נשיא קיידנס ל-Techtime: "אנחנו רוצים להגדיל את השוק הפוטנציאלי שלנו פי 3"

24 ספטמבר, 2019

החברה השיקה בישראל פלטפורמה לביצוע סימולציות תרמיות למערכות אלקטרוניות שלמות, מרמת השבב ועד המעטפת. "ישראל, סין וארצות הברית מהוות את מוקד פעילות הסטראט-אפ בעולם"

חברת קיידנס (Cadence) השיקה פתרון חדש, Celsius 3D Solver, המסוגל לבצע סימולציה להתנהגות התרמית של מערכת אלקטרונית שלמה, כמו מכשיר סמרטפון, חיישן IoT או נתב תקשורת, על מנת לאפשר למהנדסים לפתור בעיות בהולכת החום עוד בשלבים מוקדמים של הפיתוח. עבור קיידנס מדובר בפתרון נוסף בקו מוצרים אסטרטגי חדש, הנועד לספק פתרונות אימות וסימולציה לכל מבנה המערכת, מרמת המעגלים המשולבים והמארז ועד לרמת המעטפת.

ההתנהגות התרמית היא פרמטר קריטי בתפקוד של מערכות אלקטרוניות לאורך זמן, בייחוד לאור הצורך, בתחומים כמו אוטומוטיב, IoT ומרכזי מידע, לחסוך באנרגיה ולהבטיח את בטיחות הרכיבים. אחד המקרים המתוקשרים ביותר של כשל תרמי היה התפוצצות הסוללות בדגמי הסמרטפון של סמסונג לפני מספר שנים, מה שגרם לנזק תדמיתי וכספי גדול לחברה ואף סיכן את המשתמשים.

סימולציה תרמית לסמרטפון

אופטימיזציה של ההתנהגות התרמית יכולה להאיץ את תהליך הפיתוח, להפחית את מספר הגרסאות ובסופו של דבר  להאריך את חייו של המוצר ולשפר את בטיחותו. עם זאת, סימולציה תרמית של מערכות אלקטרוניות היא משימה מורכבת, וזאת מאחר שהיא כוללת משתנים פיזיקאליים רבים. האתגרים הללו מתחדדים ככל שהמערכות נהיות קטנות ודחוסות יותר.

בריאיון בלעדי ל-Techtime סיפר נשיא קיידנס העולמית אנירוד דווגאן (Anirudh Devgan), על הפלטפורמה. "כדי לבצע סימולציה תרמית יש להביא בחשבון את פרופיל ההספק של המכשיר, שמייצר את החום, האלמנטים המכניים השונים וגם האזורים שבהם זורם החום. כיום, אין בשוק פתרון טוב שמאחד בין שלוש הרמות הללו."

הסימולציה שמבצעת Celsius מתבססת על שני מודלים חישוביים של מערכות פיזיקאליות: ניתוח אלמנט סופי (finite element analysis), המאפשר לבצע סימולציה מספרית לתופעות פיזיקאליות, וניתוח דינמיקת נוזלים (computational fluid dynamics) המאפשר לדמות את התנהגותם ואופן זרימתם של נוזלים וגזים. השילוב של שתי האנליזות הללו במערכת אחת מאפשר לבצע סימולציה מדויקת של המערכת כולה.

"קיידנס מובילה בתוכנות מחשוב המתבססות על מורכבות מתמטית. זו הליבה שלנו והיתרון שלנו בתחום האימות וה-EDA. כעת, אנחנו רוצים להשתמש בכוח הזה כדי לעלות מרמת השבב לרמת המערכת ולאפשר לבצע סימולציות של מערכות ברמה התרמית, האלקטרומגנטית וההספק."

גם פלטפורמת ה-Celsius מתבססת על עיבוד מקבילי מבוזר, המאפשר לחלק את הניתוח בין מספר מעבדים. לפי קיידנס, Celsius מאפשרת לבצע את הסימולציה בקצב מהיר פי 10 מפתרונות אחרים.

הדמיה תרמית שהופקה במערכת Celsius

לחדור לתחומי הרכב, דור 5 ומרכזי נתונים

בהכרזה החדשה, קיידנס נכנסת לשוק הצומח של תכנון וניתוח מערכות. Celsius מצטרפת לפלטפורמת ה-Clarity 3D, שהושקה לפני מספר חודשים ומאפשר לבצע סימולציה להתנהגות האלקטרומגנטית של המערכת, וכמו Celsius מתבססת על עיבוד מקבילי.

דווגאן: "אנחנו רוצים להתרחב בשוק ברמה הרוחבית. ישנה מגמה, שהולכת ומתרחבת, של חברות שבבים שמתחילות לפתח מערכות, וחברות מערכות שמתחילות לפתח שבבים, ואנחנו רוצים לשרת את החברות הללו.." בין הלקוחות הפומביים של המערכת החדשה ניתן לציין את בוש (Bosch) ו-ARM. שתי החברות הללו מסמנות שני שווקי מפתח שקיידנס מעוניינת להתרחב בהם: אוטומוטיב ודור חמישי. "מדובר בטכנולוגיה אופקית, שאנחנו יכולים להתאים לכל סקטור וסקטור. זה יאפשר לנו לחדור לוורטיקלים שאליהם אנחנו מכוונים, בעיקר אוטומוטיב, דור חמישי ומרכזי מידע. האסטרטגיה הזו יכולה להרחיב את השוק הפוטנציאלי שלנו פי 3."

"ישראל היא שוק חשוב עבורנו"

קיידנס בחרה להכריז על הפתרון החדש בישראל, בכנס CDNLive 2019 של קיידנס, שנערך בשבוע שעבר בישראל בפעם ה-18. ישראל היא אחד משווקי המפתח של קיידנס, בעיקר בתחום חברות הסטראט-אפ.

דווגאן: "ישראל היא אזור מאוד חשוב עבורנו, שצומח יפה בשנים האחרונות. ישראל היא מרכז של חדשנות ויזמות. בעיני, כיום, ישראל, סין וארצות הברית מובילות את פעילות הסטארט-אפ בעולם. יש פה אקוסיסטם שכולל גם חברות סטראט-אפ, גם חברות גדולות יותר וגם פעילות של תאגידים בינלאומיים."

חממת סטראט-אפים בישראל

כחלק מהאסטרטגיה שלה בישראל, קיידנס גם מפעילה מזה כמה שנים חממה מיוחדת לחברות סטראט-אפ, שבמסגרתה מקבלים החברות גישה בשלבי הפיתוח המוקדמים לכלי האימות והפיתוח של קיידנס וגם זוכים לליווי מקצועי.

מי שמנהל את התוכנית בישראל הוא אדר סגל, מנהל מרכז המכירות של קיידנס ישראל."עבורנו, זה סוג של השקעה, מאחר שחלק מהחברות הללו יהפכו בעתיד לחברות גדולות יותר. אנחנו לא מספקים רק גישה לתוכנות שלנו, אלא מעניקים להם את כל מה שהם צריכים, החל מתוכנות, שירותי תכנון, קניין רוחני וגם נעזרים בקשרים שלנו עם עולם ההשקעות וחברות טכנולוגיה. זוהי חבילה מותאמת שמסייעת להם בשנים הראשונות."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חברות סטראט-אפ , חדשות , סמיקונדקטורס , ריאיונות , תוכנה ותכנון אלקטרוני

פורסם בתגיות: קיידנס