אקו ווייב גייסה 13 מיליון דולר בהנפקה בשבדיה

21 יולי, 2019

ההנפקה לציבור נערכה בבורסה Nasdaq First North בשטוקהולם. מייסדת החברה: "המהלך יחזק את המעמד שלנו בשוק"

חברת אקו ווייב פאואר (Eco Wave Power), שפיתחה טכנולוגיה להפקת חשמל מתנועת גלי הים, השלימה ביום חמישי גיוס של כ-121.8 מיליון קרונות שבדיות (כמעט 13 מיליון דולר) בהנפקה ראשונית לציבור (IPO) בבורסה Nasdaq First North בשטוקהולם. החברה הנפקיה 6,410,094 מניות במחיר התחלתי של 19 קרונות. AB4, קרן הפנסיה הרביעית בגודלה בשבדיה, וחברת הביטוח השבדית Skandia הן שניים מהמשקיעים המוסדיים המרכזיים שהשתתפו בהנפקה ורכשו ביחד כ-17% מהמניות.

Nasdaq First North היא בורסה משנית שמפעילה נסד"ק בשבדיה, שמטרתה לאפשר לחברות קטנות לגייס הון ממשקיעים ולהוות מעין מסלול הכשרה לפני מעבר לבורסה ראשית יותר. בבורסה נסחרות יותר מ-300 חברות וההנפקה של אקו ווייב פאואר היתה השנייה בגודלה השנה. החברה תשתמש בהון שגיוס כדי לממן את הפרויקטים המתוכננים להרחבת הקיבולת של תחנות הכוח הקיימות והקמת תחנות כוח חדשות ברחבי העולם.

מייסדת ומנכ"לית החברה, אינה ברוורמן, אמרה, "ההנפקה תחזק את המעמד של החברה בשוק ותאפשר לנו לעמוד ביעדים השאפתניים שלנו."

הקמת תחנת כוח בנמל הגדול באירופה

בנסגרת המהלך אקו ווייב העבירה את מוקד פעילותה מישראל לשבדיה והקימה שם חברת-אם, שכעת מחזיקה במניות השליטה. סיבה נוספת להחלטה לבצע הנפקה דווקא בשבדיה היא המודעות הגבוהה בשבדיה לאנרגיה מתחדשת. 54% מתצרוכת החשמל של שבדיה מתבססת על אנרגיה מתחדשת, השיעור הגבוה ביותר באירופה. אפיקי האנרגיה המתחדשת המרכזיים במדינה הם אנרגיה סולארית, תחנות רוח, תחנות הידראוליות וכן שימוש בעצים לצורך חימום.

בחודש האחרון דיווחה על שורה של פרויקטים חדשים, ובכלל זה חתימה על הסכם הבנות ראשוני עם נמל רוטרדאם בהולנד לבחינת הקמת תחנות כוח בנמל, שנחשב לגדול באירופה, ועל הסכם עם חברת האנרגיה Volpak ההולנדית, שבמסגרת תקדם Volpak הקמת תחנות כוח המבוססות על הטכנולוגיה של אקו ווייב בטרמינלים שמפעילה החברה בנמלים בסינגפור, סין ופנמה.

באיטליה חתמה החברה עם נשיא נמל טאראנטו באיטליה על מזכר הבנות להקמת תחנת הכוח הראשונה באיטליה שתהיה מבוססת על גלי הים. החברה גם דיווחה על מספר פיילוטים שבכוונתה לבצע בשני נמלים בפורטוגל.

לריאיון שהתקיים עם מייסדת החברה, אינה ברוורמן, במסגרת הפודקאסט של Techtime לחצו כאן>>>

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , קלינטק

פורסם בתגיות: אינה ברוורמן , אקו ווייב פאואר