אינטל מקימה קבוצה חדשה: FPGA, ASIC ותשתיות תקשורת

16 יוני, 2019

החברה אומרת שהיא נשארת מחוייבת לאסטרטגיית ה-FPGA. אחד ממוקדי הפעילות של הקבוצה החדשה: פתרונות 5G ליישומי רובוטיקה בקווי הייצור

חברת אינטל מארגנת מחדש את פעילותה בתחום המיחשוב ההטרוגני, ומקימה קבוצה חדשה אשר תייצר פתרונות תקשורת, מעבדים למרכזי נתונים ושבבים ייעודיים המבוססים על רכיבי FPGA וטכנולוגיית structured ASIC. הקבוצה החדשה תיקרא Network and Custom Logic Group, ותנוהל על-ידי דן מקנמרה, המנהל כיום את קבוצת Programmable Products Group שהוקמה בעקבות רכישת חברת Altera בשנת 2015.

בפוסט שהעלה בבלוג של החברה, הסביר מקנמרה שהקבוצה החדשה תתבסס על המיזוג של קבוצת המוצרים המיתכנתים שהוא מנהל כיום, ביחד עם גוף תשתיות התקשורת בחברה, Network Platforms Group. מקנמרה הסביר שלשתי הקבוצות היו הצלחות תכנון רבות מאוד בשנת 2018. "המיזוג ביניהן מעניק ללקוחות גישה אל מגוון גדול מאוד של מוצרים, החל ממעבדי Xeon, פתרונות FPGA, פתרונות ASIC תפורים לצורכי הלקוח, קניין רוחני (IP) ופתרונות מלאים לשוקי הענן, הארגון, הרשת ולשוקי המערכות המשובצות וה-IoT".

קבוצת המוצרים המיתכנתים היתה אחראית לכ-3% מהמכירות של אינטל בשנת 2018, בהיקף כולל של כ-2.1 מיליארד דולר. מקנמרה הדגיש שלא מדובר בזניחת אסטרטגיית ה-FPGA של אינטל. "ה-FPGA ופתרונות ASIC ימשיכו למלא תפקיד מרכזי של טכנולוגיות אופקיות". לדבריו, אחד מהגורמים שדחפו למיזוג הוא ההתפתחות של רשתות הדור החמישי (5G). "הדור החמישי אינו עוד דור בתחום התקשורת האלחוטית, אלא מהלך שיביא להתפתחות דרכים חדשות של שימוש במחשבים. אנחנו ניצבים בפני דרישה לאמינות ומהירות שיאפשרו תקשורת אמינה של מכונה למכונה, ויכולת להפעיל רובוטים בקווי הייצור לצידם של בני אדם".

בתוך כך, אינטל נערכת לייצור של משפחת רכיבי Agilex FPGA החדשה בטכנולוגיית ייצור של 10 ננומטר. הרכיבים החדשים (בתמונה למטה), ייצאו לשוק במארז 3D SiP, המאפשר לשלב ברכיב אחד את ליבת ה-FPGA ביחד עם מעגלים אנלוגיים, מעגלי זיכרון, ממשקי קלט/פלט, ואפילו את ליבת ה-structured ASIC של חברת eASIC, שאותה אינטל רכשה בחודש יולי 2018.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: אינטל