סיוה חושפת: מעבד אותות סלולרי המהיר בעולם

8 מרץ, 2020

זהו המעבד הראשון של החברה בארכיטקטורת Gen4 CEVA-XC החדשה, והוא כולל שילוב של עיבוד וקטורי עם עיבוד סקלרי. החברה דיווחה על לקוח ראשון שקיבל את המעבד לצורך פיתוח שבב לרשתות תקשורת של הדור החמישי

חברת סיוה (CEVA) מהרצליה חשפה את מעבד האותות הדיגיטלי החדש, CEVA-XC16, המבצע עד 1,600 מיליארד פעולות חישוב בשנייה (Giga Operations Per Second) ומיועד לשמש כמודם בתחנות בסיס ונקודות גישה של רשתות הדור החמישי. להערכת החברה, זהו מעבד ה-DSP המהיר ביותר בעולם בתחום. המעבד פועל בתדר עבודה של של 1.8 ג'יגה-הרץ ומיועד להשתלב בשבבי התקשורת (SoC) של הלקוחות. הוא תוכנן לייצור בתהליך של 7 ננומטר.

חברת סיוה מסרה שהמעבד החדש כבר סופק לחברת שבבים מובילה המתכננת שבבים עבור רשת מהדור החמישי. המעבד יהיה זמין ללקוחות אחרים במהלך הרבעון השני של 2020. "טכנולוגיית 5G מספקת לנו אפשרויות צמיחה במגוון שווקים כמו מוצרי צריכה, תעשיה, ספקי תקשורת ובינה מלאכותית", אמר מנהל חטיבת הסלולר של סיוה, אביב מלינוביץ'. "מעבד האותות החדש כולל רמת ביצועים שטרם נראתה עד כה, והוא מאפשר להפחית משמעותית את רף הכניסה לשוק רשתות הדור החמישי".

ארכיטקטורה חדשה לחלוטין

מדובר במעבד הראשון של החברה המבוסס על ארכיטקטורת Gen4 CEVA-XC החדשה, אשר מספקת תשתיות מחשוב מעבר להגדרה המצומצמת של מעבד אותות ספרתי (DSP) ומשלבת בין עיבוד וקטורי לעיבוד סקלרי. בעיבוד וקטורי, מבוצעות פעולות חישוב זהות בו-זמנית על פריטי מידע רבים. בעיבוד סקלרי (דוגמת המחשב האישי), המעבד יכול לבצע פעולות רבות ושונות על כל פריט מידע בודד. מכאן שבעוד שהעיבוד הווקטורי הוא מהיר מאוד, העיבוד הסקלרי הוא מגוון ומבצע פעולות רבות יותר.

הארכיטקטורה כוללת ערוץ זיכרון מהיר ברוחב של 2048 ביטים, ויכולת הקצאה דינמית של משאבים בין ריבוי ליבות וריבוי נימות הפועלות במקביל. כלומר, ניתן להגדיר את פעולת המעבד באופן שבו הוא יתפקד כמכונת Single instruction, multiple data -SIMD אחת גדולה, או כמכונה הכוללת הרבה מאוד מעבדי SIMD קטנים הפועלים במקביל. המעבד החדש מיועד להתמודד עם מספר דרישות שונות של הדור החמישי, בהן: Open RAN, Baseband Unit Aggregation, Wi-Fi ונקודות גישה ארגוניות.

בנוסף, הוא מיועד לשמש ברכיבים הדורשים עוצמת עיבוד גדולה מאוד, דוגמת מערכות מכ"ם וחיישני LiDAR, ומספק תמיכה גם בתוכנות שפותחו עבור מעבדי הדור הקודם של החברה, CEVA-XC4500 ו-CEVA-XC12 DSP. חברת סיוה מספקת קניין רוחני ליצרניות שבבים. היא מעסיקה כ-300 עובדים ומכירותיה בשנת 2019 הסתכמו בכ-87.2 מיליון דולר בהשוואה לכ-77.9 מיליון דולר בשנת 2018. החברה נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-648 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רכיבים ופתרונות אלקטרוניים