אלביט תשתמש בתוכנת הראייה של פורסייט

19 יוני, 2019

אלביט רכשה את זכויות השימוש וההפצה של תוכנת הראייה ההממוחשבת המנהלת את פתרון החישה מרובע המצלמות QuadSight של פורסייט. צופה פרוייקטי פיתוח משותפים עם אלביט ועם לקוחותיה

בתמונה למעלה: רכב השטח הממוגן "אמיר" של חברת אלביט מערכות

חברת אלביט מערכות (Elbit) תשתמש בתוכנת הראייה הממוחשבת של חברת פורסייט (Foresight) מנס-ציונה, ותתקין אותה בכלי-רכב בעלי גלגלים, לרבות כלי-רכב בלתי מאוישים. בנוסף, אלביט תהיה המשווקת הבלעדית של התוכנה בשוק הצבאי ובשוק הגנת המולדת, בארץ ובעולם. בעקבות ההודעה זינקה המנייה של חברת פורסייט בבורסה בתל אביב בכ-44%, וכעת היא נסחרת לפי שווי חברה של כ-109 מיליון שקל.

ההסכם בין פורסייט לבין אלביט מערכות יבשה נחתם לאחר בדיקה שנעשתה באלביט של מערכת הראייה QuadSight של פורסייט, המבוססת על ארבע מצלמות. המערכת נבחנה לאורך כחודשיים בסביבות מבוקרות ובלתי מבוקרות, כולל בתנאי נסיעה בשטח. על-פי ההסכם, פורסייט תמכור את תוכנת עיבוד התמונה שלה לחברת אלביט וללקוחותיה של אלביט, תמורת כמה אלפי דולרים לכל רישיון. פורסייט צופה לקבל תמורה מהותית יותר באמצעות הסכמי פיתוח עתידיים להתאמת התוכנה לדרישות מיוחדות של אלביט.

אלביט התחייבה לסכום מינימלי של הזמנות שנתיות בתקופת הבלעדיות שתימשך מספר שנים, וביצעה הזמנה ראשונית בהיקף של כ-50 אלף דולר. "שיתוף הפעולה עם אלביט הוא ציון דרך חשוב עבורנו", אמר מנכ"ל החברה חיים סיבוני. ההסכם מוכיח את הגישה העסקית שלנו בשנה האחרונה: מכירת מערכות אבטיפוס והצעה לשותפים אסטרטגיים לחוות באופן ישיר את הפתרון שלנו ולשלב אותו בכלי-הרכב שלהם. כניסה לשוק הביטחוני תאפשר לפורסייט להרחיב ולשפר את היכולות הנוכחיות ותפתח הזדמנויות חדשות".

המידע המגיע מארבע חיישנים שונים, מותך בטכנולוגיית QuadSight לכדי תמונת תלת-מימד אחת
המידע המגיע מארבע חיישנים שונים, מותך בטכנולוגיית QuadSight לכדי תמונת תלת-מימד אחת

מערכת QuadSight הושקה בחודש ינואר 2018, ולהערכת פורסייט היא מערכת הראייה הממוחשבת מבוססת ארבע מצלמות המדויקת ביותר בתעשייה, ומספקת יכולות גילוי גבוהות לרכב חצי-אוטונומי ולרכב אוטונומי. המערכת משלבת אור המוחזר ממצלמות אור נראה עם אנרגיה תרמית המתקבלת ממצלמות אינפרא-אדום ארוך-טווח ומאפשרת גילוי מדויק של מכשולים מכל צורה וחומר, בכל תנאי תאורה ומזג אוויר.

חיישן הראייה הממוחשבת של פורסייט הינו מערכת מבוססת ארבע-מצלמות, המשתמשת בניתוח וידאו תלת-מימדי, אלגורימתים לעיבוד תמונה, והיתוך חיישנים. ליבת המערכת הינה תוכנה המתיכה את המידע המגיע מכל החיישנים ומנתחת אותו. חברת פורסייט נמצאת בבעלות אוטונומוס הולדינגס, אשר הוקמה בשנת 2015 ומפתחת מערכות חישה לתעשיית הרכב.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , רכב אוטונומי , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית