למרות רבעון שיא, נובה מסיימת שנה חלשה

13 פברואר, 2020

הכנסות ברבעון האחרון הסתכמו בכ-64.6 מיליון דולר, מעל לטווח העליון של תחזית החברה עצמה. ברמה השנתית הכנסות החברה ירדו ב-10%. מנכ"ל החברה צופה חזרה לצמיחה ב-2020

לאחר כמה רבעונים מאכזבים ושנה הפכפכה, חברת נובה (Nova) מרחובות הצליחה לסיים את 2019 בצורה טובה עם מכירות שיא ברבעון הרביעי. החברה, המפתחת ציוד בדיקה ומטרולוגיה, דיווחה היום (ה') על הכנסות של 64.6 מיליון דולר, בהשוואה ל-52.5 מיליון דולר ברבעון הקודם ו-63 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2018.

הרבעון הרביעי ידוע בתעשיית השבבים כרבעון חזק, אך נראה כי התוצאות הפתיעו גם את החברה עצמה, שצפתה לאחר הרבעון השלישי הכנסות של 56-62 מיליון דולר בלבד. הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP הסתכם ב-12.4 מיליון דולר.

מהחברה נמסר כי ברבעון הרביעי היתה האצה באספקות ציוד ליצרן שבבים מוביל לתמיכה בתהליכי ייצור מתקדמים. ייתכן מאוד כי הלקוח המדובר הוא TSMC, שהיא אחת הלקוחות המשמעותיות של נובה ונמצאת בתהליכי הצטיידות כחלק מהכשרת קווי הייצור המתקדמים ב-7 ננומטר ומטה. עוד הוסיפו בנובה כי ברבעון האחרון קיבלה החברה הזמנות ראשונות לפלטפורמה החדשה Prism למדידות אופטיות.

עם זאת, ברמה השנתית הכנסותיה של נובה ירדו ב-10% ב-2019 ל-224.9 מיליון דולר, בהשוואה ל-251.1 מיליון דולר בשנה שעברה. נובה נפגעה בשנה החולפת מההאטה בקצב הצמיחה בשוק הזיכרונות, שוק היעד המרכזי של החברה, מה שהוביל לירידה בהיקף ההשקעות של יצרניות הזיכרונות בציוד חדש והרחבת קווי ייצור.

מנכ"ל ונשיא החברה איתן אופנהיים אמר: "זהו סיום מצוין לשנה תנודתית, בה המשכנו לחזק את המיצוב שלנו ולהרחיב את סל המוצרים הייחודי שלנו, על מנת לתמוך בתוכנית הצמיחה ארוכת הטווח של החברה. עם כניסתנו לשנה החדשה, אנו נלהבים ממגוון האפשרויות בשוק הנובעות מהשיפורים הטכנולוגים הרבים שלקוחותינו מטמיעים. לאור ההשקעה המשמעותית שלנו בפיתוח מוצרים חדשים, אנו מאמינים כי נובה ממוצבת היטב ליהנות מהזדמנויות אלו ב-2020".

למרות הרבעון החזק, החברה עדיין זהירה לגבי וצופה הכנסות של 50-60 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2019. בשיחת הוועידה לאחר פרסום הדו"ח אמר אופנהיים כי 2020 צפויה להיות שנת צמיחה ביחס ל-2019.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , חדשות , סמיקונדקטורס , ציוד בדיקה

פורסם בתגיות: איתן אופנהיים , נובה