מר איבדה פרויקטים בהיקף של 125 מיליון שקל

11 נובמבר, 2019

קיבלה הודעות ביטול עבור פרויקט הקמת מערכת הרדיו בקו האדום ברכבת הקלה ועבור פרויקט להקמת תשתית לעיר בטוחה וחכמה באיים הקריביים. סיבת הביטולים: אי-עמידה בלוחות הזמנים

[בתמונה: דגם הרכבת הקלה כפי שהוצג בשדרות רוטשילד ב-2017]

קבוצת מר (MER) איבדה בשלושת השבועות האחרונים שני פרויקטים משמעותיים, שכבר היו בשלבי ביצוע. ב-22 באוקטובר הודיעה מר כי קיבלה הודעת ביטול מהלקוח בפרויקט להקמת תשתית תקשורת לעיר חכמה באיים הקריביים, ואתמול הודיעה כי גם הפרויקט לפרישת מערכת הרדיו בקו האדום ברכבת הקלה, בוטל. בשני המקרים ביטלו הלקוחות את ההסכמים בתואנה שחברות-הבנות של מר, שהיו אמורות לבצע את הפרויקטים, לא עמדו בלוחות הזמנים ובהתחייבויות נוספות. זו מכה כלכלית משמעותית עבור קבוצת מר: שני הפרויקטים היו אמורים להניב לקבוצה הכנסות בסך של 125 מיליון שקל.

בפרויקט להקמת מערכת הרדיו בקו האדום של הרכבת הקלה, זכתה מר באוגוסט 2018, וזאת כקבלן משנה עבור השותפות הסינית של CRTG ו-EEB, שזכתה במכרז של נת"ע להקמת מערכות החשמל והתקשורת בקו האדום, שישתרע בין פתח תקווה לבת ים ויעבור בין בני ברק, רמת גן ותל אביב. במסגרת הפרויקט, שהיה מתוכנן להסתיים במהלך 2021 לפני השקת הקו, חברת-הבת של קבוצת מר היתה אמורה להקים רשת תקשורת שתשמש בשלב ראשון כמערכת קשר PTP בין עובדי הרכבת וכערוץ תקשורת מול גופי חירום וביטחון ובהן משטרת ישראל, פיקוד העורף ושירות הכבאות, ובהמשך גם תאפשר קישוריות סלולארית עבור הנוסעים בעת הנסיעה ברכבת מתחת לאדמה. החוזה, שהיקפו היה כ-55 מיליון שקל עבור הקמת התשתית  ושירותי תחזוקה לשנתיים, כלל אופציה לאספקת שירותי תחזוקה למשך 14 שנים נוספות.

בפרויקט בקריביים, שהיקפו עמד על 70.2 מיליון שקל, זכתה מר במאי 2017 מול חברת התקשורת הממשלתית, ובמסגרתו היא היתה אמורה להקים באחד האיים התיירותיים רשת תקשורת מבוססת סיבים שתספק תקשורת בפס רחב בקצב של 1 ג'יגה לשנייה ותתמוך בשירותי אינטרנט, טלפון וטלוויזיה לכ-20 אלף בתי אב,  אזורים מסחריים, משרדים, אזורי תעשיה וחנויות ברחבי האי. התשתית האופטית אמורה היתה גם לשמש להטמעת פתרונות של עיר חכמה ובטוחה. הפרויקט, שהחל ביוני 2017, היה אמור להסתיים תוך שנתיים, ומשלא הושלם במועד המתוכנן הודיעה חברת התקשורת הממשלתית למר על ביטולו. בקבוצת מר טוענים כי העיכובים בהשלמת הפרויקט נבעו מגורמים שאינם בשליטתה.

הכנסות קבוצת מר במחצית הראשונה של 2019 הסתכמו ב-219 מיליון שקל, וזאת לעומת 289 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2018. בחברה תלו את הקיטון המשמעותי בהכנסות בירידה בפעילות החברה בתחום תשתיות התקשורת ומקצב ההתקדמות בפרויקטים השונים. קבוצת מר םעילה בחמישה תחומי עיקריים: תשתיות לתקשורת סיבים אופטיים, הגנת המולדת, לרבות ערים בטוחות וחכמות והגנה על מתקנים אסטרטגיים,  שירותי מודיעין  סייבר;  מערכות חקירה ומודיעין מבוססות ביג-דאטה ופתרונות תקשורת טקטית לכוחות החירום וההצלה ולצבאות. החברה פועלת באמצעות מספר חברות-בנות בישראל ובעולם, ולקוחותיה כוללים גופים ממשלתיים, מוניציפאליים, ביטחוניים, בנקים, מפעילי  תקשורת ועוד. לחברה מספר מרכזי פיתוח בתחום התוכנה והאלקטרוניקה ומפעלי יצור בארץ ובעולם. קבוצת מר מעסיקה כ-1,200 עובדים ופעילה בעיקר באמריקה הלטינית, ארצות הברית, אפריקה וישראל. w

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: הרכבת הקלה , קבוצת מר