פייסבוק תטמיע את השבב הקולי של DSPG באבזר Portal TV

15 ינואר, 2020

מדובר במוצר לשיחות וידיאו דרך הטלוויזיה, הכולל גם מיקרופון ומצלמה חכמה. המוצר הושק בנובמבר ומחירו כ-150 דולר. עד כה הביקורות על המוצר צוננות

[בתמונה: Portal TV. מאתר Amazon[

חברת DSPG מהרצליה דיווחה היום על עוד עסקה משמעותי בתחום העיבוד הקולי החכם, אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של החברה. החברה דיווחה כי חתמה על שיתוף פעולה עם פייסבוק שבמסגרתו יוטמעו שבבי הזיהוי הקולי של החברה הישראלית, D7A1C, במכשיר שיחות הווידאו של החדש פייסבוק בשם Portal TV.

המכשיר של פייסבוק מתחבר לטלוויזיה החכמה באמצעות כבל HDMI וכולל מיקרופון ומצלמה חכמה ברזולוציה של 12.5 מגה-פיקסל, שמתכווננת ומתמקדת באופן אוטומטי במי שמדבר. המכשיר הושק לפני 3 חודשים ונמכר במחיר של כ-150 דולר.  ההכנסות של DSPG מהחוזה תלויות בהיקף המכירות של המוצר, ובדו"ח הרבעוני  הבא של פייסבוק אולי נוכל ללמוד על הביקוש למוצר בשוק. עד כה, הביקורות ברשת צוננות  למדי ורבים מבטאים חשש לרכוש את המוצר לאור המוניטין המפוקפק של פייסבוק בכל הנוגע לשמירה על הפרטיות.

חשיבות העיבוד הקולי במוצר של פייסבוק הינה קריטית, לא רק על מנת להבטיח את איכות השמע בין המשתמשים אלא גם מאחר שהמכשיר מופעל  בחיווי קולי והמצלמה נעה בהתאם לדוברים והקולות.  טכנולוגיית ה-SmartVoice של DSPG מתבססת על ערכת שבבים, המיועדים לבצע סינון רעשים, ביטול הד חוזר והפרדת הקול מרעשי הרקע ובכך לשפר את הביצועים של יישומיי חיווי קולי במחשבים ניידים, סמרטפונים, טאבלטים, רמקולים חכמים ואביזרים לבישים. תחום הממשקים הקוליים מהווה אחד ממנועי הצמיחה הנוכחיים המרכזיים של DSPG, ומשתלב עם היתרון הטכנולוגי שלה בתחום העיבוד הקולי.

ברבעון השני של 2019 הסתכמו ההכנסות של DSPG מתחום העיבוד הקולי החכם (SmartVoice) ב-5.3 מיליון דולר (מתוך 29 מיליון דולר) – עלייה של 143% בהשוואה לרבעון המקביל. DSPG נסחרת בנסד"ק בשווי שוק של 362 מיליון דולר. לפי שעה מנייתה של החברה לא מגיבה בצורה משמעותית להודעה ועולה  בנסד"ק ב-0.3% בלבד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: DSPG , פייסבוק