קואליציית ה-3D של סטרטסיס תייצר 16,000 מגיני-פנים בשבוע

28 מרץ, 2020

אבוט פיתחה ערכה ניידת לבדיקת Covid-19 תוך 5 דקות ** חברת Analog Devices נסוגה מתחזית המכירות של הרבעון השני ** On-Semi משכה סכום של 1.17 מיליארד דולר מקו האשראי הבנקאי שלה

29.3.2020. קואליציית ה-3D של סטרטסיס תייצר 16,000 מגיני-פנים בשבוע. 150 חברות הצטרפו ליוזמה של סטרטסיס לייצר מגיני-פנים באמצעות מדפסות תלת-מימד. בהן חברות כמו בואניג, מדטרוניקס, שותפים עסקיים של סטרטסיס ותשתית הייצור של סטרטסיס. החברה מקבלת הזמנות ומספקת קובץ ייצור לכל מי שמעוניין להשתתף בפרוייקט. המסיכות יינתנו ללא תשלום. עד היום החברה קיבלה בקשות ל-350,000 מגיני פנים.

27.3.2020. חברת Abbott הודיעה כי פיתחה ערכה לבדיקה מהירה ובמקום של נגיף Covid-19, ללא צורך בשליחת הדגימה למעבדה. הבדיקה מתבצעת באמצעות פלטפורמת ID NOW של  החברה, מעין מעבדה ניידת בגודל של טוסטר. לדברי החברה, הבדיקה מספקת תשובה חיובית תוך 5 דקות ותשובה שלילית תוך 13 דקות. ה-FDA כבר העניק אישור חירום להפצת הערכה. מאבוט נמסר כי החברה מסוגלת לייצר כ-5 מיליון בדיקות בחודש.

27.3.2020. מדד הסמיקונדקטור של פילדלפיה (Philadelphia Semiconductor Index)  עלה בסיכום שבוע המסחר החולף ב-11% ונעל ב-1,488 נקודות. המדד, שסימולו SOX, עוקב אחר מניותיהן של 30 חברות שבבים מובילות הנסחרות בנסד"ק, ובכלל זה אנבידיה, מיקרון, אינטל, TSMC, ברודקום, NXP, אפלייד מטריאלס ועוד.

26.3.2020. יצרנית השבבים Infineon מבטלת את תחזית המכירות לשנת 2020, שבה היא צפתה עלייה של 5% במכירות. להערכתה, השפעת משבר הקורונה עשוייה להתבטא בירידה ממשית במכירות. לעת עתה כל אתרי הייצור של החברה פועלים כסדרם, מלבד במקומות שהם יש הגבלות חמורות, כמו במאלזיה ובקליפורניה, ששם הם עובדים בתפוקה מופחתת.

26.3.2020.  קבוצה של חוקרים מהאוניברסיטה העברית, יחד עם  חברת המסחור של האוניברסיטה "יישום", הגישו לרשות החדשות שורה של הצעות לפיתוח טכנולוגיות לאבחון, טיפול וחיסון של נגיף Covid-19. מנכ"ל "יישום" איציק גולדוואסר סיפר כי "בין היתר הגשנו הצעות לטיפולים המבוססים על ייעוד-מחדש של תרופות קיימות, מסכות הגנה אשר מחסלות באופן אקטיבי את הנגיף, ואפילו כלי אבחון וטיפול צמחיים."

26.3.2020.  חברת Analog Devices מודיעה שלאור ההפרעה בשרשרת האספקה וחוסר הוודאות לדרישה בשוק בעקבות משבר הקורונה, היא נסוגה מתחזית המכירות שלה עבור הרבעון השני בשנה הפיננסית שלה, שיסתיים ב-2 למאי 2020. "העדיפות העליונה שלנו היא שמירה על בריאות העובדים והקהילות שבהן אנחנו פועלים", אמר נשיא ומנכ"ל החברה, וינסנט רושה.

24.3.2020. חברת הסמיקונדקטור האמריקאית On-Semi משכה סכום של 1.17 מיליארד דולר מקו האשראי הבנקאי שלה. באון-סמי הדגישו כי אין לחברה צורך מיידי בכסף, והיא ביצעה את המשיכה כאמצעי זהירות על מנת שיהיה ברשותה הון זמין למקרה שתצטרך בתקופה זו של אי-ודאות. "אנחנו בטוחים שאון-סמי תצלח את התקופה המקרו-כלכלית המאתגרת הזו," אמר סמנכ"ל הכספים של החברה, ברנרד גוטמן.

23.3.2020.  אפלייד מטיריאלס (Applied Materials), המפתחת ציוד מדידה לתעשיית השבבים,  נסוגה מתחזית המכירות שלה לרבעון השני לשנה הפיסקאלית, אשר יסתיים ב-26 באפריל, מאחר שההגבלות המחמירות והצמצום הדרמטי בלוח הטיסות הבינלאומיות, גורמים לשיבושים  קשים בשרשרת האספקה ובמערך התפעולי. "המצב מאוד נזיל, ואנחנו נפרסם עדכון עם  פרסום הדו"ח הרבעוני הבא". אחד ממרכזי המו"פ המרכזיים של אפלייד מטיריאלס נמצא בפארק המדע ברחובות.

20.3.2020. חברת ראדא (RADA) מנתניה, המפתחת מכ"מים טקטיים למערכות הגנה אקטיביות ומערכות פיקוח אוויריות, הודיעה כי למשבר הקורונה אין השפעה ממשית על פעילותה העסקית. היא ממשיכה לדבוק שפורסמה לפני מספר שבועות, שלפיה מכירותיה ב-2021 יצמחו ב-50% ל-65 מיליון דולר. מראדא נמסר כי לחברה יש מספיק מלאים כדי לעמוד באספקת ההזמנות הקיימות כמתוכנן. מנכ"ל החברה דב סלע: "המערכות שלנו חיוניות לביטחון המדינות ואנחנו לא עדים להשהייה בהזמנות".

17.3.2020 חברת Lam Research האמריקאית, המספקת  ציוד לייצור שבבים, הודיעה כי השביתה את הפעילות למשך 3 שבועות בשני מפעליה בקליפורניה, וזאת לאור הנחיות הסגר שהטילה מדינת קליפורניה. עוד דיווחה החברה כי  נקלעה למחסור באספקה בשל השהיית הפעילות של מספר ספקיות שלה במלזיה, שבה גם כן הוטלו הגבלו על המשק המקומי.

16.3.2020. חברת קווליטאו הודיעה שפעילות הייצור של החברה המבוצעת בעמק הסיליקון בקליפורניה עשויה להיפגע, ככל שממשלת ארה"ב תחריף את הצעדים לצמצום התפשטות הנגיף במדינה. "צעדים מעין אלה עלולים לפגוע ביכולת לעשות שימוש בכוח האדם של ובאספקת חומרי גלם ושירותים הדרושים לחברה".

12.3.2020. התעשייה האווירית מצמצמת את פעילותה ומוציאה לחופשה את כל העובדים שאינם חיוניים. לאור התמשות המשבר החברה דיווחה שהיא לא יכולה להעריך את השפעת המגבלות על העבודה על תוצאותיה הכספיות בטווח הבינוני והארוך.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , משבר הקורונה