הסיוט של תערוכת MWC: קורונה

11 פברואר, 2020

וירוס הקורונה הופך בהדרגה למבחן אימתני של תערוכת MWC 2020 בברצלונה. לצד ביטולים של סוני, אנבידיה, אריקסון, LG ו-ZTE, המארגנים נערכים לאספקת אמצעי חיטוי וממליצים להימנע מסגירת עסקאות בלחיצת ידיים

הנסיונות של התעשייה להמעיט בהשפעת הווירוס הסיני (Coronavirus) על פעילותה השוטפת יעמדו למבחן בתערוכת MWC אשר תתקיים בברצלונה ב-24-27 בפברואר 2020. בשנים האחרונות הפכה התערוכה לאחד ממוקדי המשיכה הגדולים של תעשיית הטכנולוגיה, בזכות חשיבותה הגוברת של התקשורת הניידת לתשתיות ולתעשייה. חברות רבות המתינו עם ההכרזות החשובות לתערוכת MWC, והיא אופיינה בביתני ענק מושקעים ובמספר מסחרר על הכרזות על מוצרים חדשים.

אלא שימים ספורים לפני פתיחת הארוע, מתחילים להתגלות סדקים ראשונים בנכונות של החברות להגיע אליה, לאור העובדה שכל המאמצים לבלום את התפשטות הנגיף הסיני נוחלים בינתיים כישלון. הבעיה היא שעדיין לא ברור לגמרי כיצד הוא משפיע על הגוף, מהו פרופיל ההתפשטות שלו ומהי רמת הסיכון האמיתית שהוא מהווה. חוסר ודאות ברמה שכזו מייצר חששות כבדים מאוד, ומתחילים להופיע סימנים ראשונים של חרדה בקרב חברות הטכנולוגיה הגדולות.

מיד לאחר שחברת אריקסון דיווחה בשבוע שעבר שהיא מבטלת את השתתפותה בתערוכה עקב התפשטות מגיפת וירוס הקורונה, פירסם ארגון GSMA, ממארגני התערוכה, הודעה מיוחדת שבה הביע את אכזבתו מההחלטה. "אנחנו מכבדים את ההחלטה ובטוחים שהם יעמדו בהתחייבותם להשתתפות בקנה מידה מלא בתערוכה שתתקיים בשנת 2021".

מסיבת העיתונאים עוברת ליוטיוב

אלא שאריקסון אינה לבדה. שלשום פירסמה אנבידיה הודעה תמציתית, שלפיה היא לא תשלח את עובדיה השנה לברצלונה, "עקב הסיכון הבריאותי הנובע מווירוס הקורונה". חברת LG Electronics הודיעה לפני שבוע שהיא מבטלת את השתתפותה בתערוכה, ושבקרוב היא תקיים ארוע עצמאי שבו היא תציג את כל המוצרים החדשים שהיא תכננה להכריז עליהם במסגרת MWC 2020.

חברת סוני הודיעה שהיא מבטלת את השתתפותה. אומנם היא לא מבטלת את מסיבת העיתונאים שתכננה לבצע ב-24 בפברואר, אולם היא מעבירה אותה למתכונת של ארוע מקוון בתאריך המיועד, שבו היא תעלה סרט וידאו עם ההכרזות החדשות בערוץ הרשמי שלה, Xperia YouTube. דובר אמזון שלח אתמול מייל למערכת TechCrunch ובו דיווח שהחברה לא תשתתף השנה בתערוכה.

גם חברת ZTE הסינית שוקלת את צעדיה. בשלב הראשון היא הודיעה על ביטול מסיבת העיתונאים המתוכננת בתערוכה, ובאמצע שבוע שעבר מסר דובר החברה לאתר The Verge שהחברה עדיין בודקת את המצב ועדיין לא החליטה אם לאייש את הביתן שלה או לבטל לחלוטין את השתתפותה בתערוכה. היום הצטרפה אל המבטלים גם חברת אמדוקס הישראלית: "שמירה על בריאותם של עובדינו, לקוחותינו ושותפינו היא מבחינתנו בעדיפות העליונה", מסר נשיא ומנכ"ל אמדוקס, שוקי שפר, בהודעה קצרה של החברה. "אנחנו מאמינים שהאפשרות הבטוחה ביותר היא שלא להשתתף ב-MWC 2020 בברצלונה".

המלצת ה-GSMA: אל תלחצו ידיים

הארגון הודיע שהתערוכה תתקיים כמתוכנן, אם כי "אנחנו עוקבים אחר התפתחות המגיפה ומבצעים הערכות של השפעת הווירוס על התערוכה, מכיוון שלבטיחות והבריאות של המשתתפים יש חשיבות עליונה עבורנו. אנחנו מצויים במגעים שוטפים עם המציגים ודנים איתם באמצעי הזהירות שאנחנו ננקוט בהם, ושהמציגים צריכים לנקוט בהם".

בין האמצעים שעליהם הכריזו מארגני התערוכה: ביצוע מתוגבר של ניקוי וחיטוי שוטפים בכל האזורים הצפופים, כולל משטחים, מעקות והצגים בביתנים. העמדת ציוד חיטוי לשימוש הכלל, ותיגבור הצוות הרפואי. מדובר במבצע גדול מאוד, הכולל הרבה מאוד פרטים קטנים. כך למשל, המארגנים הגדירו פרוטוקול חדש להעברת המיקרופון מיד ליד במהלך ההרצאות והדיונים, כדי למנוע הדבקה, ופירסמו המלצה למשתתפים להימנע מביצוע לחיצות ידיים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , משבר הקורונה