גילת החלה בשלב התפעולי של פרויקט האינטרנט הלאומי בפרו

29 יולי, 2019

גילת מעריכה כי השלב התפעולי יניב הכנסות של 12 מיליון דולר בשנה. מנהל גילת בפרו: "זהו מימוש היעד שלנו להפוך את פרו למקור הכנסה בטוח"

גילת רשתות לוויין מפתח תקווה, המספקת פתרונות תמסורת לוויינית, קיבלה אישור מממשלת פרו להתחיל בשלב התפעולי בשלושה פרויקטים אזוריים לפריסת תשתית לתקשורת לוויינית בפס רחב, כחלק מהתוכנית הלאומית להנגיש את רשת האינטרנט ושירותים דיגיטליים באזורים מרוחקים במדינה שבהם אין תשתית של סיבים אופטיים.

גילת נבחרה לביצוע הפרויקט כבר ב-2015. הסכום המצטבר שאותו תקבל גילת עומד על כ-285 מיליון דולר. כמו כן, בגילת ציינו כי הכניסה לשלב התפעולי תאפשר לחברה לייצר הכנסות שנתיות בהיקף של כ- 12 מיליון דולר, למשך תקופה של כעשר שנים, וכן להתחיל למכור שירותים על גבי הרשת.

הפרויקט הענק, שמובל על ידי קרן התקשורת הממשלתית Fite, יספק קישוריות לכחצי מיליון בני אדם בכאלף ערים בשלושה אזורים (Huancavelica, Ayacucho ו-Apurimac) באמצעות פריסה של סיבים אופטיים באורך של כמעט 5,000 קילומטר, ושימוש במערכות מידע ותקשורת (ICT). כמו כן תספק הרשת תמסורת סלולרית אשר תאפשר למפעילי רשתות סלולריות להגיע לכפרים מרוחקים ולספק שירותי קישוריות סלולרית3G/4G  בפס רחב אשר יענו על הביקוש לקישוריות סלולריות כפי שקיימת באזורים אורבניים. כמו כן, במהלך תפעול הפרויקט, יותר מ-4,000 נציגי בתי ספר, בריאות, דואר ושיטור יקבלו הכשרה.

סמנכ"ל ומנהל גילת בפרו, אריה רורשטוק, אמר, "אבן הדרך המשמעותית הזו משקפת את מימוש יעדנו להפוך את פרו למקור של הכנסה בטוחה, רב-שנתית ורווחית, הן מדמי תפעול והן ממכירה של שירותים נוספים על פני הרשת, תוך מימוש חזונה של גילת לגשר על הפער הדיגיטלי בפרו ושאר העולם".

נשיא פרו מרטין ויסקרה אמר בנאומו בטקס חניכת הרשת: "אנו מחויבים לעבוד על הדרכים הפיזיות אשר יחברו את פרו ברכבים, במשאיות ובאוטובוסים, אבל אנו צריכים לנוע קדימה גם במרוץ הטכנולוגי הכולל סיבים אופטיים, ופס רחב באמצעות כבל, אשר מעבירים את המידע".

חברת גילת עוסקת עוסקת בפיתוח ויצור ושיווק של פלטפורמת רשת תקשורת לוויינית מבוססת ענן, מודמים במהירות גבוהה, אנטנות ניידות, מגברי מצב-מוצק (SSPA) וממירי תדרים (BUC) להספקים גבוהים. החברה נמצאת בשליטת קרן פימי ונסחרת בבורסה של תל אביב ובנסד"ק בשווי של 470 מיליון דולר. 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות