רובוטים תספק 40 רובוטים לצבא איטליה

6 מרץ, 2019

החברה תספק למשטרה האיטלקית כ-40 רובוטים מדגם TIGR, המשמש לטיפול במטענים חשודים, חומרים מסוכנים ומשימות תצפית

חברת Roboteam מתל אביב, המפתחת רובוטים טקטיים צבאיים למשימות מודיעין והנדסה קרבית, זכתה במכרז מטעם ממשלת איטליה לאספקת כ-40 מערכות רובוטיות מסוג TIGR למשטרה הצבאית של איטליה (Arma dei Carabinieri), בנוסף למטע"דים שונים, שירותי הדרכה ותחזוקה. שווי העסקה מוערך בכ- 10 מיליון דולר. זו הזכייה הראשונה של רובוטים במכרז פתוח עבור רובוט ה-TIGR.

ברובוטים מסרו כי זכייה זו מצטרפת לזכיות נוספות שהחברה בשבועות האחרונים במכרזים שונים ביפן, קוריאה ומדינות נוספות. רובוטים התמודדה במכרז מול מספר חברות רובוטיקה ותיקות וזכתה במכרז לאחר שקיבלה את הניקוד הגבוה ביותר. מנכ"ל החברה אלעד לוי: "הניצחון במכרז מוכיח כי המערכת החדשה והחדשנית הזו מאפשרת למשתמש, בצורה היעילה והאפקטיבית ביותר, יכולות מבצעיות מתקדמות אשר מצילות חיים תחת האתגרים והאיומים איתם מתמודדים הכוחות בכל רחבי העולם "

חשפו את מנהרות חיזבאללה

רובוט ה-TIGR (Transportable Interoperatble Ground Robot), שהושק בשנה האחרונה, מיועד לטיפול במטענים חשודים, חומרים מסוכנים ואיסוף מודיעין. הרובוט שוקל כ-80 ק"ג, כך ששני לוחמים מסוגלים להרימו לרכב קרבי. הוא בעל יכולות תמרון בתנאי שטח קשים ומסוגל לטפס מדרגות בגובה של 25 ס"מ ובזווית של 45 מעלות. הרובוט מצויד בזרוע מתקדמת בעלת 6 דרגות חופש (DoF), על פי ההגדרה המכאנית, כלומר, מסוגל להניע את הזרוע כלפי מעלה-מטה, קדימה-אחורה, ימינה-שמאלה בשלושה צירים. ה-TIGR מסוגל להרים משקל של כ-150 קילוגרם ולנוע למרחק של כ-1,300 מטר, והוא מופעל על ידי סוללות המספיקות ל-8 שעות. כמו כן, למערכת אמצעי צילום ותצפית מתקדמים (יום/לילה/תרמי) לצרכי חקירה ומודיעין.

חברת רובוטים הוקמה ב-2009 על ידי יוסי וולף והמנכ"ל אלעד לוי, יוצאי יחידה מיוחדת של חיל האוויר. את דרכם העסקית המשותפת החלו וולף ולוי בחברות בתעשייה הביטחונית, שם לקחו חלק בפיתוח ואספקת רובוט שהיה שותף לפעילות הצה"לית במבצע צוק איתן. בעקבות זאת, החליטו השניים להקים חברה את רובוטים.

רובוטים מעסיקה עשרות עובדים בשני מרכזים – תל אביב ומרילנד. החברה מוכרת את מוצריה במעלה מ-20 מדינות ברחבי העולם, ביניהן: ארצות הברית, ישראל, אוסטרליה, תאילנד, סינגפור, בריטניה, שווייץ, יפן, קוריאה וכעת גם איטליה. בין היתר, שימשו הרובוטים של החברה במבצע חישוף מנהרות חיזבאללה לפני מספר חודשים.

רובוטים פיתחה עד היום כ-5 רובוטים קרקעיים, ולא מכבר השלימה את שלב העיצוב של רובוט מרחף (אקסקופטר) המנווט ממרחק ומיועד לשאת ולהנחית מערכות רובוטיות. כל משפחת הרובוטים של רובוטים עומדים בתקן האמריקאי JAUS/IOP, המאפשר חיבור גנרי של אמצעים על גבי המערכת בהתאם למשימה הספציפית, כמו חיישנים לאיתור חומרים מסוכנים באירועי אב"כ, אמצעי תצפית שונים וכדומה. רכיב משמעותי במערכות הוא התוכנה והאלגוריטמיקה המאפשרת למפעיל המערכות לבצע באופן אינטואיטבי פעולות מתקדמות ומורכבות בשדה הקרב, תוך היעזרות ביכולות אוטונומיות של המערכות וניהול מערך המורכב ממספר רב של פלטפורמות וסנסורים.

על פי חברת Markets&Markets שוק המערכות הרובוטיות הטקטיות צפוי לצמוח מ-2.7 מיליארד דולר ב-2018 ל-7 מיליארד דולר ב-2025.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: רובוטיקה , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: רובוטים