פאורסיה הקימה חברה בת בישראל בתחום אבטחת הרכב

6 אוקטובר, 2019

יצרנית מכלולי הרכב הצרפתית החליטה למקם בישראל את קבוצת אבטחת הסייבר למערכות רכב. השקיעה 6 מיליון דולר בחברת האבטחה גארד-נוקס מלוד. תגייס כ-20-25 עובדים

ספקית מכלולי הרכב הצרפתית פאורסיה (Faurecia) השיקה בסוף השבוע מרכז חדשנות בתל אביב אשר מיועד לספק לה טכנולוגיות אבטחה למכלולי-רכב. מנכ"ל פאורסיה ישראל, אורי פחטר (בתמונה למעלה), סיפר ל-Techtime שהחברה החליטה למקם בישראל את האתר המרכזי שבו היא תפתח טכנולוגיות אבטחת סייבר עבור שלושת קבוצות המוצר המרכזיות של החברה.

כיום החברה פועלת בתחומי מערכות הישיבה, מערכות הפנים (לוח מחוונים, מערכות בידור פנימיות וכדומה), ופתרונות תחבורה נקייה. התחום האחרון הוא תחום חדש בחברה: בעבר החטיבה הזו התמקדה במערכות אגזוז, אולם בשנים האחרונות היא נכנסה לתחומים חדשים כמו מערכות טעינה לכלי-רכב חשמליים, תאי-דלק ועוד.

הפעילות של החברה החדשה, Faurecia Security Technologies, מתבצעת בשיתוף פעולה הדוק עם חברת GuardKnox מלוד, אשר מפתחת מערכות הגנת סייבר עבור כלי-רכב. לפני ארבעה חודשים ביצעה פאורסיה השקעה של 6 מיליון דולר בחברת גארד-נוקס וכיום יש לה דירקטור בחברה הישראלית. פאורסיה ישראל נמצאת בתחילת דרכה ומעסיקה כיום 3 עובדים ומתחילה בתהליך איתור עובדים חדשים. בשלב הראשון יתבססו פתרונות האבטחה על הטכנולוגיה של גארד-נוקס, כאשר המטרה היא להגיע להיקף של כ-20-25 עובדים ולפיתוח טכנולוגיות עצמאיות.

פרוייקט הסקאוטינג הפך למרכז פיתוח

פאורסיה החלה את הגישושים בשוק הישראלי בשנת 2016, כאשר גייסה את פחטר לתפקיד סקאוטר בישראל, במטרה לאתר טכנולוגיות אבטחה עבור הקבוצות המרכזיות של החברה. פחטר הוא בעל נסיון של 14 שנים בתחום הרכב, שבהן שימש שימש כמנהל מחלקת פרויקטים בינלאומיים, ערים חכמות ותעשיית הרכב במכון הישראלי לייצוא. לצד הפעילות של פאורסיה סקיוריטי בתחום הסייבר לרכב, תימשך גם פעילות הסקאוטינג של החברה עבור כל אחת מהקבוצות העסקיות של פאורסיה.

קונספט של פאורסיה עבור תא הנהג העתידי
קונספט של פאורסיה עבור תא הנהג העתידי

חברת פאורסיה מעסיקה כ-122 אלף עובדים ומנהלת כ-300 קוויי ייצור ב-37 מדינות. לחברה ארבעה מרכזי חדשנות מחוץ לצרפת: בסיליקון ואלי, בטורונטו, בשנזן ובישראל. החברה נסחרת בבורסה של פאריס לפי שווי שוק של כ-5.7 מיליארד אירו. מכירותיה בשנת 2018 הסתכמו בכ-17.5 מיליארד אירו. בין לקוחותיה: קבוצת פולקסווגן, פיז'ו-סיטרואן, רנו, פיאט-קרייזלר, פורד, GM, דיימלר, BMW, טויוטה, יונדאי־קיה, מקלארן ועוד.

אחד מהפרוייקטים המרכזיים שלה כיום הוא תכנון תא הנהג העתידי (Cockpit of the Future). לדברי פחטר, מדובר בתפישה חדשה, שלפיה סביבת הנסיעה תתאים את עצמה למאפייני מטרת הנסיעה ברכב. "כאשר תתבצע נסיעה אוטונומית המושבים יותאמו לשהות נוחה ברכב, חיישנים ינטרו נהג עייף ויפעילו מערכת מסאג'ים כדי להעירו, ואם תתרחש תאונה, החיישנים יזעיקו עזרה וישדרו מידע רפואי על כל אחד מהנוסעים. כל המידע הזה חייב להיות מאובטח וזו תהיה אחת מהמטרות שלנו".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אבטחה , אבטחת סייבר , השקעות והון סיכון , חדשות

פורסם בתגיות: אבטחה , סייבר , שוק הרכב