"קווים" מרחיבה את שיתוף הפעולה עם UVEye

8 יולי, 2019

תתקין שני סורקי צמיגים אוטומטיים. UVEye פיתחה סורקים המזהים באמצעות ראייה ממוחשבת תקלות מכניות ומטענים חשודים בכלי-רכב. סמנכ"ל השיווק ל-TechTime: "אנחנו יודעים לספק פיתרון לכל אורך מחזור חיי הרכב"

חברת התחבורה הציבורית "קווים" מרחיבה את שיתוף הפעולה שלה עם חברת UVEye, המפתחת מערכות סריקה לזיהוי אוטומטי של כשלים מכניים ותקלות בכל-רכב באמצעות טכנולוגיה של ראייה ממוחשבת. מ-UVEye נמסר כי החברה צפויה להכריז בקרוב על שיתופי פעולה נוספים עם יצרניות צמיגים בינלאומיות וחברות תחברות.   

קווים כבר הצטיידה בעבר במערכת סריקת הגחון של UVEye, הקרויה Helios, הסורקת מלמטה את החלק התחתון של האוטובוס ומאבחנת נזילות שמן, חלודה ותקלות נוספות רק באמצעות סריקה דיגיטלית ועיבוד תמונה, ללא צורך בנוכחות מכונאי. כעת תתקין "קווים" בחניון החברה במודיעין גם את מערכת סריקת הצמיגים Artemis, הסורקת הצד את צמיגי האוטובוס ומזהה שחיקה, מחסור באוויר, קרעים וטעויות בהתקנת סוג הצמיג. המערכת תאפשר לסרוק מדי יום באופן אוטומטי מאות אוטובוסים ולמנוע יציאה לכביש של אוטובוסים לא תקינים.

מהשוק הביטחוני לתעשיית הרכב העולמית

הטכנולוגיה של UVeye מבצעת סריקה וניתוח של החלק התחתון ברכב באמצעות שימוש במערך של 5 מצלמות ברזולוציה גבוהה היוצרות הדמיה של 360 מעלות של תחתית כלי-הרכב. באמצעות אלגוריתמים של בינה מלאכותית ולמידת מכונה המערכת יודעת לנתח את התמונה התלת-מימדית ולזהות תקלות מכניות, סיכוני אבטחה, חפצים חשודים או רכיבים סמויים – אפילו חפצים קטנים בגודל של כונן USB. הסריקה, המתבצעת תוך 3 שניות בלבד, יכולה להתבצע גם אם הרכב בנסיעה במהירות של עד 45 קמ"ש.

החברה, שהוקמה ב-2016, השיקה עד כה 3 מערכות על בסיס הטכנולוגיה הזו. בתחילת דרכה, ייעדה UVEye את הטכנולוגיה לתחום ביטחון הציבור והשיקה מערכת המותקנת בכניסה לחניונים, מרכזי קניות ועמדות בידוק בכביש ומבצעת של החלק התחתון של הרכב במטרה לאתר מטענים חשודים ואפילו לאתר כלי-רכב גנובים.

החברה ממשיכה לפעול גם כיום בשוק הביטחוני והמערכות שלה מוטמעות בעשרות אתרים כגון מעברי גבול, בנקים, שגרירויות, נמלי אוויר ותעופה, תחנות כוח, בתי כליאה ועוד בכל העולם. עם זאת, החברה שינתה מאז את המיקוד העסקי שלה ופועלת כיום בעיקר בתעשיית הרכב האזרחית.  

"היום המיקוד שלנו הוא השוק האזרחי, בדגש על יצרניות רכב," אומר ירון סגיב, סמנכ"ל השיווק של החברה ל-TechTime. "יצרניות הרכב מובילות את השינויים בשוק, כמו ערים חכמות, רכבים אוטונומיים וחשמליים וכדומה. ואנו יודעים לספק פתרונות סריקה חכמה לכל אורך מחזור חיי הרכב, החל מפס הייצור, דרך השרשרת הלוגיסטית ועד העלייה לכביש ובקרה אחרי."

לחברה כבר יש שיתופי פעולה אסטרטגיים עם מספר יצרניות רכב בינלאומיות, ובהן טויוטה וסקודה, כמו גם חברות ביטוח, לוגיסטיקה, השכרה וציי רכב ומשאיות.

UVeye נוסדה ב-2016 על ידי אמיר חבר, המשמש כמנכ"ל, ואוהד חבר, המשמש כסמנכ"ל. מטה החברה נמצא בניו יורק ומרכז הפיתוח פועל מתל אביב. החברה מעסיקה במרכז הפיתוח בתל אביב כ-85 עובדים ומגייסת בימים אלה עשרות מתכנתים וצפויה לגדול ל-150 עובדים עד סוף השנה. 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , ראיית מכונה

פורסם בתגיות: UVEye , קווים