קיסייט פיתחה מכשיר מדידה מרובה-יישומים

17 נובמבר, 2019

גרסת תוכנת ה-VSA החדשה של קיסייט מאפשרת להשתמש באוסילוסקופים המהירים ממשפחת UXR גם כנתחי אותות וגם כנתחי ספקטרום. ג'ובאני ד'אמור: "התוכנה הזאת פתחה בפנינו שווקים חדשים לגמרי"

בתמונה למעלה: ג'ובאני ד'אמור עם "מולטי-סקופ" ממשפחת UXR בכנס COMCAS בחודש שעבר בתל אביב

חברת קיסייט (Keysight Technologies) הציגה לאחרונה בישראל גירסה חדשה של האוסילוסקופים ממשפחת UXR, אשר באמצעות תוכנה בלבד יכולים למלא גם את התפקיד של נתח ספקטרום (Spectrum Analyzer) וגם של נתח אותות (Signal Ananlyzer). מעין "מולטי-סקופ". בפגישה עם Techtime, הסביר מנהל מנהל השיווק באירופה של תחום המיקרוגלים וה-RF באזור EMEA, ג'ובאני ד'אמור, שהמהלך נעשה הכרחי מכיוון שהתעשייה הגיעה למגבלת היכולות של המעגלים האנלוגיים, אולם צריכה להתמודד עם אתגרי תקשורת מהירה ורוחבי סרט גדולים מאוד, שבהם המכשירים המסורתיים פחות יעילים.

ד'אמור: "נתח אותות המבוסס על התמרת פורייה (FFT) מאפשר לבצע מדידות בתדר גבוה מאוד, אולם בתדרים אלה רוחב הפס שלו מצטמצם. מעל תדר של 40GHz המדידות נעשות קשות מאוד, ואלה הם בדיוק התדרים של מערכות הדור החמישי, מערכות תקשורת לוויינית, מכ"ם לרכב והמערכות החדשות של תקשורת אלחוטית בטכנולוגיות WiGig.

"הפתרון במקרה הזה הוא לנצל את היתרונות של האוסילוסקופ: הוא מבצע דיגיטציה של כל האותות, מבצע הגברת אות כדי להגביר את הרגישות, ומצוייד בדרך-כלל בממיר ADC חזק מאוד המסוגל להעביר את הדגימות אל מעגלי העיבוד. גם נתחי הספקטרום הקיימים היום בשוק מבוססים על סכימה של ספקטרום סורק שיעילותה הוכחה עשרות שנים. הם מודדים את רכיבי התדרים וכן שינויים בזמן, אבל הם לא מודדים תופעות מיוחדות כמו שינויים בפאזה למשל, הנדרשים לאיפיון מערכות התקשורת החדשות.

שבב פנימי ייעודי, ומסנן דיגיטלי

על הרקע הזה פיתחה קיסייט את משפחת האוסילוסקופים UXR שיצאה לשוק לפני כשנה. אולם לאחרונה היא הוסיפה למשפחה את חבילת התוכנה החדשה, המאפשרת להשתמש בהם בתור נתח ספקטרום, נתח אותות או אוסילוסקופ – בהתאם לבחירת המשתמש. "האוסילוסקופ הזה מבוסס על ארכיטקטורה חדשה לגמרי המיושמת באמצעות שבב מרכזי שאנחנו מייצרים במפעל של החברה בסנטה רוזה, רק עבור המכשירים שלנו. השבב פותח במשך ארבע שנים, והוא כולל מודולי גאליום-ארסנייד ואינדיום-פוספט כדי לאפשר דגימה ישירה ללא צורך בהמרות תדר (Down Conversion)".

התוצאה: קצב דגימה של עד 256Gsa/Sec ברזולוציה של 10 ביט. "מהירות דגימה כזאת נחוצה ליישומי אוסילוסקופ, אולם ברוב המקרים היא לא נחוצה ליישומי נתח אותות או נתח ספקטרום. לכן ייצרנו מסנן דיגיטלי המאפשר לבחור את טווחי התדר הרלוונטיים, ורק בהם לבצע את המדידות הנדרשות". להערכתו, השינוי הזה הגדיל מאוד את שוק היעד של משפחת UXR. "עד היום המכשיר שימש בעיקר בשוק הפוטוניקה, שהוא השוק המרכזי שעבורו המשפחה הזאת פותחה. אולם בעקבות השקת התוכנה החדשה נפתחו בפנינו שווקים חדשים לגמרי, כמו שוקי התקשורת האלחוטית בתדרים גבוהים והמכ"ם לרכב".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Test & Measurments , חדשות , צב"ד , ציוד בדיקה

פורסם בתגיות: KEYSIGHT , אוסילוסקופ , צב"ד , קיסייט