קווליטסט מגייסת 100 אנשי סייבר לחטיבת פעילות חדשה

21 מרץ, 2019

חטיבת הסייבר תספק שירותי אבטחת סייבר כחלק אינטגרלי בתהליך בדיקת התוכנה. מנהל חטיבת הסייבר ל-TechTime: "פרצת סייבר הוא עוד באג שצריך לתקן כחלק מתהליך הפיתוח"

ענקית הבדיקות קווליטסט (Qualitest) מצויה בימים אלה בתהליך גיוס נרחב של כ-100 אנשי סייבר עד סוף השנה לחטיבת פעילות חדשה של החברה שתספק שירותי אבטחת סייבר כחלק מובנה מתהליך בדיקת התוכנה ואבטחת האיכות. החטיבה הוקמה מתוך ההבנה שהיבטי אבטחת הסייבר הינם כיום חלק בלתי נפרד מתהליך הפיתוח וה-QA לפני יציאת המוצר אל השוק. החטיבה תופעל מישראל ותנוהל על ידי אורי בראל, שגויס על ידי החברה לצורך המשימה.

בראל, שהגיע לקווליטסט מחברת קומסק (Comsec), אומר בשיחה עם TechTime: "כיום, סייבר הינו תחום מאוד בשל. כלומר, מרבית הבדיקות שעליהן היו אחראיות עד היום חברות הסייבר ניתן ליישם כיום בדרכים פשוטות יותר אם נהפוך זאת לחלק אינטגרלי לתהליך בדיקת התוכנה. הגעתי לקווליטסט כדי לבנות את החטיבה העסקית החדשה בצורה גלובלית במטרה לתת ערך מוסף. ללקוחות."

הכניסה של קווליטסט לתחום הסייבר החלה עם רכישת חברת הסייבר האמריקאית Phyteus לפני כשנה וחצי. ברבעון האחרון החליטה החברה להרחיב את שירותי הסייבר ולספק מעטפת מקיפה יותר, שתשלב את נושא אבטחת הסייבר משלב ה-DevOps ועד Back-Testing, ולשם כך הוקמה החטיבה הייעודית. קווליטסט מחולקת ברמה המבנית לשלוש חטיבות פעילות מרכזיות –  IT, טלקום וביטחון. חטיבת הסייבר תהווה מעין חטיבת-גג שתפקידה יהיה להטמיע את תהליכי בדיקות הסייבר בכל מגזרי הפעילות של החברה.

 "פרצת סייבר היא עוד באג שצריך לתקן"

בראל מסביר כי המהלך של קווליטסט משקף שינוי רחב יותר באופן שבו פועלת התעשייה. "הלקוחות דורשים זאת כיום, כי הם מודעים לחשיבות אבטחת הסייבר ופרטיות המידע. בעולם הפיתוחים המהירים חשוב להטמיע את אבטחת הסייבר לתהליך הפיתוח, ולא לבצע אותו אחרי. המאמץ הטכני הנדרש כדי להוסיף בדיקות סייבר לבדיקות התוכנה המקובלות הוא קטן. רוב בדיקות הסייבר צריכות להתבצע על ידי מומחי בדיקות, ולא על ידי מומחי סייבר שמבצעים בדיקות. חברות הסייבר צריכות להתמקד בפיתוח פתרונות."

עולם הסייבר מתחלק באופן כללי לשני חלקים: חברות המפתחות פתרונות טכנולוגיים לאיומים מסוגים שונים, וחברות שירותים שתפקידן לבצע הערכת מצב על נקודות התורפה של המערכת או התוכנה. לדברי בראל, הטמעת אבטחת הסייבר בתהליך הפיתוח ייעל את כל התחום. "אנחנו רוצים לקחת את זה צעד אחד קדימה: לא רק להצביע על הבעיות, אלא גם להיות חלק מהפיתרון. פרצת סייבר היא כמו כל באג אחר שצריך לתקן ביחד עם צוותי הפיתוח."

קווליטסט מפתח-תקווה הינה, להערכתה, חברות בדיקות התוכנה הטהורה הגדולה בעולם. החברה מפתחת פתרונות מותאמים לתחומים שונים כמו אלקטרוניקה, טלקום, בריאות, פיננסים, ביטחון, תעשייה, IT, גיימינג ועוד. לחברה יותר מ-400 לקוחות, וביניהם ניתן למצוא שמות גדולים בתחומם כמו דיסני, סקיי, EE, טרנס-אמריקה ועוד. החברה מעסיקה כ-3,600 עובדים במרכזי החברה בישראל, ארצות הברית, בריטניה, רומניה והודו, מתוכם כ-1,500 בישראל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחת סייבר , אנשים , מינויים , ריאיונות

פורסם בתגיות: אורי בראל , קווליטסט