אנבידיה הכריזה על מעבד הבינה המלאכותית החדש Orin

23 דצמבר, 2019

הרכיב החדש כולל מעבדי GPU מהדור החדש של אנבידיה, 12 ליבות Arm Hercules CPU ומעגלי האצה ייעודים ללימוד עומק ולראיית מכונה

חברת אנבידיה (Nvidia) הכריזה על שבב עיבוד (SoC) חדש בשם Orin המיועד להריץ מערכות בינה מלאכותית של כלי-רכב אוטונומיים ורובוטים. הרכיב החדש פותח במשך ארבע השנים האחרונמות והוא כולל 17 מיליארד טרנזסיסטורים המאפשרים לו לבצע עד 200 טריליון פקודות בשנייה – פי שבעה יותר מאשר שבב Xavier הנוכחי של החברה.

הרכיב החדש כולל מעבדי GPU מהדור החדש של אנבידיה, 12 ליבות Arm Hercules CPU ומעגלי האצה ייעודים ללימוד עומק ולראיית מכונה. אנבידיה מסרה שפלטפורמת המיחשוב המבוססת על השבב, DRIVE AGX Orin, ניתנת לתיכנות באמצעות מערכת ההפעלה CUDA וספריות TensorRT. היא תצא לשוק במספר קונפיגורציות שונות, כדי שתוכל להתאים לאופציות שונות הנדרשות על-ידי יצרניות הרכב. מההודעה עולה שהמערכות יהיו זמינות בשוק בשנת 2022.

בכנס ה-GPU של החברה שהתקיים בשבוע שעבר בסין, אמר מנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הואנג, שהמעבד החדש יריץ מערכות בינה מלאכותית העומדות בתקני ISO 26262 ASIL-D. אומנם החברה לא מסרה פרטים נוספים על המעבד ולא על תהליך הייצור, אולם ככל הנראה הוא ייוצר בתהליכים מתקדמים מאוד. הדבר נדרש עקב המספר הגדול של טרנזיסטורים בשבב, ונרמז לאור העובדה שמעבדי הרקולס של חברת ARM, מיועדים לייצור בתהליכים של 5 ננומטר ו-7 ננומטר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות , סמיקונדקטורס