזו נישלטה עד היום בעיקר על-ידי ארכיטקטורת X86 של חברת אינטל. אומנם המודל העיסקי של שתי החברות שונה: אינטל מספקת מעבדים ואילו ARM מספקת קניין רוחני שניתן להטמיע בתוך רכיבים, אולם הנטייה החדשה של חלק מהחברות הגדולות לייצר בעצמן את מעבדי הליבה שלהן, הופכת את המעבדים החדשים לאיום על המאחז המרכזי של אינטל. דוגמא לעוצמת האיום ניתן להבין מהזכייה של HPE במכרז משרד הביטחון לבניית מחשב העל Astra.

המחשב יכלול מעבדי Thunder X2 של חברת Cavium שנירכשה ביולי 2018 על-ידי מארוול תמורת כ-6 מיליארד דולר. המעבדים האלה מבוססים על ארכיטקטורת Arm v8. לצד HPE, גם חברת שירותי הענן של אמזון, AWS, החליטה לייצר שרתי יישומים המבוססים על Neoverse, לאחר שעד היום התבססה רק על מעבדי אינטל.

המטרה של פלטפורמות Neoverse N1 ו-Neoverse E1 היא לספק מעבדים מרכזיים המריצים שרתים במרכזי נתונים גדולים כדי לספק תמיכה ביישומי הענן הצפויים של רשתות הדור החמישי (5G). פלטפורמת N1 מיועדת לייצור בתהליך של 7 ננומטר וכוללת יכולת עבודה במתכונת של 8-128 ליבות בעלות אורך מילה של 128 ביט, ותמיכה ביישומים תובעניים כמו נתבי 100GB. פלטפורמת E1 תוכננה במיוחד כדי לבצע עיבוד מהיר במצבי זרימת נתונים גדולה. בין השאר, ARM ממליצה לשלב את שתי הפלטפורמות לקבלת מעבד חזק וגמיש, אשר יודע להתאים את עבודתו אל סוג המשימה.

הצגת המעבדים ב-5 במרץ בישראל

מידע נוסף על הפלטפורמה החדשה יימסר לתעשייה הישראלית במהלך הסימפוזיון הטכנולוגי השנתי של החברה, Arm Tech Symposia, שיתקיים השנה לראשונה גם בישראל. הארוע יתקיים ביום ג', 5 במרץ 2019, באולמי אבניו בקרית שדה התעופה. הוא מגיע לארץ לאחר שבשנת 2018 הוא התקיים בסין, ביפן, בהודו ובטאיוואן. הארוע יתמקד בגל המחשוב החדש אשר צפוי להשפיע עמוקות על הכלכלה העולמית.

בין הנושאים שיידונו בכנס: רשתות תקשורת, אבטחה, התפתחויות חדשות בתחום הענן, לימוד מכונה, בינה מלאכותית, IoT, נהיגה אוטונומית, טכנולוגיות הדור החמישי ומיקרו-מעבדים. בארוע צפויים להשתתף כ-400 מבקרים המגיעים ממגזרי התעשייה הטכנולוגית: מפתחים, לקוחות, אנשי שרשרת האספקה וקובעי מגמות בעולם הטכנולוגי.

למידע נוסף ורישום: Arm Tech Symposia

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , סמיקונדקטורס , קניין רוחני