סקאוטקאם מקימה תשתית ייצור של עשרות-אלפי מצלמות וידאו מיניאטוריות

26 מאי, 2020

בשלב הראשון המטרה היא להגיע לייצור של עד כ-80,000 מצלמות וידאו בשנה. השלימה בשבועות האחרונות את תהליך הרישום למסחר ב-OTC וגיוס של כ-6.25 מיליון דולר. פיתחה מצלמה חד-פעמית אלחוטית עבור אנדוסקופ אורטופדי

בתמונה למעלה: המנכ"ל ירון זילברמן, ומצלמת וידאו של החברה, בקוטר של 1.2 מ"מ

חברת סקאוטקאם (ScoutCam) מעומר שליד באר-שבע, השלימה את הגדרת האסטרטגיה הרב-שנתית שלה, ומתחילה בהקמת תשתית ייצור שתאפשר לה לייצר עשרות אלפי מצלמות מיניאטוריות בשנה. כך סיפר מנכ"ל החברה, ד"ר ירון זילברמן, בראיון ל-Techtime. זילברמן: "נכנסנו לתוכנית רב שנתית של הגדלת הייצור, במטרה להגיע בשלב הראשון לכושר ייצור של יותר מ-80 אלף מצלמות בשנה במתקן הנוכחי, ואז להיערך לייצור בכמויות גדולות יותר במתקן ייעודי.

"אנחנו מקבלים תמיכה חזקה מבעל המניות המרכזי, קבוצת מדיגוס, ומהדירקטוריון החדש שלנו (שמונה בסוף 2019) אשר כולל אנשים עם אוריינטציה חזקה מאוד לייצור, כמו למשל שמואל דונרשטיין, הבעלים של קבוצת רב-בריח". סקאוטקאם יצאה מתוך חברת המיכשור הרפואי לשעבר מדיגוס, אשר הפכה לחברת אחזקות, והקימה חברה עצמאית סביב פעילות המצלמות המיניאטוריות. במהלך השינוי, עברו אליה רוב עובדי מדיגוס לשעבר, וכיום היא מעסיקה כ-30 עובדים.

בעקבות עיסקת מיזוג עם חברת מדף אמריקאית בחודש ינואר 2020, החברה נסחרת כיום במתכונת של "מעבר לדלפק" (Over-the-counter) בסימול: SCTC לפי שווי שוק של 65.9 מיליון דולר. בשבועות האחרונים היא ביצעה שני מהלכים פיננסיים נוספים אשר מכינים אותה ליישום התוכנית האסטרטגית: בתחילת מרץ היא גייסה 948,000 דולר לפי שווי שוק של 14.5 מיליון דולר, ולפני שבוע היא גייסה 2 מיליון דולר מחברת Arkin Holdings שבבעלות משה ארקין. בסך הכל, מדצמבר 2019 ועד היום החברה גייסה, 6.25 מיליון דולר. מדיגוס נשארה בעלת השליטה, עם כ-50% מהמניות.

האנדוסקופ הטראומטי שהדביק את החולים בחיידק טורף

השבוע היא הכריזה על השלמתו של פרוייקט פיתוח, אשר מייצג את האסטרטגיה החדשה של החברה: היא פיתחה מצלמה אלחוטית לשימוש חד-פעמי בקוטר של 1.1 מ"מ, אשר משולבת בתוך אנדוסקופ המיוצר על-ידי יצרנית ציוד אורטופדי בינלאומית. לדברי זילברמן, הלקוח ביקש מצלמה שתשתלב בתוך מכשיר לביצוע ניתוחים אורטופדיים בקוטר של 4 מ"מ. "פיתחנו את המצלמה, התאורה והתקשורת האלחוטית".

אתם עובדים רק מול יצרני מערכות או מייצרים מותג עצמאי?

זילברמן: "אנחנו עובדים במתכונת של B2B. אנחנו לא מפתחים מוצר, אלא רכיב. יש לנו טכנולוגיה שאותה אנחנו מתאימים למוצרים של יצרני המערכות. במקרה הקלאסי, מגיע אלינו לקוח ומבקש פתרון של תאורה וצילום בפינה מסויימת במערכת שלו, ואנחנו מספקים את הפתרון שיכול להשתלב בפינת הנדל"ן הקטנטנה שקיבלנו".

זו לא הגדרה מצמצמת מאוד לחברה בורסאית?

"להיפך, מדובר בשוק ענק הנמצא בצמיחה. בשנים האחרונות יש מהפיכה בעולם האנדוסקופיה ומערכות הבריאות שואפות לעבור לשימוש באנדוסקופים חד-פעמיים. כיום האנקוסקופ הוא גדול ויקר ומיועד לשימוש רב-פעמי. באמצע העשור הקודם התחולל ארוע מרכזי בקליניקה בארה"ב: מספר חולים מתו מחיידק טורף שהועבר אליהם מאנדוסקופ רב-פעמי. הבעיה היא שהמצלמות במכשירי האנדוסקופ הקיימים לא שורדות את תהליך הסטריליזיצה, ולכן האנדוסקופ עצמו הפך מקור לסיכון".

מערכת רובוטית של נאס"א לתידלוק לוויינים בחלל. מבוקרת על-ידי המצלמות של סקאוטקאם
מערכת רובוטית של נאס"א לתידלוק לוויינים בחלל. מבוקרת על-ידי המצלמות של סקאוטקאם

"בעקבות הארוע המליץ ה-FDA לפתח אנדוסקופים חד-פעמיים. אבל החברות המסורתיות מתקשות לייצר מצלמות מספיק קטנות וזולות כדי שיהיו חד-פעמיות, ולכן הן לא מצליחות לאמץ את המודל החדש ולעמוד בהמלצה. אנחנו יודעים לייצר מצלמות קטנות וזולות, אשר יכולות להגיע למקומות שלא היו בהם אנדוסקופים. למשל, יש לנו מצלמה בקוטר של 1 מ"מ אשר יכולה להיכנס אל תוך כלי-דם ולשדר מהם תמונות".

יש לכם שווקים נוספים מעבר לשוק הרפואי?

"אנחנו כבר לא חברת מיכשור רפואי. הצורך במצלמות קלות וקטנות נמצא בצמיחה בתחומים רבים. דוגמה אחת היא רחפנים: כאשר מדברים על רחפני שירות אוטונומיים המבצעים שליחויות, יש צורך ביכולות להסתכל על הרחפן מבחוץ כדי לדעת האם הוא תקין, למשל בדיקה של המדחפים, בדיקה של המטען, ראייה היקפית למניעת התנגשות עם בניין או עמוד בלתי צפוי ועוד. רחפן אוטונומי זקוק להרבה מאוד עיניים, ולנו יש יכולת לספק אותן בזול ובמשקל נמוך מאוד".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: ScoutCam , מצלמות , סקאוטקאם