המוניות האוטונומיות של מובילאיי ייוצרו בסין

6 נובמבר, 2019

שירות המוניות האוטונומיות צפוי להתחיל בתל אביב ולאחר מכן להיפרס לערים רבות בעולם. אינטל מעריכה שהיקף השוק של שירותי רובוטקסי יהיה כ-160 מיליארד דולר. ST תמשיך לייצר את השבבים של מובילאיי

חברת מובילאיי (Mobileye) חשפה אתמול פרטים ראשונים על תוכניותיה בתחום הרכב האוטונומי במהלך מפגש אנליסטים שנערך במטה החברה בירושלים. החברה דיווחה על הסכם ראשון לייצור מונית אוטונומית (Robotaxi) במטרה להביא אותה אל השוק העולמי בשנת 2022, במתכונת של ניידות כשירות (Mobility-as-a-Service – MaaS). להערכת אינטל, שוק הרובוטקסי העולמי צפוי להגיע להיקף של כ-160 מיליארד דולר.

תל אביב צפויה להיות אחת מהערים הראשונות בעולם שבה יושק השירות, אולם לא באמצעות רכב סיני אלא במכוניות חשמליות של חברת פולקסווגן. אתמול דיווחה מובילאיי על ההסכם הראשון לייצור מוניות אוטונומיות בקנה מידה תעשייתי, על בסיס ערכת הנהיגה האוטונומית שלה, באמצעות פרוייקט משותף עם חברת NIO הסינית, המתמחה בייצור מכוניות חשמליות. חברת NIO תפתח ותייצר ערכת נהיגה אוטונומית המבוססת על פלטפורמת L4 AV kit של מובילאיי.

המוח ישראלי, הברזל סיני

היא תתקין את הערכה על מכוניות חשמליות שלה שישמשו כמוניות אוטונומיות עבור שירותי MaaS של מובילאיי, ותפתח גרסאות ייעודיות לשוק הפרטי בסין, ובהמשך לשווקים גלובליים נוספים. שיתוף הפעולה יתבסס על המערכות החכמות של מובילאיי והנדסת הרכב של NIO. ערכת L4 AV של מובילאיי כוללת כוללת חומרה אלקטרונית המבוססת על שבב EyeQ, תוכנת נהיגה אוטונומית (driving policy), תוכנת בטיחות (safety software), ופתרון מיפוי. המערכת מספקת יכולות ניהוג אוטונומית באמצעות שימוש במצלמות, חיישני מכ"ם, LiDAR, GPS, מודמים, כבלים ואבזרים מכניים לשליטה ברכב.

מובילאיי מדגימה נהיגה אוטונומית בירושלים:

האסטרטגיה של חברת מובילאיי מבוססת על מכירת מערכות ADAS לשוק הרכב, כדי לממן את עלויות הפיתוח והכניסה לשוק הנהיגה האוטונומית. כיום היא נחשבת לאחת מהחברות המובילות בשוק ה-ADAS, ומאז שנת 2008 היא סיפקה כ-50 מיליון שבבי EyeQ המותקנים בכ-300 דגמי רכב של 27 יצרנים. ברבעון השלישי של 2019 הסתכמו מכירותיה בכ-229 מיליון דולר.

STMicroelectronics נושמת לרווחה

שבבי EyeQ של מובילאיי מיוצרים על-ידי חברת STMicroelectronic האיטלקית צרפתית. בשנתיים האחרונות היו סימני שאלה רבים ביחס לעתיד ההסכם, לאור העובדה שמובילאיי היא כיום חברה בת של אינטל. אולם סימני השאלה הוסרו לפני מספר ימים, כאשר בארוע בכירים של ST, שלח מייסד ומנכ"ל מובילאיי, ד"ר אמנון שעשוע, ברכת וידאו לחברת ST, ובה הבטיח ששיתוף הפעולה יימשך. לדבריו, "תכננו ביחד חמישה דורות של שבבים, וכעת אנחנו מתכננים ביחד את השבב הבא, EyeQ-6, אשר ייוצר בתהליך של 7 ננומטר. בימים אלה התחלנו לדבר גם על הדור שאחרי הבא, EyeQ-7".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , סמיקונדקטורס , רכב אוטונומי , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: Mobileye , מובילאיי , רכב אוטונומי