בקרמוס מקימה מתקן לייצור המוני של מכלולי אופטיקה ומיקרואלקטרוניקה

30 אפריל, 2020

מקימה בקיסריה מתקן לייצור המוני שיאוכלס בקווי ייצור ייעודיים של הלקוחות. כבר היום פועל בחברה קו ייצור ייעודי עבור מכלולים אופטיים של חברה בינלאומית גדולה

קו ייצור ייעודי במתקן בקרמוס בקיסריה. צילומים: Techtime

חברת בקרמוס טכנולוגיות (Beckermus Technologies) מקיסריה מקימה תשתית לייצור המוני עבור לקוחות מרכזיים, אשר תוכל בשלב הראשון לספק מענה לחמישה קווי ייצור שונים. החברה החלה בהכשרת מבנה תעשייתי לצד המתקן הקיים באזור התעשייה הדרומי בקיסריה ובהכנת אולם גדול המתוכנן לחלוקה מודולרית ברמת חדר נקי, שבתוכו יוקמו קווי הייצור של הלקוחות.

בשלב הראשון מדובר בהשקעה של כ-2.6 מיליון שקל. מנכ"ל משותף של בקרמוס, עודד בקרמוס, סיפר ל-Techtime שהכשרת המתקן היא חלק מהרחבת המודל העסקי של החברה, וכניסה לפרוייקטי ייצור המוניים בשותפות עם הלקוחות. עם השלמת המהלך בשבועות הקרובים, יתמקד המתקן הקיים היום בחברה בפיתוח תהליכי ייצור, בהבאת מוצרים חדשים אל קו הייצור (NPI) ובייצור בסדרות של עד עשרות אלפי יחידות בחודש, כאשר הייצור ההמוני יתבצע בקווי הייצור החדשים שיוקמו בשיתוף עם הלקוחות.

במקביל, החברה מתכננת להגדיל את כוח האדם ולקלוט עובדים נוספים עבור הקווים החדשים. לדבריו, ההחלטה על המהלך החדש התקבלה בעקבות מספר התפתחויות בשוק: צורך של לקוחות בארץ ובאירופה לבניית קווי ייצור ממודרים, ודרישות איכות מחמירות שהלקוחות צריכים לעמוד בהן בתחום הפוטוניקה לשוקי הרפואה, רכב חכם, מציאות מדומה/רבודה, ותקשורת אופטית במסגרת מערכות הדור החמישי (5G).

אחת מהלקוחות האלה היא חברת מדטרוניק (Medtronic) שהחליטה לבצע אצל בקרמוס את ייצור האנדוסקופים לניתוחי מוח, אשר פותחו על-ידי ויז'ן-סנס (Visionsense) הישראלית שנקנתה על-ידה בחודש אפריל 2018 תמורת כ-65 מיליון דולר.

לקוחות באירופה מחפשים ייצור ישראלי

לאחרונה זכתה בקרמוס בלקוח גדול נוסף: חברה בינלאומית גדולה החליטה להעביר לידיה את הייצור של מכלולים אופטיים מבוססי לייזר. במסגרת הפרוייקט, הוקם בחברה קו ייצור ייעודי עבור אותה חברה (בתמונה למעלה). מנהל התפעול והפיתוח העסקי של בקרמוס, מרקי לוי, סיפר שהדרישה לפתרון החדש מגיעה לאחרונה גם מלקוחות באירופה המתעניינים בהקמת קו ייצור בארץ על-ידי קבלן ייצור מומחה בתחומי המיקרואלקטרוניקה והאופטיקה.

אולם הייצור החדש. בימים הקרובים יחלו עבודות המרתו לחדר נקי גדול מימדים
אולם הייצור החדש. בימים הקרובים יחלו עבודות המרתו לחדר נקי גדול מימדים

מנכ"ל משותף אורן בקרמוס, אמר שלמודל החדש יש יתרונות נוספים. "אנחנו מחזיקים ציוד מתקדם מאוד למו"פ ופיתוח תהליכי ייצור, אולם כשעוברים לייצור המוני יש צורך במכונות בעלות מאפיינים שונים. למשל, יש לנו מערכת Active Alignment של חברת ficonTEC הכוללת את כל המודולים והאפליקציות. אבל ברגע שאתה מגיע לקו הייצור, אתה זקוק למכונה הכוללת רק את התכונות הנדרשות למוצר. לכן בקו הייצור הייעודי פועלות מערכות ficonTEC שהותאמה לצרכים היעודיים של הפרוייקט".

הלקוחות אוהבים פרטיות

עודד בקרמוס אמר ששיטת העבודה החדשה מעניקה לחברה גמישות תפעולית ויכולת לעמוד בדרישות מיוחדות של הלקוחות. "הרבה פעמים הלקוחות דורשים קו ייצור ייעודי כדי למדר אותו משאר קווי הייצור באתר, ולנהל אותו בהתאם לדרישות מיוחדות שלהם. במתקן החדש אנחנו גם מקימים משרדים עבור הלקוחות. לכל לקוח בעל קו ייצור, יהיה גם משרד באתר שממנו הוא יוכל לפקח מקרוב על קו הייצור שלו".

בקרמוס היא חברה משפחתית המספקת שירותי ייצור להרכבות מיקרואלקטרוניקה ומיקרו-פוטוניקה, ומנוהלת על-ידי האחים אורן ועודד בקרמוס. קו הייצור הנוכחי של החברה משתרע על-פני שטח של כ-1,500 מ"ר, שאליו יתווסף המתקן הנמצא כעת בהקמה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: Beckermus , בקרמוס , ייצור אלקטרוני