ScoutCam תונפק באמצעות שלד בורסאי

3 נובמבר, 2019

סקאוט-קאם שבבעלות מדיגוס מייצרת מצלמות וידאו זעירות ליישומים רפואיים, תעשייתיים, צבאיים ותעופתיים, כולל ניטור כורים גרעיניים. צפויה להתמזג בחברת המדף IntelliSense לפי שווי חברה של 10 מיליון דולר

חברת מדיגוס (Medigus) מהישוב עומר שליד באר-שבע, מנפיקה את החברה-הבת ScoutCam בבורסת נסד"ק באמצעות מיזוג עם השלד הבורסאי IntelliSense Solutions אשר קשור לבעלת השליטה במדיגוס, חברת Pure Capital, הנמצאת בבעלות כפיר זילברמן. כזכור, בחודש ספטבר 2018 השתלטה פיור-קפיטל על מדיגוס והדיחה את הדירקטוריון הקודם, וכחודשיים לאחר מכן החליט הדירקטוריון החדש להפריד את חטיבת המצלמות של מדיגוס לחברת-בת נפרדת מפעילות המכשור הרפואי.

חברת ScoutCam מייצרת מצלמות וידאו זעירות שפותחו במדיגוס עבור יישומים רפואיים. היא מספקת אותן לרובוט בקרת הלוויינים של נאס"א (בתמונה למעלה), עובדת עם ווסטינגהאוס ו-Areva הצרפתית על שילובן במערכות בקרת טמפרטורה של כורים גרעיניים, ועם רולס-רויס על שילובן במערכות בדיקת מנועי סילון וצוללות גרעיניות.

מדיגוס דיווחה הבוקר (א') לבורסה בתל-אביב, שחברת IntelliSense האמריקאית השיגה התחייבות להון בהיקף של 3.5 מיליון דולר, כפי שנדרש בהסכם שנחתם בין שתי החברות בחודש ספטמבר כתנאי מקדים לפני מיזוגה עם סקאוט-קאם. ההון גויס לפי שווי חברה של 10 מיליון דולר. עם ביצוע המיזוג תקבל מדיגוס 60% ממניות החברה הממוזגת, כלומר את השליטה בחברה הממוזגת. כלומר, מה שעשוי היה להיראות במבט ראשון כעסקת מכירה, הינו בפועל מהלך של מיזוג הופכי עם שלד בורסאי, אשר הופך את חטיבת המצלמות של החברה לחברה ציבורית בארצות הברית בבעלותה של מדיגוס. בנוסף, לפי ההסכם ביניהן, במידה שהמכירות בשלוש השנים שלאחר המיזוג יהיו גדולות מ-33 מיליון דולר, מדיגוס תקבל נתח נוסף של כ-10% ממניות אינטליסנס, מה שיגדיל את חלקה בהכנסות.

סיפורה של חברת מדף

חברת אינטליסנס התאגדה במדינת נבדה, ארה"ב, במרץ 2013, אולם כתובתה הרשמית היא בתל אביב. היא הצהירה שהיא עוסקת בפיתוח אתרי אינטרנט למסחר באוכל צמחוני. כשנה לאחר מכן הונפקה לציבור בשוק ה-OTC ("מעבר לדלפק") ונסחרה ברשימת מניות ה-Pink Sheet, הכוללת מניות שאינן נסחרות בבורסות המרכזיות ושערכן לרוב אינו עולה על סנטים ספורים. למרות סיווגה כחברת אינטרנט בתחום המזון, היא לא רשמה הכנסות כלשהן בשנים 2014-2018, וצברה גירעון של כרבע מיליון דולר.

באותן שנים התחלפו מנהלים ונושאי תפקידים אחרים בחברה, והיא ביצעה מספר גיוסי הון בהיקף נמוך באמצעות הקצאת מניות ומכירת שטרי התחייבות לשורה של משקיעים ישראלים, ובהם לחברת פיור קפיטל. בדו"ח השנתי האחרון שהגישה לרשות לניירות ערך בארצות הברית (SEC), הצהירה החברה כי לא הצליחה לממש את תוכניותיה העסקיות המקוריות, ושהיא מחפשת להימכר לחברה בעלת פעילות מסחרית, המעוניינת להתמזג לתוך שלד בורסאי כדי להיות חברה ציבורית.

רומן קצר עם שוק הקנאביס

זהו תהליך מקובל בשוק ההון, המאפשר לחברות להיכנס לבורסה בהליך מהיר וזול, ללא הגשת תשקיף וביצוע הנפקה ראשונית לציבור (IPO). היא היתה קרובה להשלמת מהלך כזה, כאשר בדצמבר 2015 חתמה על מזכר הבנות עם Dotz Nano הישראלית, המפתחת חומרים ננומטריים מבוססי-פחמן לצורך מניעת זיופים, לביצוע מיזוג הופכי שבסופו תהיה Dotz חברה ציבורית. אולם ההסכם בוטל כעבור כחצי שנה. Dotz פנתה לאפיק אחר וביצעה מיזוג הופכי לתוך שלד בבורסה של אוסטרליה (ASX).

המצלמה המיניאטורית מאפשרת לבצע בדיקה ויזואלית של אתרים בלתי נגישים, כמו רכיבים של מנועי סילון
המצלמה המיניאטורית מאפשרת לבצע בדיקה ויזואלית של אתרים בלתי נגישים, כמו רכיבים של מנועי סילון

בתחילת 2019 ביצעה אינטליסנס מהלך עסקי נוסף, כאשר הקימה בישראל חברה בשם Canna Patch ביחד עם רפאל עזרא (המחזיק במניות מיעוט בשיעור של 10%), במטרה לפתח מדבקת קנאביס. בחודש מרץ השנה אף חתמה החברה על הסכם עם חברת המסחור של האוניברסיטה העברית, "יישום", לביצוע מחקר בתחום, תוך השקעה ראשונית של כ-95 אלף דולר. מעניין לציין שחודש קודם, בפברואר הודיעה מדיגוס לבורסה בישראל על כוונתה לבחון אפיקים לביסוס פעילות בתעשיית הקנאביס הצומחת.

פיצול פעילות המצלמות

חברת מדיגוס מוכרת בעיקר כחברת מכשור רפואי שמוצר הדגל שלה הוא מערכת MUSE, המשמשת לטיפול זעיר פולשני בצרבת כרונית (GERD) על-ידי הידוק השסתום המחבר בין הקיבה לוושט. במסגרת פיתוח המערכת, היא פיתחה וסדרה של מצלמות וידאו (CMOS ו-CCD) מיניאטוריות בשם ScoutCam, הנחשבות למצלמות הווידאו הזעירות ביותר בעולם.

קוטרה של המצלמה הזעירה ביותר בסדרה הוא 1.2 מילימטר ואורכה 5 מילימטר בלבד. בדצמבר 2018, כחודשיים לאחר השתלטות פיור קיפטל על מדיגוס ומינויו של היו"ר החדש פרופ' בנעד גולדוואסר, הודיעה מדיגוס על פיצול חטיבת המצלמות הזעירות לחברת-בת נפרדת. הפיצול נועד לבדל את תחום מצלמות הווידאו המיניאטוריות של החברה מתחום המערכת הרפואיות, שהוא תחום פעילות עם שוקי יעד ותוכנית עסקית שונים לחלוטין.

החברה הסבירה את מהלך הפיצול בכך שהוא מאפשר ליצור יחידה עסקית נפרדת עם משאבים ייעודיים המתמקדים בקידום הטכנולוגיה הזו. הפעילות החדשה בתחומי הביטחון מוכיחה שהשיקול היה נכון. כעת, כאמור, החברה-הבת הזו נמצאת בשלב מתקדם לקראת הפיכתה לחברה ציבורית בארצות הברית, באמצעות מיזוג הופכי עם אינטליסנס.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות , מיזוגים ורכישות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית