PTC רוכשת את Onshape תמורת 470 מיליון דולר

28 אוקטובר, 2019

חברת Onshape מספקת פלטפורמת SaaS לפיתוח מוצרים. העיסקה מיועדת למצב את PTC כמובילה במעבר של פתרונות CAD ו-PLM אל המודל של "תוכנה כשירות". מרכז הפיתוח הישראלי מעסיק 270 עובדים ואחראי על תחום התיב"ם

חברת PTC האמריקאית, המספקת תוכנות לתכנון תעשייתי, חתמה על הסכם לרכישת חברת Onshape אשר נחשבת לחברה הראשונה שפיתחה פלטפורמת פיתוח מוצרים במודל של תוכנה כשירות (SaaS), תמורת כ-470 מיליון דולר. העיסקה צפויה להיסגר בנובמבר 2019. הרכישה תחזק את יכולותיה PTC להציע ללקוחות חדשים מוצר מבוסס Saas, לאור מגמת המעבר בתעשייה לרכש תוכנות תכנון במתכונת של תוכנה כשירות (SaaS).

חברת PTC היא אחת מחברות התוכנה הגדולות בעולם בתחום התוכנות לתכנון תעשייתי. היא מעסיקה כ-6,000 עובדים ונסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-7.7 מיליארד דולר. היא מתחרה בחברות כמו סולידוורקס של דאסו, סימנס PLM ובחלק מהמוצרים גם באוטודסק. החברה מיוצגת בארץ על-ידי מטריקס, ומפעילה שלושה מרכזי פיתוח בישראל (חיפה, הרצליה ואירפורט סיטי) המעסיקים כ-270 עובדים ואחראים על תחום התיב"ם של החברה העולמית.

ביוני 2019 מונה מנהל מרכז הפיתוח של PTC בישראל, זיו בלפר (בתמונה למעלה), לתפקיד סגן נשיא עולמי למחקר ופיתוח של החברה. במסגרת התפקיד הוא מנהל את פיתוח כל קווי המוצר בחברה וכ-1,700 אנשי פיתוח, במקביל לניהול PTC ישראל.

ציפייה שהמודל "תוכנה כשירות" ייאומץ גם בחברות גדולות

חברת Onshape פועלת מקיימברידג', מסצ'וסטס. היא הוקמה ב-2012 על-ידי חלוצי תעשיית ה-CAD ג'ון הירשטיק, ג'והן מק'אלני ודייב קורקורן, אשר ייסדו בעבר את חברת  SolidWorks. עד היום היא גייסה כ-150 מיליון דולר ויש לה כ-5,000 לקוחות בעולם, כולל בישראל. המודל של תוכנה כשירות, מאפשר נגישות אליה מכל מקום ומבטל את הצורך בהשקעה ברכש התוכנה, החומרה וניהול התשתיות. צוותים מבוזרים של מתכננים יכולים ליהנות מהאופי "הענני" של המוצר לצורך שיתוף פעולה בפיתוח.

לדברי זיו בלפר, "החברה השיגה תנופה בעסקי CAD ו-PLM המבוססים על התקנה מקומית (On-Premise), ומצפה לצמיחה חדשה באמצעות SaaS. "הרבה לקוחות CAD קטנים ובינוניים מתעניינים במודל SaaS ואנו מצפים שעם הזמן גם הלקוחות הגדולים יביעו עניין". לדברי מנכ"ל ומייסד שותף של Onshapre, ג'ון הירשטיק, "תעשיית פיתוח המוצרים מתקרבת לנקודה שבה SaaS יהפוך למודל המועדף לכלי CAD ולניהול מידע הנדסי".

הדגמה של PTC לפוטנציאל התעשייתי של מציאות רבודה
הדגמה של PTC לפוטנציאל התעשייתי של מציאות רבודה
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תוכנה ותכנון אלקטרוני

פורסם בתגיות: CAD , PLM , PTC