מדיגוס סיימה פיתוח של מצלמה זעירה לשוק האורתופדי

14 יולי, 2019

המכשיר,ה מיועד לשחרור התעלה הקרפלית, פותח בשיתוף A.M. Surgical, שכבר הזמינה 1,400 יחידות תמורת 650 אלף דולר. מניית החברה מזנקת

מנייתה של חברת מדיגוס (Medigus) מזנקת במסחר בתל-אביב לאחר שהחברה הודיעה כי הסכם הפיתוח שנחתם עם A.M. Surgical האמריקאית, המפתחת פתרונות זעיר-פולשניים לתחום האורתופדיה, השיג את אבן הדרך ועובר לשלב הייצור הסדרתי.

במסגרת ההסכם בין שתי החברה, שנחתם ביולי 2018 כחלק פעילות המצלמות הזעירות של מדיגוס, החברה נדרשה לפתח עבור A.M. Surgical מכשיר הכולל מצלמת וידיאו זעירה אשר תישולב עם מערכת Stratos של A.M. Surgical, המשמשת לטיפול בתסמונת התעלה הקרפלית בשור כף היד. כעת, לאחר השלמת פיתוח האב-טיפוס והעמידה בדרישות הטכנולוגיות של ההסכם, מדיגוס קיבלה מן החברה האמריקאית הזמנה לייצור סדרתי של 1,400 יחידות של המכשיר המשולב בתמורה לסכום של 650 אלף דולר.

במדיגוס ציינו כי המכשיר הראייה המשולב מספק ראות ושליטה כירורגית ברמה גבוהה יותר בניתוחים לשחרור התעלה הקרפלית. המוצר החדש עשוי לפתוח למדיגוס פתח לשוק האורתופדי העולמי. בארצות הברית לבדה מתבצעים מאות אלפי ניתוחים כאלה מדי שנה.

תסמונת העובד המשרדי

תסמונת התעלה הקרפלית בשורש כף היד היא תסמונת שכיחה מאוד הבאה לידי ביטוי בכאבים באצבעות ותחושות של נימול, עקצוץ ושריפה. התסמונת נגרמת כתוצאה מלחץ הנוצר על סיבי העצב העוברים מעל שורש כף היד, והיא שכיחה במיוחד בקרב אנשים העושים שימוש תדיר בשורש כף היד במסגרת עבודתם, כמו למשל אנשים שעובדים במהלך היום רבות עם עכבר ומקלדת או כלים אחרים.

על פי נתוני הלשכה האמריקנית לסטטיסטיקה, כ-1% מכלל האוכלוסיה בארצות הברית סובלים מן התסמונת, וכ-5% מכלל האוכלוסיה העובדת. בדרך כלל מטופלת התסמונת באמצעות פיזיותרפיה ותרופות וחולפת תוך מספר ימים או שבועות. ואולם, במקרים כרוניים, שבהם התסמונת נמשכת מעל לכחצי שנה, מקובל לבצע הליך כירורגי הקרוי "שחרור התעלה הקרפלית". בהליך זה, שניתן לבצעו על ידי פתיחת גג התעלה הקרפלית או באופן זעיר פולשני באמצעות אנדוסקופ, מבצעים שחרור של הלחץ על העצב המידיאני. מדי שנה מתבצעים בארצות הברית כ-500 אלף הליכים כאלה, ומכאן הפוטנציאל המסחרי הגלום עבור מדיגוס בחדירה לשוק זה.

המצלמה הזעירה בעולם

מדיגוס מפתחת קו של מצלמות זעירות, בעלות קוטר של 1.1 מילימטר או פחות, עבור יישומי מכשור רפואי ויישומים תעשייתיים. מצלמות ה-Micro ScoutCam של מדיגוס מבוססות על חיישן CMOS או CCD וכוללות מקור תאורה עצמי, המאפשר להן להפיק תמונות טובות במיוחד גם מחללים פנימיים בתוך הגוף ותאתרי בדיקה קטנים מאוד. על פי מדיגוס, זוהי המצלמה הזעירה בעולם.

בתחום הרפואי, המצלמות של מדיגוס מורכבות על כלים אנדוסקופים חד-פעמיים זעירים, המשמשים לביצוע פרוצדורות אבחנתיות וכירורגיות באיברי גוף אליהם לא ניתן להחדיר אנדוסקופים גדולים יותר. 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: מכשור רפואי

פורסם בתגיות: מדיגוס