רבעון שיא למלאנוקס עם 310 מיליון דולר מכירות

25 יולי, 2019

צמיחה של 16% בהשוואה לרבעון המקביל. החלה באספקת מתאמי איתרנט 200Gbps החדשים ללקוחות מתחום מרכזי הנתונים. וולדמן: המתאמים החדשים יהיו מנוע צמיחה ברבעונים הבאים

ברבעון השני של 2019 צמחו המכירות של חברת מלאנוקס (Mellanox) ב-16% והסתכמו בכ-310.4 מיליון דולר, בהשוואה למכירות בהיקף של 268.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. למרות שהחברה פיספסה את תחזיות האנליסטים ב-1%, מדובר בצמיחה מרשימה שלא פגעה בביצועי המנייה. מעניין לציין שבשבוע שעבר הזהירה חברת Zacks Equity Research שמניית מלאנוקס היא יוצאת דופן, מכיוון שהמשקיעים מצפים ממנה להציג תמיד עלייה מרשימה במכירות וברווחים, ולכן היא מגיבה לעתים בקיצוניות גם כאשר התוצאות טובות בהשוואה לחברות אחרות.

ברבעון הזה מלאנוקס לא מקיימת שיחת ועידה מכיוון שהיא נמצאת בשלבי המתנה להשלמת עיסקת מכירתה לחברת אנבידיה. נשיא ומנכ"ל מלאנוקס, איל וולדמן, אמר שהחברה ממשיכה להיות המובילה העולמית במתאמי איתרנט מהירים, בקצבים של 25Gbps ומעלה. הוא גילה שברבעון האחרון החברה החלה לספק את המתגים ומתאמי האיתרנט החדשים ביותר שלה, העובדים במהירות של 200Gbps, ללקוחות של החברה משוק מרכזי הנתונים.

להערכתו התחום הזה צפוי להיות מנוע הצמיחה של החברה ברבעונים הבאים. המתאמים החדשים מבוססים על השבב ConnectX של מלאנוקס, ומספקים קיבולת העברת נתונים של 215 מיליון מסרים בשנייה ברמת השהייה נמוכה מ-800 ננו-שניות. הם כוללים יכולת עיבוד חבילות וניהול נתונים ובכך מפחיתים מהעומס המוטל על המעבד המרכזי במרכזי הנתונים. המתאמים גם מבצעים פעולות הצפנה ופיענוח של המידע כאשר הוא מובא מבסיס הנותנים או מוחזר אליו, וגם בכך משחררים את ה-CPU מהמטלה הזאת.

המוצרים החדשים גם משפרים את רמת האבטחה, במיוחד כאשר יש מספר משתמשים הנשענים על משאבים משותפים ומשתמשים במפתחות הצפנה נפרדים. החברה העריכה לאחרונה שאחד מהיישומים המרכזיים של המתאמים החדשים יהיה במערכות אימון של רשתות נוירוניות עבור יישומי בינה מלאכותית. תופעה מפתיעה היא שווי השוק של מלאנוקס בנסד"ק: כיום החברה נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-6.26 מיליארד דולר, למרות שאנבידיה תרכוש אותה במחיר של כ-6.9 מיליארד דולר.

מתאם Intelligent ConnectX-6 החדש של מלאנוקס
מתאם Intelligent ConnectX-6 החדש של מלאנוקס

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: איתרנט , וולדמן , מלאנוקס