ראדא צופה להגיע לרווחיות ב-2020

11 מרץ, 2020

דיווחה על מכירות שיא בהיקף של 44.3 מיליון דולר ופירסמה תחזית צמיחה של כ-50% בשנת 2021, למרות דחייה של שנתיים בהצטיידות נגמ"שי בראדלי. מנכ"ל ראדא: "אנחנו מזהים מעבר לתוכניות רכש רב-שנתיות"

בתמונה למעלה: מכ"ם טקטי מוגדר-תוכנה של ראדא במערכת הגנה בפני רחפנים של רפאל

חברת ראדא (RADA) מנתניה עקפה את תחזיותיה ודיווחה על הכנסות בהיקף של כ-44.3 מיליון דולר בשנת 2019, גידול של 58% בהשוואה ל-2018. היעד הושג לאחר מכירות שיא ברבעון הרביעי, שהסתכמו ב-14 מיליון דולר, גידול של 71% בהשוואה לרבעון המקביל. החברה מאמינה כי זהו רק השלב הראשון בקפיצת המדרגה שלה, וצופה כי מכירותיה יגדלו בעקביות מרבעון לרבעון ב-2020 וכי הכנסותיה ב-2020 יצמחו בסך הכול ב-47% להיקף של 65 מיליון דולר לפחות.

בעקבות כך, ראדא מעריכה כי תעבור ב-2020 לרווחיות, לאחר שאת 2019 סיימה עם הפסד נקי של 2 מיליון דולר.מניית החברה זינקה אמש בנסד"ק ב-8.1%. בשיחת הוועידה עם משקיעים אמר מנכ"ל החברה, דב סלע, כי החברה קוצרת כעת את פירות השקעותיה בפיתוח קו המכ"מים הטקטיים, מנוע הצמיחה הראשי של החברה שמהווה כבר כמחצית מהכנסותיה.

ראדא מספקת מערכות מכ"ם טקטיות ליישומי הגנה בפני רחפנים, למערכות נ"מ לטווח קצר ולמערכות הגנה אקטיבית עבור כלי-רכב ממוגנים ומשוריינים (דוגמת מערכות חץ דורבן של אלביט ומעיל רוח של רפאל). סלע: "התוצאות מלמדות שהשוק האמריקאי והשוק העולמי התעוררו, ומודעים למוצר שלנו, בייחוד בתחום ההגנה אווירית מפני רחפנים. גם תחום ההגנה האקטיבית מצוי בשלבי התעוררות. לאור היקפו הגדול של שוק היעד הפוטנציאלי, אנחנו מצפים לתקופת צמיחה ממושכת".

משבר הקורונה עשוי להביא לאלוקציות בשרשרת האספקה

סלע מעריך שהיקף השוק הפוטנציאלי בארה"ב לפתרונות מכ"ם טקטי בכ-2.5 מיליארד דולר ב-10 השנים הקרובות, מתוכם 1.5 מיליארד דולר למערכות הגנה אקטיביות וכמיליארד דולר למערכות הגנה אוויריות לטווח קצר. שאר השוק העולמי נאמד בכ-2.5 מיליארד דולר. כלומר, בסך הכל כ-5 מיליארד דולר.  "אנחנו רואים מעבר ממימוש של צרכים דחופים, לתוכניות רכש רב-שנתיות".

בהתייחסו למשבר הקורונה אמר סלע: "המשבר לא השפיע כלל על מכירותינו או על האספקה, מאחר שאנחנו לא משתמשים בחומרים המיובאים מסין. עם זאת, אם הגבלות הטיסה הנוכחיות יימשכו הדבר עשוי להשפיע על הפעילות העסקית שלנו בהמשך הדרך. ייתכן שהמצב בסין יוביל להקצאות מחוץ לסין באספקה של חומרים שאנחנו משתמשים בהם".

דחייה של שנתיים בפרויקט הבדראדלי

ראדא מעורבת כעת בשתי תוכניות הצטיידות משמעותיות של צבא ארצות הברית. התוכנית הראשונה היא הטמעת מערכת ההגנה האקטיבית "אגרוף ברזל" של אלביט ותעש הכוללת את המכ"ם של ראדא, בכ-150 נגמ"שי בראדלי. על פי התכנון המקורי, שלב ההצטיידות היה אמור להתחיל עוד השנה, אך סלע עדכן כי תחילת ההצטיידות נדחתה בשנתיים.  "אנחנו מזהים תוכניות אחרות בארצות הברית שעשויות לפצות על העיכוב בהכנסות בפרויקט הבדאדלי".

התוכנית השנייה היא עבור חיל הים האמריקאי, אשר רכש כ-150 מערכות מכ"ם של החברה להטמעה במערכות הגנה אנטי-אוויריות. כדי לעמוד בביקושים הצפויים של הצבא האמריקאי, ראדא הקימה מפעל ייצור מערכות מכ"ם בעיר ג'רמנטאון שבמרילנד. המפעל נחנך בחודש דצמבר ובתחילת החודש דיווחה ראדא על תחילת הייצור. "אנחנו מצפים לספק מהמפעל בג'רמטאון יותר מ-200 ממערכות מכ"ם לשוק האמריקאי".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , חדשות , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: דב סלע , מכ"ם טקטי , קורונה , ראדא