מגניקס ביצעה טיסת מבחן במטוס ססנה חשמלי

31 מאי, 2020

מדובר במטוס גרנד קארוואן בעל 14 מושבים, שמנוע הבוכנה שלו הוחלף במנוע חשמלי בעל 750 כוחות סוס של מגניקס. להערכתה, זהו מטוס הנוסעים החשמלי גדול ביותר עד כה. המנכ"ל הישראלי: "צעד נוסף בדרך לתעופה זולה ונקייה יותר"

[בתמונה: מטוס הססנה במהלך טיסת המבחן]

ציון דרך נוסף בתחום התעופה החשמלית: חברת MagniX, המפתחת מנועים חשמליים לעולם התעופה ומשתפת פעולה גם בפיתוח המטוס החשמלי של אוויאיישן הישראלית, ביצעה בשבוע שעבר טיסת מבחן נוספת של מטוס נוסעים מדגם Grand Caravan 208B של חברת ססנה, שמנוע הבוכנה שלו הוחלף במנוע חשמלי בעל 750 כוחות סוס (560 קילו-וואט) של מגניקס. הטיסה, שנמשכה כ-30 דקות, התבצעה במוזס לייק שבמדינה וושינגטון, באתר הניסוי של חברת AeroTec, המתמחה במבדקי מבחן ורישוי של מטוסים. הטיסה בוצעה לצורך קידום תהליך הרישוי של המנועים של מגניקס. 

להערכת מגניקס, מדובר בטיסת המבחן של מטוס הנוסעים החשמלי הגדול ביותר עד כה. זהו מטוס הנוסעים השני שמגניקס מסבה למטוס חשמלי. בחודש דצמבר האחרון ביצעה חברת התעופה הימית הקנדית Harbour Air טיסת מבחן של מטוס ימי מדגם DHC-2 de Havilland Beaver בעל 6 מושבים (חמישה נוסעים וטייס), שהוסב באמצעות המנוע של מגניקס למטוס המונע באופן בלעדי על ידי מנוע חשמלי. מטוס ה-Caravan בטיסה הנוכחית הוא מטוס יבשתי בעל 9-12 מושבים עבור נוסעים ועוד כשני טייסים. במטוס ה-Beaver המנוע של מגניקס החליף מנוע בעל 450 כוחות סוס, ואילו ב-Caravan מנוע הבוכנה המקורי הוא בעל 750 כוחות סוס. מאז דצמבר ביצעו מגניקס והארבור איר טיסות מבחן נוספות במטוס ה-Beever, וכבר בשבוע הבא מתוכננת טיסת מבחן נוספת של מטוס ה-Caravan.

הפחתת עלויות הטיסה וצמצום הזיהום

חברת מגני-איקס מכוונת לעולם התעופה המסחרית לטווחים בינוניים (Middle-Mile) של עד כ-1,000 מיילים. תחום זה מהווה כ-70% מכלל טיסות הנוסעים המסחריות. טיסות אלה מתבצעות על ידי מטוסים קטנים וקלי-משקל יותר, שניתן להטיסם באמצעות המנוע החשמלי של מגניקס.

"טיסת המבחן של הגרסה החשמלית של מטוס ה-Caravan מהווה צעד נוסף בדרך להפיכת עולם התעופה לטווחים בינוניים, המקשר בין שדות תעופה קטנים יותר, לזול לאין שיעור ונקי מפליטות מזהמות, המטוס החשמלי הזה יכול להטיס אנשים וחבילות בדרך שלא היתה אפשרית עד כה." גנצרסקי משמש גם כיו"ר חברת אוויאיישן (Eviation) הישראלית, המפתחת מטוס נוסעים חשמלי בשם Alice, וזאת לאחר שקבוצת האחזקות מסינגפור קלרמונט (Clermount) רכשה את השליטה באוויאיישן ב-2019.

בשתי טיסות המבחן שביצעה, מגני-איקס למעשה מציעה לחבות תעופה לטווחים בינוניים אפשרות להסב את מטוסי הבוכנה הקיימים למטוסים חשמליים באמצעות החלפת המנוע, ובכך להוזיל משמעותית את עלויות הטיסה ולצמצם למינימום את הזיהום והרעש. לאחר טיסת המבחן בדצמבר הכריזה הארבור אייר כי היא מתכוונת, לאחר השלמת תהליך הרישוי, לחשמל בסופו של דבר את כל צי מטוסיה, והיא מעריכה שהסבת המטוסים תפחית את העלות לשעת טיסה בכ-80%-50%.

האזינו לתוכנית הפודקאסט שלנו שבה התארח מנכ"ל מגני-איקס רועי גנצרסקי:

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , קלינטק , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: מגניקס , מטוס חשמלי , רועי גנצרסקי