טאואר-ג'אז ופנסוניק האריכו את השותפות ביניהן ב-3 שנים נוספות

26 מרץ, 2019

החברה המשותפת, שהוקמה לפני 5 שנים, הניבה לטאואר הכנסות שנתיות של כ-400 מיליון דולר. היקף ההזמנות מפנסוניק צפוי כעת להצטמצם ב-80 מיליון דולר בשנה

[בתמונה: מפעל ה-300 מילימטר בעיר אוזו ביפן]

קבלנית הייצור טאואר-ג'אז (TowerJazz) ממגדל העמק הודיעה היום כי חתמה עם חברת פנסוניק (Panasonic) היפנית על הארכת הסכם השותפות בין שתי החברות בשלוש שנים נוספות, עד 2022. ב-2013 הקימו שתי החברות חברה משותפת (TPSCo), בשליטת טאואר-ג'אז (51%), שהעבירה לידי טאואר-ג'אז את פעילות ייצור השבבים (Foundry) של פנסוניק. השותפות עם פנסוניק היתה אחת העסקאות האסטרטגיות בתולדות טאואר-ג'אז, שהגדילה באופן משמעותי את קיבולת ויכולות הייצור שלה והפכה אותה לאחת מקבלניות הייצור הגדולות בעולם. מניית החברה עולה בכ-4% במסחר בתל אביב בעקבות ההודעה.

במסגרת ההסכם שנחתם ב-2013, העבירה פנסוניק לידי השותפות את שלושת מפעלי ייצור שבבים שלה באזור הוקוריקו (Hokuriku) ביפן, שניים מהם המייצרים שבבים על גבי פרוסות סיליקון של 200 מילימטר ומפעל אחד ב-300 מילימיטר, בתהליכים של 45 ננומטר ו-65 ננומטר. קיבולת הייצור של המפעלים מסתכמת בכ-80,000 פרוסות סיליקון בשנה. בתמורה העניקה טאואר-ג'אז לפנסוניק מניות מיעוט שלה בשווי של 8 מיליון דולר. העסקה עם פנסוניק הוסיפה לטאואר-ג'אז מספר יכולות ייצור מתקדמות שהיו חסרות לה בזמנו, בעיקר בתחום חיישני ה-CMOS, רכיבי RF SOI ורכיבי ניהול הספק ביפולאריים (BCD).

בחמש שנות ההסכם עד כה, השותפות עם פנסוניק הניבה לטאואר-ג'אז הכנסות שנתיות של כ-400-420 מיליון דולר בממוצע, בדומה לצפי של החברה בעת חתימה ההסכם. חלק מההכנסות נבעו מההתחייבות של פנסוניק לבצע הזמנות ייצור מהשותפות. כעת, במסגרת הארכת החוזה, עודכן מבנה התמחור עם פנסוניק, שאמור להביא לירידה משמעותית של כ-80 מיליון דולר בשנה בשווי ההזמנות שלה מן השותפות. עם זאת, בטאואר-ג'אז מעריכים כי הירידה הזו תקוזז מצד אחד על ידי מהלכי התייעלויות וצמצום עלויות שבכוונתה לנקוט, ומצד שני צפי לעלייה בביקושים מצד לקוחות צד שלישי והגדלת קיבולת הייצור של מפעל ה-300 מילימטר בעיר אוזו, המייצר רכיבי RF, ניהול הספק וחיישני CMOS.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: ייצור וקבלנות משנה , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: טאואר-ג'אז , פנסוניק