אקו ווייב תחבר את תחנת הכוח ביפו לרשת החשמל של תל אביב

24 יוני, 2019

החברה מרחיבה בימים אלה את קיבולת התחנה וממתינה לקביעת תעריף על ידי רשות החשמל. השבוע תגיע לחברה משלחת של 10 ראשי עיר במטרה ליישם בעריהם את הטכנולוגיה

משלחת של עשרה ראשי ערים תגיע לביקור ביום רביעי הקרוב בתחנת הכוח של חברת אקו ווייב פאואר (Eco Wave Power) בחוף יפו, מתוך כוונה ליישם את הפתרון של החברה להפקת חשמל מגלי הים גם בעריהם. המשלחת תכלול את ראשי העיר של סידני, ריו דה ז'נרו, בואנוס איירס, ונקובר, וושינגטון, טוקיו, אתונה, פורטלנד וגוודלחרה, והביקור עשוי לקדם הקמת תחנות כוח של אקו ווייב בערים הללו.

הגעת המשלחת לישראל מתקיימת לאחר שבחודש פברואר זכתה מייסדת ומנכ"לית החברה, אינה ברוורמן, בתחרות Women4Climate שנערכה ביוזמת ארגון C40 Cities, הכולל ערים מרכזיות מכל רחבי העולם, לרבות תל אביב, ומטרתו לקדם יישום עירוני של פתרונות קלינטק ומיזמים סביבתיים.

אקו ווייב, שהוקמה ב-2011, פיתחה מודל טכנולוגי של תחנות זולות ופשוטות לאורך החוף (On-Shore) המשתמשות בתנועת הגלים לצורך הפקת חשמל. המערכות של אקו ווייב מבוססות על מצופים המוצבים בצמוד למזח או אל קו החוף. הגלים מייצרים תנועת עלייה וירידה של המצופים המומרת לתנועה של נוזל הידראולי בבוכנה, המפעילה גנרטור הנמצא על החוף מחוץ למים. המערכת כוללת גם מנגנון להגנה מפני סופות, אשר נועל את המצופים ומצמידם למזח כשהגלים חזקים מדי ועלולים לפגוע בציוד.

ב-2016 הקימה החברה לחופי גיברלטר את תחנת גלי הים הראשונה והיחידה בעולם המחוברת לרשת החשמל המקומית. כיום מקימה אקו ווייב תחנת כוח בנמל מנזניו במקסיקו ונמצאת בהליכי אישור ותכנון של תחנות כוח בסין, בווייטנאם, בבריטניה, בסקוטלנד ובקפריסין. לפני מספר חודשים היא חתמה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם סימנס, המשמשת כקבלן משנה בהקמת התחנה במקסיקו.

חיבור תחנת הכוח ביפו לרשת החשמל

כמו כן, בימים אלה מרחיבה החברה את הקיבולת של תחנת הכוח בחוף יפו, המשמשת כיום למחקר והדגמה, מ-10 קילו-וואט ל-100 קילו-וואט, וזאת לאחר שעיריית תל אביב, החברה גם כן בארגון C40, הצהירה על כוונתה לחבר את התחנה לרשת החשמל העירונית. לפני שהמהלך יוכל לצאת לפועל באקו ווייב ממתינים כי רשות החשמל תקבע תעריף לחשמל המופק מגלי הים. להערכת החברה התהליך צפוי להסתיים תוך מספר חודשים. באקו ווייב מתכננים להרחיב בסופו של דבר את קיבולת התחנה ביפו ל-20 מגה-וואט, כך שהיא תוכל לספק כמחצית מתצרוכת החשמל של עיריית תל אביב.

אקו ווייב פאואר נערכת להנפקה בבורסה של שבדיה במטרה לגייס הון לפרויקטים המתוכננים ולהגדיל את החשיפה של החברה באירופה. החברה כבר הגישה לרשות לניירות ערך המקומית וממתינה לקבלת האישור. לצורך המהלך אקו ווייב מתכוונת להעביר את מוקד פעילותה מישראל לשבדיה ולהקים שם חברת-אם שתחזיק במניות.

לריאיון שהתקיים עם מייסדת החברה, אינה ברוורמן, במסגרת הפודקאסט של Techtime לחצו כאן>>>

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: קלינטק

פורסם בתגיות: C40 , אינה ברוורמן , אקו ווייב פאואר