מובילאיי: רכב אוטונומי ב-5,000 דולר

26 ינואר, 2020

מפתחת ערכה אוניברסלית שתכיל מצלמות, חיישני LiDAR וחיישני מכ"ם. הערכה צפויה לצאת לשוק ב-2025. במחיר של פחות מ-5,000 דולר, היא תאפשר לספק לכל מכונית סטנדרטית את היכולות של מכונית אוטונומית

בתמונה למעלה: המכונית האוטונומית של מובילאיי בירושלים. מימין: מבט מהאוויר. משמאל: תצוגת המחשב ותא הנהג

ברבעון האחרון של שנת 2019 צמחו המכירות של חברת מובילאיי (Mobileye) ב-31% והסתכמו בכ-240 מיליון דולר בהשוואה ל-189 מיליון דולר אשתקד. כך עולה מהדו"ח הרבעוני של חברת אינטל. בסך הכל, לאורך השנה כולה צמחו מכירותיה של החברה הירושלמית בכ- 26% והסתכמו בהיקף של כ-879 מיליון דולר, בהשוואה למכירות שנתיות בהיקף של 698 מיליון דולר אשתקד. מובילאיי היא חברה ריווחית מאוד: הרווח הנקי שלה ב-2019 הסתכם ב-245 מיליון דולר.

להערכת מנכ"ל אינטל, בוב סוואן, מובילאיי צפויה להיות מובילת שוק בתחום גדול מאוד: "ברבעון האחרון קיימנו ארוע למשקיעים ולאנליסטים שבו הצגנו את ההזדמנות שלנו להוביל את שוק ה-ADAS והרכב האוטונומי, אשר צפוי להגיע להיקף של כ-70 מיליארד דולר בשנה. הצגנו את הכוונה להיות מובילים בשוק הנסיעה לפי דרישה (Mobility-as-a-Service) שהיקפו הצפוי נאמד בכ-160 מיליארד דולר בשנה. האורחים קיבלו הזדמנות לבדוק את הטכנולוגיות של מובילאיי ברחובות התובעניים של ירושלים".

כיום המכונית האוטונומית של מובילאיי מבוססת על עיבוד מידע המגיע מ-12 מצלמות סטנדרטיות המוצבות ברכב בכל הכיוונים. המידע הדו-מימדי המגיע מהמצלמות מעובד בשני שבבי EyeQ של החברה (המיוצרים על-ידי STMicroelectronics), אשר מייצרים ממנו מודל תלת מימדי של סביבת הרכב. מובילאיי מתכננת להוסיף לרכב שלה מערכת נוספת, המבוססת על מכ"ם וחיישני לייזר מסוג LiDAR. בסופו של דבר מערכת הנהיגה האוטונומית של החברה תנהל שתי סביבות חישה ועיבוד נפרדות, המבוססות על סוגים שונים של חיישנים, אשר יגבו אחת את השנייה.

נשיא ומנכ"ל מובילאיי, ד"ר אמנון שעשוע, מסר במהלך תערוכת CES שהחברה סיפקה ללקוחות 17.4 מיליון שבבי EyeQ במהלך 2019, בהשוואה ל-12.4 מיליון שבבים ב-2018. בסך הכל, היא סיפקה ללקוחות 54 מיליון שבבים מאז 2014. כיום היא נמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים של השבב החדש, EyeQ-7. במהלך השנה היא זכתה ב-33 ניצחונות תכנון, והחלה לעבוד עם לקוחות על השקת 16 דגמי מכוניות חדשים, בהם דגמים חדשים של גולף ופאסאט של פולקסווגן.

אולם המודל העיסקי של החברה הוא רחב בהרבה. כיום עיקר המכירות מגיעות ממכירות שבבים ותוכנות למערכת העזר לנהג (ADAS), אולם החברה בונה שני קווי מוצר בתחום עיבוד הנתונים: מפת כבישים המיוצרת על-ידי המכוניות ופתרון מיפוי עבור העיר החכמה. להערכת שעשוע, השירות האוטונומי הראשון שייכנס לשוק יהיה באמצעות מוניות (Robotaxi), או מה שקיבל את הכינוי Mobility-as-a-Service. זהו השוק השלישי, וכאן מתמקדת עיקר הפעילות של החברה כיום בתחום הנהיגה האוטונומית.

רק בשלב האחרון ייכנסו לשוק מכוניות אוטונומי פרטיות (השוק הצרכני), אבל מובילאיי כבר עכשיו נערכת גם אליו: "אנחנו נספק חבילה מלאה הכוללת חיישנים ותוכנות שתאפשר לקחת כל מכונית ולהפוך אותה למכונית אוטונומית. המטרה שלנו היא לספק פתרון כזה כבר בשנת 2025, במחיר של פחות מ-5,000 דולר למכונית".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , סמיקונדקטורס , רכב אוטונומי , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: Mobileye , מובילאיי