Knorr-Bremse הגרמנית תשקיע 10 מיליון דולר ברייל-ויז'ן

14 מרץ, 2019

יצרנית המערכות הגרמנית תקבל 21.3% ממניות החברה ותיכנס לתחום מערכות הבטיחות החכמות. מדובר בעיסקה עם לקוח פוטנציאלי ולא עם משקיע פיננסי

היצרנית האירופית של מערכות בלימה לכלי-רכב ולרכבות, קבוצת Knorr-Bremse הגרמנית, הנסחרת בבורסת פרנקפורט לפי שווי של 14 מיליארד דולר, נכנסת כמשקיעה אסטרטגית בחברת רייל-ויז'ן (Rail Vision), המפתחת מערכת עיבוד תמונה עבור פתרונות בטיחות בתנועת רכבות. חברת פורסייט, המחזיקה במניות רייל-ויז'ן, הודיעה שהקבוצה האירופית תשקיע 10 מיליון דולר ברייל-ויז'ן ותקבל בתמורה 21.3% ממניות החברה. בנוסף, ההסכם כולל אפשרות לשמור על אחזוקתיה בדילול מלא בשיעור של 20% תמורת השקעה נוספת של 3.6 מיליון דולר.

בעקבות ההסכם מגיע שווי השוק של החברה לכ-47 מיליון דולר. מדובר בצמיחת שווי של יותר מפי 10 בהשוואה לחודש אוגוסט 2016, שבו נכנסה פורסייט לחברה. בעקבות ההשקעה האירופית, מחזיקה פורסייט בכ-25.5% ממניות רייל ויז'ן. מנהל חטיבת המערכות לרכבות ב-Knorr-Bremse, ד"ר יורגן ויילדר, אמר שהפתרונות של רייל-ויז'ן מאפשרים לגלות מכשולים על קווי הרכבות באמצעות מצלמות ועיבוד מבוסס בינה מלאכותית. "הן ימקמו אותנו כשחקן רלוונטי בשוק הזה ויאפשרו לנו לעשות צעד נוסף בדרכנו לנהיגה אוטונומית". מבחינת רייל-ויז'ן פירוש הדבר שמדובר בעיסקה עם לקוח פוטנציאלי ולא עם משקיע פיננסי.

רייל-ויז'ן פיתחה מערכת המבוססת על טכנולוגיית עיבוד תמונה המספקת התרעה מוקדמת לנהג הקטר מפני התנגשות במכשולים על גבי מסילת הרכבת, בכל תנאי מזג אוויר ובכל תנאי תאורה אפשריים. הדבר מתבצע באמצעות שימוש במצלמות ייעודיות, לזיהוי עצמים ברזולוציה גבוהה ולמרחק של למעלה מ-1,500 מטר, ואלגוריתמים של למידת מכונה המנתחים את התמונה ומזהים את האובייקטים שנמצאים על מסלול הרכבת. מרחק הבלימה של רכבת הנעה במהירות גבוהה יכול להגיע עד 800 מטר בממוצע, ועל כן נדרשת מערכת שתוכל לזהות מכשולים למרחק רב, כך שיאפשר לרכבת לבלום בזמן.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , ראיית מכונה , רכב אוטונומי