רובוטים תספק עשרות רובוטים לצבא ניו זילנד

22 מאי, 2019

שווי העסקה נאמד בעשרות מיליוני דולרים. רובוטים תספק שלוש מערכות רובוטיות שונות ותקים מעבדה באוסטרליה לתמיכה בפרויקט

חברת Roboteam הישראלית, המפתחת רובוטים לשימושים צבאיים, לצרכי מודיעין והנדסה, מודיעה היום על זכייתה במכרז מטעם ממשלת ניו זילנד לאספקת כמה עשרות רובוטים לצבא ניו זילנד בהיקף של עשרות מיליוני דולרים. זכיה זו מצטרפת לזכיות נוספות של רובוטים בשבועות האחרונים במכרזים שונים ביפן, קוריאה ואיטליה.

רובוטים השתתפה במכרז באמצעות חברת Trakka Tech האוסטרלית, ספקית של פתרונות טקטיים מתקדמים למשימות של כוחות הביטחון וכוחות מיוחדים. לטובת תמיכה בפרויקט ובלקוח, רובוטים תקים מעבדת תמיכה ייעודית לרובוטיקה באוסטרליה אשר, אשר תטפל גם בשאר לקוחות החברה באזור אסיה והמדינות הפסיפיות.

ראוי לציין כי המכרז שבו השתתפה החברה היה מחולק לשלוש קטגוריות שונות, והפיתרון שהציע רובוטים זכה בכל שלוש הקטגוריות.

הפתרון כולל משפחת רובוטים אחת אשר פועלת עם תקשורת MESH ונשלטת מיחידת שליטה טקטית אחת בלבד. זו הפעם הראשונה שהחברה מספקת פתרון כולל שכזה.

רובוטים תספק לצבא ניו זילנד שלוש מערכות רובוטיות שונות: TIGR, רובוט אשר הושק בשנה האחרונה ומיועד לטיפול במטענים חשודים, חומרים מסוכנים ואיסוף מודיעין, MTGR, רובוט טקטי נישא השוקל כ-10 ק"ג המסוגל לטפס גרמי מדרגות ולהתנהל בסביבה אורבאנית, ו-IRIS, רובוט זעיר וניתן להטלה, במשקל של 5 ק"ג בלבד, המיועד לפעולות במתחמים קטנים.

חברת רובוטים הוקמה ב-2009 על ידי יוסי וולף והמנכ"ל אלעד לוי, יוצאי יחידה מיוחדת של חיל האוויר. את דרכם העסקית המשותפת החלו וולף ולוי בחברות בתעשייה הביטחונית, שם לקחו חלק בפיתוח ואספקת רובוט שהיה שותף לפעילות הצה"לית במבצע צוק איתן. בעקבות זאת, החליטו השניים להקים חברה את רובוטים.

רובוטים מעסיקה עשרות עובדים בשני מרכזים – תל אביב ומרילנד. החברה מוכרת את מוצריה במעלה מ-20 מדינות ברחבי העולם, ביניהן: ארצות הברית, ישראל, אוסטרליה, תאילנד, סינגפור, בריטניה, שווייץ, יפן, קוריאה וכעת גם איטליה. בין היתר, שימשו הרובוטים של החברה במבצע חישוף מנהרות חיזבאללה לפני מספר חודשים.

רובוטים פיתחה עד היום כ-5 רובוטים קרקעיים, ולא מכבר השלימה את שלב העיצוב של רובוט מרחף (אקסקופטר) המנווט ממרחק ומיועד לשאת ולהנחית מערכות רובוטיות. כל משפחת הרובוטים של רובוטים עומדים בתקן האמריקאי JAUS/IOP, המאפשר חיבור גנרי של אמצעים על גבי המערכת בהתאם למשימה הספציפית, כמו חיישנים לאיתור חומרים מסוכנים באירועי אב"כ, אמצעי תצפית שונים וכדומה. רכיב משמעותי במערכות הוא התוכנה והאלגוריטמיקה המאפשרת למפעיל המערכות לבצע באופן אינטואיטבי פעולות מתקדמות ומורכבות בשדה הקרב, תוך היעזרות ביכולות אוטונומיות של המערכות וניהול מערך המורכב ממספר רב של פלטפורמות וסנסורים.

על פי חברת Markets&Markets שוק המערכות הרובוטיות הטקטיות צפוי לצמוח מ-2.7 מיליארד דולר ב-2018 ל-7 מיליארד דולר ב-2025.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: רובוטיקה , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: רובוטים