אלקטריאון השלימה ניסוי לקראת הפרויקטים בשבדיה ובתל-אביב

22 ספטמבר, 2019

החברה הטעינה באופן אלחוטי רכב מסוג רנו לאורך כביש חשמלי של 20 מטר. החברה צפויה לבצע הדגמות חיות של הכביש החשמלי בשבדיה ובתל אביב במחצית הראשונה של 2020. מניית החברה מזנקת

מנייתה של חברת אלקטריאון (Electreon) מזנקת היום ביותר מ-20% לאחר שהחברה דיווחה כי בסוף השבוע האחרון השלימה ניסוי מוצלח בהטענת מכונית חשמלית תוך כדי נסיעה בכביש הניסויים של החברה בקיסריה. הניסוי התבצע לקראת סלילת כביש חשמלי ראשון בשבדיה ופיילוט שצפויה החברה לערוך בתל-אביב בשיתוף חברת האוטובוסים "דן".

אלקטריאון פיתחה תשתית טכנולוגית להטענה אלחוטית של כלי רכב חשמליים תוך כדי נסיעה. במסגרת בניסוי שנערך הוטמנה מערכת מלאה של הכביש החשמלי שפיתחה החברה, מתחת לשכבת אספלט באורך של 20 מטרים בכביש. לפי הדיווח, המערכת הצליחה לבצע טעינה של רכב חשמלי מסוג רנו זואי תוך כדי נסיעתו.

בחודש אפריל זכתה אלקטראון במכרז של משרד התחבורה השבדי, להקמת כביש חשמלי ראשון במדינה, כחלק מפיילוט של הממשלה השבדית לבחינת הטכנולוגיה. במסגרת הפרויקט, תפרוס אלקטריאון ותתקין על גבי כביש קיים את טכנולוגיית החברה לאורך מסלול של כ-1.6 קילומטר כחלק ממסלול כולל של 4.1 קילומטר בין שדה התעופה לעיר ויסביי (Visby) על האי גוטלנד.  הכביש החשמלי ישמש במסגרת הפיילוט להנעה של אוטובוס חשמלי אשר ישמש כשירות היסעים ציבורי, וכן לצורך ביצוע מבדקים של משאית חשמלית אשר תופעל על ידי נהג מקצועי. עלות הפרויקט היא כ-45 מיליון שקל והוא צפוי להימשך כ-3 שנים להערכת החברה.

סלילת הכביש בשבדיה צפויה להתחיל בחודש נובמבר, במטרה לבחון את הטכנולוגיה בתנאי מזג אוויר חורפיים בצפון אירופה, מאחר שזהו תנאי לעמידה בתנאי הסף למכרז לפיילוט הטרום-מסחרי הצפוי להתפרסם בשבדיה במהלך החודשים הקרובים.

הדגמות חיות בשבדיה ובתל אביב ב-2020

בחודש הבא תבצע אלקטריאון התקנה נוספת במתחם החברה, הפעם לאורך מקטע כביש של כ-50 מטר. ניסוי זה ישמש לצרכי הדגמה והדרכה והוא יתבצע ביחד עם שותפי החברה לפרויקט בשבדיה, ובכלל זה חברת EiTech (חברת בת של תאגיד VINCI העולמי), אשר תוביל את ההתקנה בשבדיה, חברת NCC, שהינה חברת תשתיות כבישים מובילה בשבדיה אשר תפקח על סלילת הכביש, וחברת OSAB, חברת כבישים שבדית.

במקביל מכשירה אלקטראון גם את כלי הרכב שישתתפו בפיילוט בשבדיה, והחלה להתקין את המקלטים על גבי שני אוטובוס חשמליים של חברת HIGER, על גבי משאית חשמלית כבדה של חברת EFORCE.

במהלך הרבעון השני של 2020 צפוי להיערך גם פיילוט בתל-אביב, בשיתוף עיריית תל-אביב וחברת "דן". הכביש החשמלי יוקם בנתיב שבין תחנת רכבת האוניברסיטה ואוניברסיטת תל אביב, דרך רחוב קלאוזנר. מערכת הכביש החשמלי תטעין אוטובוס של חברת "דן" שישמש כשאטל להסעת סטודנטים, והפיילוט צפוי להתקיים ברבעון השני של 2020.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive

פורסם בתגיות: אלקטריאון , חברת "דן"