אלביט רוכשת את חטיבת ראיית הלילה של האריס

5 אפריל, 2019

אלביט תשלם 350 מיליון דולר. האריס מוותרת על חטיבת מערכות ראיית הלילה שלה, מכיוון שלחברת L3 שאיתה היא מתכוונת להתמזג השנה, יש פעילות חזקה מאוד בתחום הזה

בתמונה למעלה: משקפי ראיית לילה לחי"ר מתוצרת חברת האריס

חברת אלביט (Elbit Systems) חתמה על הסכם לרכישת חטיבת מערכות ראיית הלילה (Harris Night Vision) תמורת 350 מיליון דולר. החטיבה פועלת מהעיר רואנוק בווירג'יניה, ונחשבת לספק מרכזי של מערכות ראיית ליליה עבור הצבא האמריקאי ובעלי הברית של ארצות הברית. נשיא ומנכ"ל אלביט, בצלאל מכליס, אמר שהעיסקה משתלבת בתוכנית ארוכת הטווח של אלביט, בעיקר בשוק האמריקאי. "העיסקה טובה גם לאלביט וגם לעובדי חטיבת מערכות הלילה של האריס וללקוחותיהם".

מבחינת האריס, העיסקה קשורה להתארגנות מחדש של החברה בעקבות עיסקת L3, ותלויה בהשלמתה (הצפויה השנה). בחודש אוקטובר 2018 חתמו שתי ענקיות האלקטרוניקה הצבאית והבטחונית מארצות הברית, Harris Corporation ו-L3 Technologies, על הסכם מיזוג כדי להיות החברה הביטחונית ה-6 בגודלה בארצות הברית, והעשירית בגודלה בעולם. החברה הממוזגת תספק מערכות טכנולוגיות בתחומי האוויר, הים, היבשה, החלל והסייבר. היא תחזק את מעמדה בתחומי ה-RF והאלחוט ותפתח פלטפורמות הפועלות במערכות של כל האינטגרטורים הביטחוניים הגדולים.

נולדה ענקית ביטחונית חדשה

היא תעסיק כ-46,000 עובדים, מהם 22,500 מהנדסים ואנשי פיתוח. היקף המכירות המצרפי שלה הוא כ-16 מיליארד דולר בנתוני שנת 2018. חברת האריס פועלת כיום במתכונת של שלוש חטיבות עסקיות: מערכות תקשורת, מערכות אלקטרוניות ולוחמה אלקטרונית ומערכות חלל ומודיעין. היקף המכירות שלה מסתכם בכ-6 מיליארד דולר בשנה. היא ספקית מרכזית של הצבא האמריקאי, וזכתה לאחרונה במספר מכרזים לשדרוג מטוסי F-35 של לוקהיד מרטין: פיתוח מחשב מרכזי חדש עבור המטוס, החלפת מודול הזיכרון במטוס ואספקת מערכת תצוגה חדשה לתא הטייס.

חברת L3 פעילה בעיקר בתחומי המודיעין האלקטרוני והמעקב (Intelligence, Surveillance and Reconnaissance – ISR), מערכות תקשורת ומערכות אלקטרוניקה צבאית ותעופתית. היא מספקת מערכות מערכות אימון טייסים, מערכות אלקטרו-אופטיות (EO/IR) ומעסיקה כ-31,000 עובדים. החברה נחשבת לספקית מערכות הצילום האלקטרו-אופטיות המרכזית עבור כלי טיס בלתי מאויישים של צבא ארצות הברית.

למעשה, האריס מוותרת על חטיבת מערכות ראיית הלילה שלה, מכיוון שלחברת L3 יש פעילות חזקה מאוד בתחום הזה, ובחודש אוגוסט 2018 היא זכתה במכרז לאספקת משקפי ראיית הלילה התקניות עבור חיילי השדה של הצבא האמריקאי. בעקבות ההודעה ביום ו' בצהריים, עלתה מניית אלביט בנסד"ק בכ-2.4% והיא נסחרת לפי שווי שוק של כ-5.74 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: אלביט