מדיגוס תשווק במקסיקו את מכונות ההנשמה של LifeCan שאלביט מייצרת

17 מאי, 2020

הסכם ההפצה נחתם עם אלביט, שהחלה לייצר את מערכות ההנשמה בקו ייצור ייעודי. שיעורי התמותה במקסיקו מקורונה הוא מהגבוהים בעולם, עם 45 אלף חולים ו-4,700 מתים

חברת מדיגוס (Medigus) מעומר, המפתחת מצלמות וידיאו מיניאטוריות עבור יישומים רפואיים ותעשייתיים, חתמה עם אלביט מערכות על הסכם בלעדי להפצת מערכות ההנשמה הניידות LifeCan במקסיקו. מכונות ההנשמה פותחו על-ידי חברת הסטארט-אפ הישראלית LifeCan, ומיוצרות בימים אלה בקו ייצור ייעודי שהקימה אלביט בחטיבת היבשה של החברה. לצורך קידום אישורי השיווק במקסיקו, מדיגוס רכשה מאלביט שתי מערכות הנשמה.

עד כה אובחנו במקסיקו כ-45,000 מקרי הידבקות בקורונה, וכ-4,700 מתוכם מתו מהנגיף. מדובר בשיעור התמותה מהגבוהים בעולם, וברשויות במדינה מודאגים כי המשך התפשטות הנגיף תוביל למחסור בציוד. באמצע חודש אפריל סיכמו נשיא ארצות הברית ונשיא מקסיקו כי ארצות הברית תמכור למקסיקו כ-1,000 מכונות הנשמה, ובשבוע שעבר יצא המשלוח הראשון.

חברת הסטארט-אפ LifeCan Medical פיתחה מכשיר שמאפשר להסב מפוח הנשמה ידני (BVM או "אמבו") למכונת הנשמה אוטומטית שיכולה לפעול לזמן ממושך. במקור, פותח המכשיר כדי לשמש כחלופה קומפקטית עבור הנשמת מטופלים לפני אשפוז או במעבר בין מחלקות, בטיפול בפצועים בשטח, וגם כחלופה נגישה יותר למדינות מתפתחות.

עם התפרצות משבר הקורונה והחשש ממחסור במכונות הנשמה, קיבל הפיתוח של LifeCan על ידי משרד ראש הממשלה ומשרד הביטחון מעמד על טכנולוגיה חיונית כדי להאיץ את הייצור ההמוני של הטכנולוגיה. בתמיכת מפא"ת, הקימה אלביט, בחטיבת היבשה של החברה, קו ייצור מהיר של אלפי מכונות הנשמה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מכשור רפואי , משבר הקורונה

פורסם בתגיות: LifeCan , אלביט , מדיגוס , מכונות הנשמה