ניוסייט גייסה 7 מ' דולר; המשקיע הקים חברה עבור הטכנולוגיה שלה

20 מאי, 2020

היזם הסיני ג'ורג' סו הצטרף לגיוס בהשקעה של 2 מיליון דולר, והקים בחודש שעבר את חברת AIinnoBio HK, אשר תייצר ציוד בדיקה רפואי המבוסס על הטכנולוגיה של ניוסייט

בתמונה למעלה: החיישן של ניוסייט שעליו מבוססות מערכות המדידה הספקטרליות

חברת ניוסייט מנס-ציונה (Newsight Imaging) השלימה גיוס הון בהיקף של 7 מיליון דולר שהובל על-ידי קרן Infinity Capital שהשקיעה 5 מיליון דולר בחברה. לגיוס הצטרף משקיע העל הסיני ד"ר ג'ורג' סו (George So) אשר השקיע 2 מיליון דולר בחברה. בסך הכל, מאז הקמתה גייסה החברה 15 מיליון דולר, וכעת היא נערכת לסבב גיוס הון נוסף, אשר יאפשר לה להרחיב את הנוכחות בשוק העולמי. ההשקעה של ג'ורג' סו היא יוצא דופן: שכן מדובר במשקיע אסטרטגי, אשר הקים חברה חדשה אשר תייצר ציוד רפואי המבוסס על החיישנים ועל האלגוריתמים של ניוסייט.

חברת ניוסייט מתמקדת בפיתוח וייצור מודולי מצלמה עבור יישומי ראיית מכונה, הכוללים חיישן אופטי ושבב עיבוד מידע. המוצר הראשון של החברה היה השבב NSI3000 הכולל מעגל עיבוד אנלוגי ודיגיטלי וחיישן אינפרא-אדום בשבב יחיד, המשמש בין השאר במערכות LiDAR המותקנות על-גבי רובוטים.

לפני כחצי שנה היא הכריזה על החיישן המרחבי (Area Sensor Chip) מדגם NSI1000 ליישומים בתעשיית הרכב וראיית מכונה. הוא כולל את טכנולוגיית eTOF המבצעת מדידות מרחק באמצעות חישוב פרק הזמן בין שידור פולס לייזר בתדר אינפרא-אדום רחוק לבין קליטתו על-ידי החיישן.

הקורונה יצרה הזדמנות עסקית

במקביל היא פיתחה אלגוריתמים המאפשרים להשתמש בחיישנים שלה בתור מד ספקטרום אופטי לאור באורכי הגל 400-1100 ננומטר. הטכנולוגיה נוסתה בשיתוף פעולה עם מקורות כדי לספק יכולת ניטור של איכות מי השתייה, ובשבועות האחרונים היא מבצעת פרוייקט משותף עם שיבא המתמקד באיתור סמנים (Markers) של וירוסים, שניתן לאתר אותם באמצעות ספקטרוגרפיה.

מצגת החברה החדשה בהונג קונג, החושפת את הטכנולוגיה בפני לקוחות ומשקיעים פוטנציאליים בסין
מצגת החברה החדשה בהונג קונג, החושפת את הטכנולוגיה בפני לקוחות ומשקיעים פוטנציאליים בסין

עד היום היא הכריזה על תכנון הייחוס SpectraLIT לייצור מד ספקטרום המזהה חלקיקים בנוזל בגודל של 400-700 ננומטר, וצפויה להוציא בקרוב תכנון ייחוס של מערכת לבדיקת חלקיקים בטווח של 400-1100 ננומטר. ערכות הפיתוח האלה קשורות קשר הדוק אל גיוס ההון האחרון: "היכולת לגלות את החתימה הספקטרלית של וירוסים ושל חיידקים, ביחד עם קלות הכנת הדגימות והניידות של מכשיר הבדיקה, ישפיעו באופן עמוק על היכולת שלנו למנוע מגיפות", הסביר סו את התלהבותו.

בתחילת חודש אפריל 2020 הוא ייסד בהונג קונג את חברת AIinnoBio HK, אשר תתמקד בפיתוח ציוד רפואי המבוסס על הטכנולוגיה של ניוסייט. לצד השתתפותו בסבב הגיוס, נחתם הסכם לשיתוף פעולה בין החברה החדשה לבין ניוסייט, שלפיו היא תרכוש מניוסייט את החיישנים שלה, ותרכוש את זכויות השימוש באלגוריתמים ובתכנוני הייחוס עבור המוצרים שהיא תייצר. בשבוע שעבר היא כבר העלתה סרטון ראשון ביוטיוב המציג בפני הקהילה הדוברת סינית את המוצר החדש שהיא מתכננת לספק, שהוא למעשה תכנון הייחוס של חברת ניוסייט.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , השקעות והון סיכון , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: ניוסייט