פברינט נכנסת לישראל: מקימה מפעל ביקנעם

14 ינואר, 2020

בלעדי ל-Techtime: קו הייצור החדש מתוכנן להתחיל לפעול בינואר 2020. החברה שבסיסה בתאילנד השקיעה כ-22 מיליון שקל בהקמת תשתית לייצור אלקטרוני, ייצור מיקרו-אלקטרוניקה וייצור מערכות אופטיות מורכבות

בתמונה למעלה: מנכ"ל פברינט ישראל יובל מימון (מימין) ודייויד תום מיטשל, מייסד פברינט

קבלנית הייצור הגלובלית פברינט (Fabrinet) החליטה להיכנס לישראל והיא נמצאת כעת בשלבים הסופיים של הקמת מפעל ייצור אלקטרוני ברחוב המדע ביקנעם. המפעל החדש מתוכנן להתחיל לעבוד כבר בחודש ינואר 2020. המפעל הוקם בהשקעה של כ-22 מיליון שקל, מהם 700 אלף דולר השקעה בתשתיות ועוד 20 מיליון שקל שהושקעו ברכש ציוד ייצור חדש. בשלב הראשון המפעל יעסיק 15-20 עובדים. מנכ"ל פברינט ישראל, יובל מימון, סיפר ל-Techtime שהחברה תספק לשוק הישראלי שירותי ייצור מלאים הכוללים הרכבת כרטיסים אלקטרוניים, מכניקה, הרכבות אופטיות והרכבות מיקרו-אלקטרוניקה.

מימון: "אנחנו מציעים פתרון מלא, החל מהזמנת הרכיבים והחלקים ועד למשלוח אל הלקוח. טכנולוגיות הייצור במפעל החדש כוללות: Active/Passive Alignment, Wire Bonding ו-Die Attach ברמת דיוק של עד פחות ממיקרון. המפעל כולל גם חדר נקי בשטח של 300 מ"ר שבו יהיו כל המכונות המתקדמות בעולם לייצור מיקרו-אלקטרוניקה ואופטיקה. בנוסף, יהיו חדרים נקיים סגורים ללקוחות שיבקשו זאת, שרק הם ועובדים מסויימים שלנו יורשו להיכנס אליהם".

"למרות המזרח, כדאי לייצר בישראל"

מימון נכנס לתפקיד באמצע 2019. לפני-כן הוא שימש כסמנכ"ל התיפעול של חברת קולור-צ'יפ, אשר היתה לקוחה של פברינט. לדבריו, המפעל החדש מיועד לענות על שני צרכים מרכזיים של השוק הישראלי. "כיום הלקוחות המייצרים מערכות הכוללות אלקטרוניקה, מיקרו-אלקטרוניקה ואופטיקה צריכים להיעזר במספר קבלני ייצור שונים.

"הבעיה היא שכאשר מתגלית תקלה, במקרים רבים אין מי שלוקח עליה אחריות. אנחנו נותנים פתרון מלא ומציעים ללקוחות פעם ראשונה בישראל את כל השירותים האלה תחת קורת גג אחת, ואם יש בעיה – היא לא של הלקוח – אלא באחריותנו.  במקביל, יש יתרונות רבים לייצור הנעשה בארץ ולא במזרח. למרות שעלות שעת העבודה במזרח נמוכה יותר, אני מאמין שבשורה התחתונה אנחנו במקרים מסויימים זולים יותר, במיוחד בשלבים הראשונים של פיתוח מוצר חדש".

חברת פברינט הוקמה בשנת 2000 על-ידי יו"ר החברה, תום מיטשל, שהיה ממייסדי חברת Seagate, באמצעות רכישת מפעל ייצור של סיגייט בעמק הסיליקון. לאורך השנים החברה בנתה תשתית של שירותי ייצור אלקטרוניים בארה"ב, בבריטניה ובתאילנד, שבה גם נמצא מפעל הייצור הגדול ביותר שלה. כיום החברה מעסיקה כמעט 12,000 עובדים בעולם.

שוק האופטיקה הזניק את המכירות ב-2019

פברינט נסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי חברה של כ-2 מיליארד דולר. בשנת הכספים שהסתיימה ביוני 2019 הסתכמו מכירותיה בכ-1.58 מיליארד דולר. זו היתה השנה הטובה ביותר של החברה. בדו"ח השנתי היא מסרה שמכירותיה צמחו בכ-15.5% בעקבות ביקוש גובר לשירותי ייצור אופטיים, בעיקר בתחום תשתיות התקשורת. בדו"ח היא גם מציינת שאחת ממטרות המפעל בישראל היא לספק שירותי הבאה לייצור (NPI), המאפשרים מאוחר יותר ביצוע של ייצור המוני בתאילנד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות

פורסם בתגיות: Fabrinet , פברינט