"נגיף הקורונה מגביר את ההתעניינות ברובוטים שלנו"

26 פברואר, 2020

חברת הרובוטיקה האישית Temi השלימה גיוס נוסף של 15 מיליון דולר, ומכוונת כעת לשוק העסקי. מנכ"ל החברה ל-Techtime: "הבנו שהרובוט שלנו מתאים לרשתות קמעונאיות, לבתי מלון, בתי חולים, בתי אבות ומשרדים"

חברת הרובוטיקה Temi Global, שפיתחה את הרובוט האישי temi, השלימה גיוס הון נוסף בהיקף של כ-15 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילה קרן Joy Capital, והשתתף בה גם המשקיע ג'ון וו,  שהשקיע ב-Temi עד כה יותר מ-30 מיליון דולר. וו היה אחד ממייסדי ענקית הסחר האלקטרוני הסינית עליבאבא ושימש כסמנכ"ל הטכנולוגיות שלה במשך כעשור.

טמי גלובל הוקמה בשנת 2016 ופיתחה רובוט אישי המהווה הכלאה בין טאבלט מבוסס אנדרואיד לבין פלטפורמה רובוטית ניידת, המופעלת באמצעות הוראות קוליות ומחוות ידיים. הרובוט כולל יכולת זיהוי מכשולים ותכנון נתיב, יודע לזהות את הבעלים שלו, ללכת אחריו, ולבצע משימות שונות, וכל זאת ללא צורך בשימוש במקלדת או במסך מגע. כך למשל, הוא מקיים שיחות וידאו ללא שימוש בידיים, מעביר שיעורים פרטיים, יכול לבצע קניות דרך האינטרנט, לסייע לרופא לבקר חולים ואפילו להשגיח על הילדים. המשתמש יכול גם לשלוט ברובוט מרחוק באמצעות אפליקציה, להניע אותו ברחבי הבית ולעקוב אחר המתרחש.

ואולם, הגיוס הנוכחי מתבצע על רקע שינוי במיקוד העסקי של החברה וחדירה לשווקים נוספים מעבר לשוק הרובוטיקה הביתי. בשיחה עם Techtime סיפר מנכ"ל החברה גל גורן על המפנה העסקי. "בתחילת הדרך כיוונו ללקוח הביתי, אך תוך כדי תנועה הבנו שאנו מפספסים את השוק העסקי (B2B) כמו סופרמרקטים, מלונות, מסעדות, אוניברסיטאות, בתי חולים ובתי אבות. היכולות של טמי מתאימות מאוד לסביבות הללו."

גל מספר כי ההתאמה של טמי ליישומים הללו לא חייבה שינוי כלשהו בחומרה, אלא רק ברמת התוכנה ובפלטפורמה. באמצעות התאמת התוכנה ניתן להשתמש בטמי כדי להדריך לקוחות בסופרמרקט למצוא מוצר מבוקש או ללוות אורח במלון לחדרו. "כל בית עסק יכול להתאים את המיתוג, הדיבור, והפונקציות  של טמי לצרכיו ולהפוך בקלות לעסק חכם."

למדוד חום מרחוק

אחד השווקים המרכזיים של החברה הוא מדינות מזרח-אסיה, כמו סין, יפן ודרום-קוריאה, הידועות בנכונות הגבוהה יותר שלהן לאמץ פתרונות רובוטיים. מתברר כי אחד הזרזים הנוכחיים לחדירה של רובוט החברה מעבר לשוק הביתי הוא משבר הקורונה. בחברה ציינו כי כיום, מאות רובוטים של החברה פרוסים בבתי חולים ובבתי אבות בהונג קונג, דרום-קוריאה ובסין , ומסייעים לצמצם את סכנת ההידבקות באמצעות  לקיחת דגימות חום מרחוק וחלוקת אמצעים סניטריים על מגש הרובוט, וגם  מאפשרים לבני משפחה, רופאים וחולים לתקשר זה עם זה באמצעות שיחות וידיאו.

"אין ספק שהקורונה הגבירה מאוד את ההתעניינות והביקוש לרובוט שלנו.היתרון של הפלטפורמה הוא שניתן לחבר אליה חיישנים נוספים. סייענו למפיצים שלנו באסיה לפתח פתרונות על-גבי המערכת שמתאימים למצב, כמו למשל חיבור מדחום תרמי, שיאפשר לצמצם את סכנת ההידבקות מהחולה שנמצא בבידוד."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , חדשות , משבר הקורונה , רובוטיקה

פורסם בתגיות: TEMI , גל גורן , קורונה