מובילאיי תבצע מיפוי דיגיטלי של הדרכים בסין

8 ינואר, 2020

חברת SAIC הסינית תתקין את טכנולוגיית REM של מובילאיי במכוניות שהיא מייצרת. היא אוספת מידע ממצלמות ה-ADAS ברכב, שולחת אותו לענן של מובילאיי, ושם מיוצרת מפה מדוייקת של מסלולי הנסיעה

בתמונות למעלה ולמטה: מיפוי הדרך באמצעות טכנולוגיית REM. מקור: מובילאיי

חברת מובילאיי (Mobileye) נכנסת לפרוייקט רחב-היקף שיביא לבניית מפה דיגיטלית מדוייקת ומתעדכנת ברציפות של רוב הדרכים בסין. החברה חתמה על הסכם יצרנית הרכב הסינית SAIC, אשר תשתמש בטכנולוגיית REM mapping של מובילאיי כדי למפות את סין עבור מערכות ADAS ברמה L2+  שהיא מתכננת לספק לשוק הסיני.

רמת Level2+ בתחום הנהיגה האוטונומית היא קטגוריה שהוגדרה על-ידי מובילאיי: היא מתקדמת יותר מרמה 2 שמאפייניה הם סיוע בהיגוי, בשמירה על נתיבי נסיעה, בהאצה, בבלימת הרכב ובמהירות השיוט. רמה 2+ כוללת גם יכולות כמו הבנה מרחבית של סביבת הרכב באמצעות קישור החיישנים אל תוכנות בינה מלאכותית, שירותי תא נהג כמו ניטור מצב הנהג, יכולת זיהוי מחוות של הנהג ויכולת ניטור וזיהוי מצב הנוסעים בחלל הרכב.

אומנם רמה 2+ דורשת את נוכחותו של נהג האחראי להפעלות הרכב, אולם הפלטפורמה מאפשרת ביצוע אוטונומי של פעולות מורכבות כמו תימרונים, כניסה ויציאה לדרכים מהירות והחלפה אוטומטית של נתיבים. טכנולוגיית המיפוי REM – Road Experience Management, מאפשרת להשתמש בכלי-רכב המצויידים במצלמות כסוכנים המתעדים את הדרך עצמה.

המכוניות ייצרו מפה לצורכי עצמן…

היא כוללת תוכנה האוספת מידע ממצלמות ה-ADAS המצויות ברכב, דוחסת אותה לקובץ המותאם לתנאי התקשורת המקומיים, ומשדרת אותה אל הענן. הקבצים יכולים להיות קטנים מאוד: עד 10KB לקילומטר. התוכנה בענן אוספת את הקבצים האלה ביחד עם נתוני המיקום של הרכב, ומייצרת Roadbook המתעד את כל האובייקטים הרלוונטיים בדרך.

באופן זה מתקבלת מפה מדוייקת המתעדכנת ברציפות ומשמשת כתשתית עבור כלי-רכב אוטונומיים. על-פי ההסכם, SAIC תתקין את טכנולוגיית המיפוי בכלי הרכב שהיא מייצרת שבהם פועלת מערכת ADAS. הרווח הישיר שלה יהיה נעוץ בעובדה שהמפות שייוצרו ישפרו את ביצועי מערכות ה-ADAS בכלי-הרכב שהיא מספקת.

שוק הנסיעה לפי דרישה יגיע להיקף של 160 מיליארד דולר

במקביל, דיווחה אתמול החברה האם אינטל, שמובילאיי ועיריית Daegu בקוריאה, יפתחו במשותף פתרון תחבורה על-פי דרישה (MaaS) שיתבסס על מערכת הנהיגה האוטונומית של מובילאיי. דאיגו היא המרכז המטרופוליטני השני בגודלו בקוריאה. על-פי ההסכם, תותקן טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית של מובילאיי בכלי-רכב אשר יספקו שירותי robotaxis, כאשר העירייה תהיה אחראית על קביעת תקנות המאפשרות לספק את השירות. שני ההסכמים החדשים מצטרפים אל שני הסכמים גדולים נוספים שנחתמו השנה.

לאחרונה חתמה מובילאיי על הסכם עם RATP הצרפתית בשיתוף פעולה עם עיריית פאריס, להבאת שירות robotaxis לפאריס, ועל הסכם עם חברת NIO הסינית לייצור המוני של כלי-רכב חשמליים המצויידים במערכות נהיגה אוטונומית של מובילאיי. להערכת אינטל, בשנת 2019 יסתכמו מכירות מובילאיי בכמעט מיליארד דולר. להערכת מובילאיי, שוק שירותי התחבורה על-פי דרישה צפוי להגיע להיקף של כ-160 מיליארד דולר עד לשנת 2030.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , בינה מלאכותית , חדשות , רכב אוטונומי , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: Mobileye , מובילאיי , רכב אוטונומי