NeuroBlade יצאה מהשלב החשאי עם גיוס של 27 מיליון דולר

26 יוני, 2019

החברה מהוד השרון הוקמה על ידי יוצאי חיל המודיעין וסולאר-אדג', ומפתחת שבב ASIC חדש ליישום מהיר של משימות בינה מלאכותית. המשקיע המרכזי: מריוס נכט ממייסדי צ'ק פוינט

בתמונה למעלה: המנכ"ל אלעד סיטי (מימין) והטכנולוג הראשי אליעד הלל. צילום: קרן גפני

חברת NeuroBlade מהוד השרון יצאה היום (ד') משלב הפעילות החשאית, עם הכרזה על השלמת סבב גיוס הון בהיקף של 23 מיליון דולר. הגיוס נערך בהובלת מריוס נכט, מייסד משותף של צ'ק פוינט ובהשתתפות קרן אינטל קפיטל והמשקיעים הקיימים: קרן Ventures Stage One, קרן Grove Ventures של דב מורן, ומספר משקיעים פרטיים ובהם רמי ליפמן. לאחר הקמתה בשנת 2017 ביצעה החברה גיוס סיד בהיקף של 4.5 מיליון דולר. כלומר עד היום היא גייסה כ-27.5 מיליון דולר.

חברת NeuroBlade הוקמה על-ידי המנכ"ל אלעד סיטי והטכנולוג הראשי וסמנכ"ל אסטרטגיית מוצר, אליעד הלל. שניהם בוגרי יחידה טכנולוגית של חיל המודיעין ושימשו כעובדי מפתח בסולאר-אדג'. סיטי הצטרף לסולאר-אדג' זמן קצר לאחר הקמתה, ובתפקידו האחרון שימש כסמנכ"ל תוכנה ומערכת בחברה. הלל הוביל את אחד מצוותי התוכנה והאלגוריתמים המרכזיים במחלקה של אלעד בסולאר-אדג'. כיום מעסיקה NeuroBlade כ-30 עובדים, ומפתחת שבב ליישום מטלות בינה מלאכותית.

לדברי אלעד סיטי, התוכנית המקורית היתה לפתח ארכיטקטורת מיחשוב חדשה אשר מצליחה להתמודד עם צוואר הבקבוק של הזיכרון, המכביד כיום על פעולות עתירות עיבוד. "בחרנו בשלב הראשון להתמקד בבעיית החישוב של בינה מלאכותית". החברה מסרה שהשבב שהיא מפתחת יוכל להריץ רשתות לימוד עומק שונות הבנויות בארכיטקטורות שונות, וכן להריץ במקביל מספק רשתות לימוד עומק נבדלות.

הישראלית החדשה נכנסת לזירת המאבק בין ASIC ו-GPU

חברת NeuroBlade נכנסת לתחום שנעשה צפוף מיום ליום, של פתרונות חומרה חדשים לבעיית הבינה המלאכותית. כיום נישלט שוק מעבדי הבינה המלאכותית בעיקר על-ידי החברות אינטל ואנבידיה, אשר בוחנות שימוש באסטרטגיות של מיחשוב הטרוגני הכוללות שימוש במעבדי CPU, מעבדי GPU ואף ברכיבי FPGA. מולן מתחילות להופיע חברות חדשות, כמו Habana Labs ו-Hailo הישראליות, Wave Computing האמריקאית או Cambricon הסינית, אשר מפתחות שבבים חדשים לגמרי (ASIC) אשר הארכיטקטורה שלהם שונה מה-CPU או ה-GPU ומתוכננת מראש ליישום מטלות לימוד עומק ובינה מלאכותית.

להערכת חברת המחקר Allied Market Research, בסופו של דבר הן יובילו את השוק. במחקר שוק שהיא פירסמה לא מזמן (Artificial Intelligence Chip Market), היא העריכה ששוק השבבים לבינה מלאכותית הסתכם בכ-6.64 מיליארד בשנת 2018, ושהוא יצמח בקצב שנתי של כ-45% ויגיע להיקף של כ-91.2 מיליארד דולר בשנת 2025. האנליסטים של החברה כתבו: "בשנת 2018 הובילו ארכיטקטורת GPU את השוק, אולם רכיבי ה-ASIC מספקים ארכיטקטורה חדשה שלהערכתנו תהיה הגדולה ביותר בשוק במונחי מכירות"

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות , סמיקונדקטורס