יצרן רכב אמריקאי ישלב את המערכת של אייסייט בשני דגמים

14 נובמבר, 2019

שני הדגמים צפויים לצאת לשוק ב-2021. שווי החוזה: 15 מיליון דולר. אייסייט פיתחה מערכת ניטור נהג וגם מאפשרת שליטה במערכות הבידור והמידע באמצעות מחוות גוף

חברת EyeSight מהרצליה, שפיתחה מערכת בטיחות לרכב המתמקדת בניטור ערנותו והתנהגותו של הנהג, מדווחת על זכיית תכנון נוספת בשוק הרכב העולמי. החברה חתמה על חוזה עם יצרן רכב אמריקאי מוביל לשילוב מערכות ניטור הנהג DriverSense של אייסייט בשני דגמים של יצרן הרכב שצפויים לצאת לשוק ב-2021. איסייט מעריכה את שווי החוזה בכ-15 מיליון דולר.

אייסייט פיתחה טכנולוגיית זיהוי מחוות המאפשרת למשתמש לשלוט באמצעות שפת גוף אינטואיטיבית וללא מגע יד במכשירים דיגיטליים כגון סמארטפון, מחשב נייד, טלוויזיה, ועוד שורה של מוצרים. החברה מפתחת יישומים המתבססים על  טכנולוגיה הזו למגוון של תחומים כגון בית חכם, רובוטיקה, והאינטרנט של הדברים.

בפברואר 2017 השיקה החברה מערכת חישה ושליטה המיועדת לפנים הרכב ומשמשת בראש ובראשונה למעקב אחר רמת העירנות של הנהג וזאת באמצעות ניתוח פרמטרים כמו הטיית הראש, היציבה הכללית ותנועות העפעפיים. המערכת,  מבוססת על ראיית מכונה ובינה מלאכותית, יודעת לזהות הסחת דעת של הנהג מהדרך באמצעות מעקב אחר האישונים, האופן שבו הוא בוהה ועוד, ומתריעה בפניו בכל פעם שרמת עירנותו יורדת.

בנוסף, המערכת גם ניתנת לשילוב במערכות המידע והבידור (Infotaiment) האלקטרוניות ובמערכות מיזוג האוויר, ומאפשרות לנהג להפעיל את יישומי המערכות הללו באמצעות מחוות יד פשוטות. כך למשל, הנהג יכול לענות לשיחות טלפון נכנסות ולשלוט במסך התצוגה ברכב באמצעות מחוות יד פשוטות כגון סימון בשתי אצבעות, מבלי לגעת במסך השליטה או להסיט את מבטו מהנסיעה.

עד כה דיווחה החברה על מספר שיתופי פעולה בשוק הרכב, בעיקר עם ספקיות מערכות (Tier-1) ובהן הארמן של סמסונג, LG ו-HZAT הסינית.. זהו ההסכם הראשון עם יצרן רכב (OEM) עליו מדווחת החברה. לדברי החברה, החל מ-2020 יחלו  צאת לשוק דגמי מכוניות עם המערכת שלה.

שני שליש מתאונות הדרכים – בגלל הסחות דעת

על פי מחקר של חברת הביטוח Atlas, כשני שליש מתאונות הדרכים נגרמות כתוצאה מהסחת דעת של הנהג. כלי רכב אמנם מצוידים כיום במערכות בטיחות מתקדמות כגון בקרת נתיב ובלימה אוטומטית. ואולם, לצד השיפור בבטיחות, מערכות אלה עשויות ליצור לעיתים תחושת שאננות ואשליית בטיחות, שעלולות לגרום לנהג לבצע פעולות מסוכנות כמו שליחת הודעות במהלך הנסיעה.

על כן, לצד מערכות בטיחות המופנות כלפי הכביש, יש חשיבות למערכות המופנות כלפי פנים הרכב אשר עוקבות אחר דריכותו של הנהג ומאפשרות לו לבצע פעולות שונות מבלי להסיט את עיניו מהדרך. גם הרגולטור כבר מתחיל להפנים זאת. כך למשל, התוכנית האירופית לדירוג כלי רכב חדשים (Euro NCAP), המעניקה לכל דגם רכב ציון בטיחות, הודיעה כי החל מ-2020, תכלול בהערכות הבטיחות שלה את הצורך במערכות ניטור נהג.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive

פורסם בתגיות: אייסייט , ניטור נהג