ז'אן סממה ימונה למנכ"ל אקופיה

28 ינואר, 2020

סממה היה בשנה האחרונה מנכ"ל שיכון ובינוי אנרגיה. יחליף את מייסד החברה ערן מלר, שיכהן כנשיא החברה. אקופיה מפתחת רובוטים לניקוי פאנלים סולאריים

ז'אן סממה, כיום מנכ"ל שיכון ובינוי אנרגיה, ימונה למנכ"ל חברת אקופיה (Ecoppia), המייצרת רובוטים לניקוי פאנלים סולאריים. סממה, שייכנס לתפקידו בתחילת חודש מרץ, יחליף את ערן מלר, אחד ממייסדי החברה, שמשמש כמנכ"ל אקופיה מאז היווסדה ב-2009, ועם סיום תפקידו יעבור לשמש כנשיא החברה.

רק לפני כשנה מונה סממה למנכ"ל שיכון ובינוי אנרגיה, חברת-בת של שיכון ובינוי. לפני לכן, שימש מנכ"ל יצרנית הביודיזל Petrotec AG. סממה הוא בעל תואר MBA מאינסיאד, תואר BA בכלכלה וחשבונאות מאוניברסיטת תל אביב והוא רואה חשבון מוסמך.

אקופיה פיתחה משפחה של רובוטים הנקים באופן אוטומטי פאנלים סולאריים באמצעות מברשות מיוחדות וללא שימוש במים. ניקוי שוטף של פאנלים סולאריים  חשוב לתפוקה שלהם, וזאת מאחר שאבק והצטברות לכלוך עשויים להפחית את תפוקת החשמל שלהם בעשרות אחוזים.

ז'אן סממה 

הרובוטים של אקופיה פועלים באופן אוטונומי ומנקים את הפנלים מדי לילה כשהם מסירים כ-99% מהאבק שהצטבר עליהם במהלך היום.  רובוט אחד מסוגל לנקות כ-1,200 פאנלים בלילה. כיום מנקים רובוטים של אקופיה כ-1.3 מיליארד פאנלים סולאריים. החברה משתפת פעולה עם חברות מובילות בתעשייה הסולארית העולמית דוגמת Engie Group ו-EDF הצרפתיות, NTPC ו-Adani Power מהודו, Actis Group מאנגליה, ו-SunEdisson/TerraForm מארצות הברית. אחד השווקים המשמעותיים של החברה הוא הודו.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , אנשים , חדשות , מינויים , קלינטק , רובוטיקה