טנסיליקה הוסיפה יכולות בינה מלאכותית למיקרו-בקרים

16 אפריל, 2020

מודול תוכנה חדש מאפשר להפעיל את פלטפורמת לימוד המכונה TensorFlow Lite for Microcontrollers, על-גבי מעבדי DSP ממשפחת Tensilica HiFi

חברת קיידנס (Cadence Systems) הכריזה על מודול תוכנה חדש המאפשר להפעיל את פלטפורמת הקוד הפתוח של גוגל ליישומי לימוד מכונה, TensorFlow Lite for Microcontrollers, על-גבי מעבדי DSP ממשפחת מעבדי האותות הדיגיטליים שלה Tensilica HiFi. הדבר מיועד לאפשר פיתוח של יישומי קצה המשתמשים בבינה מלאכותית (AI) ובלמידת מכונה (ML), תוך ביטול הצורך בקידוד ידני של הרשתות העצביות, ועל-ידי כך קבלת ביצועים גבוהים וקיצור זמן היציאה לשוק.

"יישומי בינה מלאכותית של קול ושמע הם צורך שכיח מאוד היום, בעידן שבו ממשקי משתמש מבוססי קול צוברים פופולריות בקרב הצרכנים", אמר מנהל המוצר בגוגל, איאן נאפייר. מנהלת חטיבת IP קול ושמע בקיידנס, ייפנג ליו, אמר שיישום למידת מכונה בקצות הרשת חוסכת בהספק, מגינה על הפרטיות ומצמצמת את זמני ההשהייה. "השימוש במעבדי Tensilica HiFi DSP נפוץ מאוד ביישומי שמע, קול ודיבור מבוססי בינה מלאכותית. התמיכה בתוכנת TensorFlow למיקרו-בקרים לשלב יישומים כמו איתור מילות מפתח, איתור סצינות שמע והפחתת רעש וזיהוי קול – בצריכת הספק נמוכה במיוחד".

סביבת TensorFlow פותחה בגוגל במטרה לייעל את תהליכי הלימוד וההסקה של רשתות נוירוניות, באמצעות יכולת הסתמכות של תבניות מוכרות והתמקדות באתרים חיוניים באובייקט הנלמד. בשנת 2015 החברה שחררה את TensorFlow לקהילת הקוד הפתוח ועשתה אותה תוכנה חופשית לשימוש. הגרסה החסכונית שלה, TensorFlow Lite, מיועדת לאבזרים ניידים ומערכות משובצות ועל-גבה פותחה הסביבה המיניאטורית TensorFlow Lite for Microcontrollers, המיועדת לשימוש במעבדים הקטנים ביותר הקיימים היום בתעשייה: מיקרו-בקרים שיש ברשותם זכרון זעיר בנפח של כמה קילו-בייט (KB).

קיידנס מעדכנת את מערכת Digital Full Flow

בתוך כך, החברה הודיעה על מספר שיפורים במערכת Cadence Digital Full Flow, המשמשת לבדיקות סופיות של התכנון לפני הוצאתו לייצור ראשוני (Tapeout), כדי להבטיח שהתכנון מותאם לדרישות הפיסיות של תהליך הייצור, כדי לקבל את השילוב הטוב ביותר של ביצועים, הספק ושטח סיליקון (PPA – Power, Performance and Area).

אחד מהחידושים בעידכון הוא שימוש בטכנולוגיית iSpaital, אשר משלבת את מנוע ההשמה GigaPlace של Innovus ואת פתרון הסינתזה של GigaOpt, ועל-ידי כך לספק טכניקות כמו הקצאת שכבות, הטיית שעון יעילה ו-via pillars. סגן נשיא בחטיבת פיתוח הפלטפורמות בסמסונג, ז'י-הונג פארק, אמר שהחברה כבר התנסתה במערכת החדשה: "מערכת Cadence Digital Full Flow עם טכנולוגיית iSpatial, חוזה באופן מדויק מיטוב השמה מלא של ההספק, הביצועים והשטח (PPA) ואיפשרה לנו להשיג זמן מחזורי תכנון מהיר פי שלושה עם איטרציות מהירות על RTL, מגבלות ורצפת תכנון, ובמקביל שיפור של 6% בהספק הכולל".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תוכנה ותכנון אלקטרוני

פורסם בתגיות: Cadence , קיידנס