מרכז רפואי אירופי ימסחר את שעון הלב החכם של קרדיאק-סנס

28 מאי, 2019

החברה הישראלית והמרכז הרפואי יקימו מיזם משותף למסחור המכשיר שלה באחת ממדינות אירופה המערבית. המוסד הרפואי יוכל לרכוש עד 7% ממניות החברה

חברת קרדיאק-סנס (CardiacSense), שפיתחה אביזר לביש המודד את פעילות הלב ברמת דיוק של ECG, חתמה על מזכר הבנות עם מרכז רפואי אירופי מוביל להשקעה בחברה ומסחור עתידי של המכשיר שלה, כך הודיעה היום חברת מרחביה, המחזיקה בכ-6.5% ממניות קרדדיאק-סנס. לאחרונה השלימה קרדיאק-סנס בהצלחה בבית חולים איכילוב ניסוי קליני ראשון מתוך שניים הנדרשים על-ידי ה-FDA וה-CE, וכעת היא נערכת לקראת תחילת הניסוי הקליני השני והאחרון, אשר יתקיים בבית חולים בארצות הברית.

במידה ויבשיל מזכר ההבנות להסכם סופי, המוסד הרפואי ישקיע בקרדיאק-סנס סכום של כחצי מיליון דולר בתמורה לקבלת מניות לפי שווי חברה של כ-30 מיליון דולר (לפני כחודש גייסה החברה 3.5 מיליון דולר לפי שווי חברה של 20 מיליון דולר). למרכז הרפואי תינתן האופציה לרכוש בהמשך מניות נוספות עד לאחזקה של כ-7% ממניות החברה.

במקביל, שתי החברה יקימו מיזם משותף (Joint Venture) במטרה להמשיך את פיתוח המוצר ולהתחיל לשווקו באחת ממדינות מערב אירופה. בהודעה נמסר כי שתי החברות מתכוונות לחתום תוך 30 יום על הסכם מחייב הנוגע לביצוע ההשקעה ותוך 60 יום על הסכם מחייב הנוגע להקמת המיזם המשותף.

שעון חינני במקום א.ק.ג מסורבל

קרדיאק-סנס פיתחה טכנולוגיה יוצאת דופן המאפשרת לנטר הפרעות בקצב הלב באמצעות מכשיר לביש ונייד דמוי שעון, ולזהות מראש התפתחות של תופעת פרפור עליות, שהיא הפרעת לב הנפוצה ביותר אשר מביאה למותם של כ-130 אלף בני אדם בשנה בארצות הברית בלבד. ליבת הטכנולוגיה מבוססת על אלגוריתם ועל חיישן ייחודי: האלגוריתם שהחברה פיתחה מאפשר לעקוב אחר פעילות הלב וכלי-הדם באמצעות פרמטר הקרוי PPG – Photo Plethysmo Gram.

מדידת PPG עוקבת אחר שינויים בנפח כלי-הדם באמצעות חיישן אופטי ייחודי שהחברה פיתחה, אשר מאפשר לבצע מדידות שעד היום התקבלו רק בבדיקת א.ק.ג (Electrocardiography) מסורבלת במהלך ביקור בבתי חולים או במרפאות. בניגוד למוצרים מתחרים כמו Apple-Watch, המוצר של קרדיאק-סנס מצליח לבצע את המדידות גם כשהאדם נמצא בתנועה או אפילו תוך כדי שינה.   

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: מכשור רפואי

פורסם בתגיות: קרדיאק-סנס