GetSAT ו-Ovzon יפתחו פיתרון משולב לתקשורת לוויינית ניידת

25 מאי, 2019

הפיתרון יתבסס על המסופים השטוחים של GetSAT ושירותי התקשורת המאובטחים של אובזון השוודית, ויוצע ללקוחות בטחוניים, צבאיים וממשלתיים

שיתוף פעולה נוסף לחברת GetSAT עם ספקית שירותי תקשורת לוויינית בינלאומית. החברה הרחובותית, המפתחת אנטנות לווייניות זעירות המוטמעות במסופי תקשורת שטוחים, הכריזה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת Ovzon השבדית, המספקת שירותי תקשורת לוויינית ניידים בפס רחב. ההסכם נחתם בעקבות הדגמה מוצלחת שערכה GetSAT למסופי התקשורת שלה בשבדיה ובארצות הברית.

במסגרתו ההסכם, שתי החברות יפתחו פיתרון מקצה-לקצה לתקשורת לוויינית "תוך כדי תנועה" (SatCom On the Move), אשר יתבסס על מסופי התקשורת השטוחים והנישאים של GetSAT ושירותי התקשורת הלוויינית המאובטחת של אובזון. הפיתרון מיועד בעיקר ללקוחות מהמגזר הבטחוני, הצבאי והממשלתי. בהודעה משותפת לעיתונות ציינו החברות שמטרת שיתוף הפעולה היא להציע ללקוחות פיתרון משולב לתקשורת לוויינית ניידת אשר יהיה פשוט וחסכוני.  

המסופים של GetSAT הינם בעלי צורה שטוחה ומתאפיינים בחיסכון בגודל, משקל וצריכת הספק, דבר המסייע בין היתר להפחית את עלויות התחזוקה שלהם.הקטנת המסופים מתאפשרת באמצעות מזעור האנטנות לגודל של פחות מאינץ' (23 מילימטר). כמו כן, המסוף כולל ביחידה אחת את האנטנה המשדרת ואת האנטנה הקולטת. מנכ"ל החברה כפיר בנימין מסביר כי פיתוח אנטנות בתדרי Ka מהווה אתגר טכנולוגי וזאת מאחר שהערוץ הקולט והערוץ המשדר פועלים בתדרים שונים ועל כן קשה לשלב אותן ביחידה אחת.

GetSAT הוקמה בשנת 2013 על-ידי יוצא יחידת המזל”טים של צה”ל כפיר בנימין, ועל-ידי יוצא 8200 וחברת קומטאקט, אולג רויטברג. החברה ממוקמת ברחובות ומעסיקה כ-40 עובדים. לפני כחצי שנה היא זכתה במכרז של צבא ארצות הברית לאספקת אנטנות לכוחות יבשה ולצי האמריקאי בהיקף כל כמה מיליוני דולרים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: תעופה וביטחון , תקשורת אלחוטית

פורסם בתגיות: GetSAT , Ovzon , תקשורת לווינית