רפאל תייצר בהודו מכלולים אלקטרוניים לטילים בהיקף של 100 מיליון דולר

11 יולי, 2019

הפרוייקט מייצג את חלקה של רפאל בעיסקת ברק 8 הגדולה, שבמסגרתה תקבל הודו מערכות הגנה אקטיבית בפני טילים בהיקף של כ-777 מיליון דולר

חברת רפאל (Rafael) העבירה היום (ה') הזמנה ראשונה לחברת הבת שלה בהודו, KRAS, לייצור אלפי מכלולי אלקטרוניקה בהיקף כולל של כ-100 מיליון דולר. המכלולים מיועדים למערכת ברק 8 שהתעשייה האווירית מוכרת לצבא היבשה ולחיל האוויר בהודו, שבה משמשת רפאל כספק משנה. המפעל של רפאל פועל בעיר היידרבאד בדרום הודו. המפעל הוקם בסוף 2017 בשותפות עם קבוצת קליאני (Kalyani) ההודית, במסגרת הסכמי סחר גומלין בין ישראל והודו.

המפעל הוקם כדי לספק שירותי ייצור, תחזוקה ותמיכה לכל אורך חיי המוצר של המערכות של רפאל המסופקות להודו. במסגרת התוכנית הממשלתית Make-in-India, צפויה חברת KRAS להגדיל את מספר המשרות שלה לכ-300 מומחים טכניים ומהנדסים עד שנת 2023. כמו-כן, תתבצע גם העברת ידע והכשרת כח-אדם הודי לטובת הפרויקט. הודו היא שוק חשוב של רפאל. עד היום השקיעה רפאל כ-250 מיליון דולר בהעברת ידע ובהקמת תשתיות ייצור בהודו.

הטכנולוגיה שנולדה בעקבות מלחמת לבנון השנייה

עיסקת ברק 8 היא אחת מהעיסקאות הביטחוניות הגדולות ביותר של התעשייה הישראלית. ברק 8 היא מערכת הגנה אקטיבית אווירית רב-משימתית הכוללת טילי ים-אוויר וקרקע-אוויר (בתמונה למעלה) המספקת הגנה בפני איומים כמו מטוסים, מסוקים, כטב"ם, טילים נגד ספינות, טילי שיוט ועוד. המערכת מבוססת על הטיל ברק, הנחשב לטיל הנ"מ הראשון בעולם המשוגר אנכית ואז מתכוונן לעבר האיום ופותחה בחלקה במשותף, על-ידי ישראל והודו.

מתארי פעולה שונים של מערכת ברק 8
מתארי פעולה שונים של מערכת ברק 8

התעשייה האווירית (IAI) משמשת כקבלן הייצור הראשי של הפרוייקט. בחודש אוקטובר 2018 היא דיווחה על חתימת הסכם עם ממשלת הודו לייצור משותף ואספקה של מערכת ההגנה האווירית "ברק 8", בהיקף כולל של כ-777 מיליון דולר, אשר ישולמו לאורך 9 שנים. הפרוייקט יצא לראשונה לדרך לאחר הפגיעה בספינת חיל הים אח"י חנית במלחמת לבנון השנייה, במטרה לספק הגנה על כלי שיט ומתקנים אסטרטגיים ימיים.

בהמשך פותחה גם גרסה יבשתית של מערכת ברק 8, בשיתוף פעולה עם חיל הים, מפא"ת, התעשייה האווירית וחברת רפאל. המערכת מספקת הגנה מפני איומים בטווחים של 70/150 ק"מ, כאשר ההזנקה האנכית מאפשרת לטיל להתמודד עם איומים המגיעים מכל הכיוונים, בלא צורך לסובב את מתקן השיגור.

מערך השליטה והבקרה (שו"ב) שלה מאפשר לנהל מספר משגרים ומספר שיגורים בו-זמנית. הטיל ברק 8 מצוייד במנוע רקטי מבוסס פעימות (Dual-pulse Motor), המאפשר להצית בנפרד מטעני דלק מוצק שונים, ועל-ידי כך לרדוף אחר מטרות אוויריות בעלות כושר תמרון גבוה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: ברק 8 , טילים