HPE רוכשת את קריי ב-1.3 מיליארד דולר

21 מאי, 2019

העיסקה תאפשר ל-HPE לספק מערכות מיחשוב-על מלאות, כולל מחשבים, קישוריות, מערכי איחסון ותוכנות. היא מתכננת לבנות מודל עסקי של קבלת שירותי מיחשוב על (HPC-as-a-Service)

חברת HPE חתמה על הסכם לרכישת כל מניות יצרנית מחשבי העל הוותיקה Cray Inc תמורת 1.3 מיליארד דולרים במזומן. נשיא ומנכ"ל HPE, אנטוניו נרי, אמר שהשילוב של הצוותים הטכנולוגיים של שתי החברות יאפשר ל-HPE לפתח את הדור הבא של מחשבים עתירי עוצמת מיחשוב. להערכת חברת HPE, השילוב של ביג דטה עם בינה מלאכותית ולימוד מכונה, יביא לצמיחה שנתית של כ-9% בשוק המחשבים עתירי המיחשוב (HPC) והיקף השוק יסתכם בכ-35 מיליארד דולר בשנת 2021, בהשוואה לכ-28 מיליארד דולר ב-2018. מתוכם שוק מחשבי הסופר-על (Exascale) צפוי להסתכם בכ-4 מיליארד דולר.

נשיא ומנכ"ל קריי, פיטר אונגרו, אמר שהעיסקה מהווה הזדמנות לשלב בין המומחיות הטכנולוגית של קריי עם מגוון הפתרונות והפריסה הרחבה של HPE. חברת קריי הוקמה בשנת 1972 והיתה יצרנית מחשבי העל הראשונה שהצליחה לשלב עיבוד וקטורי בתוך מחשבים. המחשב הראשון שלה, Cray-1, יצא לשוק בשנת 1975 ונחשב למחשב-העל המצליח ביותר בהיסטוריה. החברה פועלת מסיאטל, וושינגטון, שבה מתבצעים היתוח והיציור ומעסיקה כ-1,300 עובדים. בשנת הכספים האחרונה הסתכמו מכירותיה בכ-456 מיליון דולר.

בחודש מרץ השנה היא זכתה בפרוייקט משותף עם אינטל בהיקף כולל של כ-600 מיליון לאספקת מחשב סופר-על למעבדה הלאומית ארגון של משרד האנרגיה האמריקאית. המחשב יימסר בשנת 2021 כאשר חלקה של קריי בפרוייקט הוא 100 מיליון דולר. הפרוייקט כולל 200 מסדי Shasta (בתמונה למעלה), שהם מחשב העל החדש של החברה שיצא לשוק לפני כשנה, ומערך החיבוריות המהיר Cray Slingshot המקשר בין המחשבים.

העיסקה מרחיבה את פורטפוליו המחשבים החזקים של HPE, ומוסיפקה את מחשבי קריי אל מחשבי SGI ו-Apollo הקיימים. בעקבות העיסקה, HPE תהיה ספקית של מערכות מחשוב-על מלאות, כולל מחשבים, מערכי הקישוריות, פתרונות איחסון ותוכנות. בנוסף, החברה מתכננת לבנות מודל עסקי של קבלת שירותי מיחשוב על (HPC-as-a-Service). בעקבות העיסקה עלתה מניית HPE בנסד"ק ביותר מ-2% והיא נסחרת כעת לפי שווי חברה של כ-20.6 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחשבים ומערכות משובצות

פורסם בתגיות: מחשב על