קומפיולאב תספק אלפי מודולי-מחשב למכונות הנשמה בבריטניה

13 אפריל, 2020

החברה מיקנעם תספק 13,500 מחשבים-בכרטיס מבוססי AMD לחברת Penlon הבריטית, אשר תייצר את המנשמים בהזמנה דחופה של משרד הבריאות הבריטי. היקף ההזמנה: 2.8 מיליון דולר. קומפיולאב צופה הזמנת המשך

חברת קומפיולאב (CompuLab) מיקנעם, קיבלה מחברת ארו (Arrow Electronics) הזמנה לייצור של 13,500 מחשבים על-גבי כרטיס (Computer on Module) בהיקף של כ-2.8 מיליון דולר. כך דיווחה קרן טכנופלס ונצ'רס, המחזיקה בכ-14.6% ממניות קומפיולב. ההזמנה נועדה עבור שימוש במכשירי הנשמה שהוזמנו על-ידי ממשלת בריטניה ומיוצרות על-ידי חברת Penlon הבריטית. קומפיולאב העריכה שייתכן והיא תקבל הזמנת המשך בהיקף דומה בשבועות הקרובים.

הפרוייקט מבוצע על-ידי קונסורציום  VentilatorChallengeUK אשר הוקם לבקשת הממשלה על-ידי קבוצה של חברות בריטיות מתעשיות הרכב, התעופה והמיכשור הרפואי, במטרה לייצר 10,000 מכונות הנשמה. בין החברות שהצטרפו לקונסורציום: אקסנצ'ר, BAE, איירבאס, רולס רויס, סימנס, תאלס, ארו אלקטרוניקס ועוד.

קומפיולאב תספק כרטיסים מסוג CM-iGLX (בתמונה למעלה) אשר יצאו לשוק בשנת 2006. הם מיישם את כל הפונקציות של מחשב PC סטנדרטי מבוסס לינוקס, אולם מופיע בתצורת כרטיס בגודל של 68 על 58 מ"מ בלבד. הכרטיסים מבוססים על מעבד Geode של חברת AMD הפועל בארכיטקטורת x86, וכוללים גישה לאבזרים היקפיים באמצעות מחברי USB, תקשורת Wi-Fi, ממשק איתרנט, כניסות וידאו, ממשק לניהול מסך מגע, מיקרופון ורמקול, ערוץ לכונן דיסקים ועוד.

צמיחה במכירות מתחילת השנה

בסך הכל, בשבוע האחרון קיבלה קומפיולאב הזמנות בהיקף של 4 מיליון דולר, ומאז תחילת השנה התקבלו הזמנות בהיקף כולל של כ-11 מיליון דולר – ב-20% יותר מאשר בתקופה המקבילה אשתקד, וב-42% יותר מאשר בתקופה המקבילה ב-2018. חברת קומפיולאב הוקמה בשנת 1992 כלשכת תכנון אשר ביצעה עשרות פרוייקטי פיתוח עד לשנת 1997, שבה החלה לפתח מוצרים עצמיים לשוק המערכות המשובצות, ולשווק אותם בעצמה באמצעות מפיצים ומשרד מכירות בפלורידה.

בשנת 2016 היא הכריז על סדרת מחשבי Airtop, שהם מחשבים חזקים נטולי מאוורר המשמשים כתחנות עבודה או שרתים. המוצר האחרון עליו היא הכריזה היה כרטיס מבוסס i.MX8X של חברת NXP, אשר יצא לשוק באוגוסט 2019 (תמונה למטה) וסיפק יכולות מלאות, כולל שני ממשקי איתרנט, PCI Express וערוצי וידאו HD בכרטיס בגודל של 38 על 68 מ"מ בלבד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , משבר הקורונה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: CoM , CompuLab , קומפיולאב