סיקלו פרסה רשת גלים מילימטריים בפסל החירות

11 מרץ, 2020

קופסאות התקשורת של החברה יחברו בין רשת מצלמות האבטחה באתר לבין רשת הסיבים האופטיים ביבשה. השימוש בגלים מילימטריים יאפשר להימנע מההפרעות של תנועת הספינות והשתקפות המים

חברת סיקלו (Siklu) מפתח-תקווה פרסה תשתית לרשת תקשורת אלחוטית בגלים מילימטריים באחד האתרים ההיסטוריים המוכרים והמתויירים בעולם: פסל החירות, הניצב באי ליברטי (Liberty Island) מול נמל ניו-יורק. רשת התקשורת תשמש לצורך תעבורת הווידיאו של מערך מצלמות האבטחה באתר, ששודרג באחרונה ומחייב רוחב-פס גדול יותר לצורך העברת הנתונים למרכז האבטחה. הפרויקט, שהוזמן על ידי רשות הפארקים הפדראלית האחראית על האתר, בוצע על ידי חברת Convergint, אינטגרטורית אמריקאית בתחום הטלקום.

סיקלו מספקת תשתיות תמסורת אלחוטיות בגלים מילימטריים ברצועות התדרים V-band ו-E-band, שבין 60 ל-90 ג'יגה-הרץ. בניגוד  לרצועת התדרים שסביב 30 גי'גה-הרץ, המיועדת לדור החמישי וזכויות השימוש  בה נמכרות על ידי הממשל לחברות הטלקום בסכומי עתק, רצועות  ה-V וה-E פתוחות לשימוש חופשי ללא מכרז או בתשלום אגרה שנתית נמוכה.

אלומות בעובי של חוד עיפרון

קופסאות התקשורת של סיקלו מתבססות על שבב סיליקון גרמניום, מודם, ואנטנות ייחודיות פרי פיתוח עצמי. הקופסאות שלה מאפשרות לפרוש רשתות תקשורת אלחוטית ברוחב-פס גבוה גם במקומות שבהן אין תשתית קרקעית של סיבים אופטיים. במקרים רבים, הטכנולוגיה שלה נותנת מענה לבעיית "המייל האחרון", כלומר משמשת כדי לחבר באופן אלחוטי בין הנקודה שבה מסתיימת התשתית הסיבית לבין צרכן הקצה. בסיקלו ציינו כי האתגר המרכזי בפרויקט פסל החירות נבע מהיעדרה של רשת תקשורת מקומית מהירה באי עצמו. "לא היה חיבור קווי בין האי לבין מנהטן או ניו-ג'רזי". בעיה נוספת נבעה מהתנועה הימית העמוסה בנמל וההשתקפות של פני המים המקיפים את האי, שיוצרים הפרעות לגלי רדיו קונבנציונאליים.

מאחר שגלים מילימטריים הינם גלי קצרצרים, התקשורת בין משדר למקלט מתבצעת באמצעות אלומות דקיקות בעובי של חודו של עיפרון, ועל כן ניתן לייצר קווי מפגש ישירים וצרים. שימוש בגלי רדיו בספקטרום נמוך יותר (כלומר אורכי גל רחבים יותר), יחייבו להתקין את המודמים על-גבי עמודים בגובה של מאות מטרים, וזאת כדי לעקוף את ההפרעות על פני השטח. "השימוש בגלים מילימטריים מבטיח כי ההפרעות הללו לא מהוות בעיה עבור הרשת, וגם לא יהוו בעיה בעתיד. כמו כן, הקיבולת הגדולה של הרשת שנפרשה תאפשר להרחיב את יכולות ויישומי הרשת בעתיד."

להאזנה לראיון מוקלט עם דני בן שמחון מחברת סיקלו (מתחיל בדקה ה-22:45):

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות